Koliko časa bo še kaj trden most?


"Vaščani Dolenjega Polja že dalj časa opozarjamo na prehitro vožnjo voznikov prek lesenega mostu čez reko Krko in na javni poti, ki poteka od lokalne ceste od mostu mimo avtomehanične delavnice Bradač do regionalne ceste Soteska–Straža."
Tako je Jože Bradač začel svojo pobudo topliškemu občinskemu svetu, v kateri jim predlaga, da zaprejo javno pot za ves promet razen za lastnike parcel, na obeh straneh mostu, ki ima zelo dotrajane nosilne stebre, pa namestijo hitrostne ovire oziroma t. i. ležeče policaje, saj njegove sanacije v kratkem ni pričakovati. Občinski svetniki so njegovo pobudo zavrnili.
Bradač pravi, da je takšno odločitev pričakoval, vendar bi od odbora občinskega sveta za komunalo pričakoval, da bi njegovo pobudo glede na perečo situacijo lahko vzel resnejše, se obrnil na strokovnjake in dobil strokovno oceno ter nato podal svoje mnenje svetnikom.
»Na obeh straneh lesenega mostu bi morali nujno postaviti omejevalnike hitrosti, da se ne uničuje še hitreje, kot se. Zaradi dotrajanih nosilnih stebrov, ki so pri vožnji s preveliko hitrostjo še dodatno dinamično obremenjeni, je vprašljiva statična nosilnost mostu. Omejitev hitrosti prek mostu je 20 km/h, ki pa je razen domačinov nihče ne upošteva,« je pojasnil in dodal, da so na most pritrjeni tudi telekomunikacijski vodi, tako optični kabel kot stacionarna telefonija, in če bi se most podrl, bi celoten levi breg – Dolenje in Gorenje Polje, Gaberje, Soteska in Drenje – ostal brez pomembnih povezav s svetom.
»Ta most in lokalno cesto, ki pelje do njega, uporablja tudi veliko obiskovalcev Dolenjskih Toplic. Če na Dvoru v navigacijo za cilj odtipkajo naše občinsko središče, jih po najkrajši poti usmeri prav čez ta most. Ta lokalna cesta je tudi pešpot do Krke in šolska pot,« je povedal.
Da je leseni most čez Krko dotrajan in potreben popravila, se zaveda tudi topliški župan Jože Muhič, zato na občini zdaj čakajo, da bo vodostaj Krke nizek in da si bodo nosilne stebre lahko ogledali s strokovnjaki, ki bodo podali oceno, koliko bi stala njegova sanacija.
Druga zgodba je javna pot, ki pelje dobesedno mimo vrat Bradačeve avtomehanične delavnice. »Promet se povečuje, saj jo kot bližnjico uporabljajo tudi prebivalci sosednje občine. Omejitev je 30 km/h, vendar so hitrosti precej večje. Sicer nisem strokovnjak, imam pa izkušnje kot lastnik avtovleke in iz opravljanja dejavnosti v prometu,« je razložil.
Na podlagi njegovih pobud je javno pot, ki je kategorizirana občinska cesta, in hitrosti pod drobnogled vzel medobčinski inšpektorat, vendar Bradačevih trditev ni mogel potrditi. V štirih merjenjih je po poti skupno pripeljalo 51 osebnih avtomobilov, le štiri pa so zaradi prehitre vožnje oglobili. Morda bi bilo število prekrškarjev nekoliko višje, če ne bi pri nastavitvah radarja upoštevali tolerančni prag – pri omejitvah 30 km/h je radar zaznaval samo prekrške pri hitrosti, višji od 42 km/h.
Bradač je ob tem pohvalil sodelovanje inšpektorata in redarke ter policije. Z rezultati redarstva se strinja, vendar pa meni, da so le odraz trenutnega stanja in niso realni, ker so vozniki na različne načine obveščeni, kje je radar, ko ga ni več, pa se promet ponovno poveča in tudi hitrosti, še posebej ob dnevnih konicah.
Jože Bradač poudarja, da je s svojo pobudo le želel opozoriti na nevarnosti in napake, ki jih je zaznal. »S svojim sklepom se je zdaj moralno obvezal občinski svet in samo upam, če bi se slučajno podprl, da ne bi bilo nikogar na mostu,« je še dodal.
Članek je bil objavljen 6. marca 2014 v 10. številki Dolenjskega lista.
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se