Svet24
© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.

Kako se bomo vozili po Metliki?


S. S.
23. 10. 2016, 13.15
Deli članek
Facebook
X (Twitter)
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

_z5_000.jpg
_z7.jpg
_z6_000.jpg
_z8.jpg

Tudi v občini Metlika je v teku naloga »Celostna prometna strategija občine Metlika«, katero sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Kohezijskega sklada v koordinaciji Ministrstva za infrastrukturo. Cilj naloge je pripraviti načrt ukrepov za izboljšanje stanja na področju mobilnosti, ki bi zagotovili čim višjo kakovost bivanja.

V okviru izvajanja naloge je bila v Mladinskem centru v Metliki dne 4.10.2016 izvedena strokovno moderirana delavnica z naslovom Vizija Celostne prometne strategije občine Metlika, na kateri so sodelovali ključni deležniki. Namen delavnice je bil, da udeleženci s svojim sodelovanjem prispevajo k oblikovanju strateških ciljev in oblikujejo vizijo celostne mobilnosti v občini Metlika za obdobje 2016-2025.

Delavnice so se udeležili predstavniki občine, šol, doma starejših občanov, invalidske organizacije, policije ter večjih gospodarskih in javnih družb.

Na delavnici, ki sta jo vodila izkušena moderatorja Vida Ogorelec in Nara Petrovič, so udeleženci najprej izvedli t.i back-casting, pri katerem so se v mislih prestavili v leto 2025 in si s te perspektive ogledali udejanjene spremembe v prometu v občini Metlika med letoma 2016 in 2025. Po tej viziji je prometna mobilnost v občini Metlika v letu 2025 odlično urejena. Udeleženci so nato skušali opisati pozitivne spremembe na tem področju in temeljne vrednote, ki so jim pri tem sledili. Moderatorja sta na podlagi nabora vizij udeležencev oblikovala predlog vizije celostne mobilnosti v občini Metlika in ga na podlagi komentarjev in opomb še preoblikovala tako, da je nastal prvi, delovni osnutek vizije.

Delavnica, ki je po mnenju udeležencev dosegla njihova pričakovanja, je eden od pomembnejših korakov pri pripravi celostne prometne strategije v občini Metlika.

Delavnici je v popoldanskih urah sledila še javna razprava o Celostni prometni strategiji.

Razprave se je udeležilo sedem občanov, vendar je bila razprava kljub majhnemu številu udeležencev živahna in vsebinsko pestra.

V razpravi so udeleženci izbirali najnujnejše ukrepe in izboljšave za vse potovalne načine v celotni občini. Kot najnujnejše so opredelili izgradnjo pločnikov (še posebej na Vinogradniški ulici) ter obnovo in asfaltiranje cest (tako za motorni promet kot tudi za kolesarje). Poleg tega so med potrebnimi ukrepi navedli še boljše dostope do trgovin in drugih javnih objektov (še posebej za gibalno ovirane), ureditev šolskih poti, ureditev starega mestnega jedra brez prometa, več povezav z vlakom in potrebo po spremembi zakonodaje (v zvezi s kolesarjenjem in hojo ter avtobusnimi postajami).

Na javni razpravi je bilo veliko govora tudi o konkretnih lokacijah, ki so problematične in o drugih neurejenih področjih, kar bo podrobneje obdelano v nadaljnjih fazah izdelave Celostne prometne strategije. Med drugim so izpostavili, da ni ustrezno poskrbljeno za prometno varnost, da je zelo problematična Vinogradniška cesta do Svržakov, pa tudi druge državne ceste v naseljih, ob katerih ni zgrajenih pločnikov, da je parkiranje pri TC Gala neustrezno urejeno, da so peš dostopi do javnih objektov in šole slabi, da je potek državnih cest in tranzitnega prometa skozi jedra manjših naselij neustrezen, da manjkajo prehodi za pešce pri avtobusnih postajališčih šolskega avtobusa ter opozorili na neustrezno rabo začasnega parkirišča za tovornjake na severovzhodnem vstopu v mesto (blizu prodajnega salona podjetja Kolpa San). Opozorili so, da je potreben razmislek o uvedbi subvencij za uporabnike avtobusa in vlaka ter poudarili pomembnost informiranja kolesarjev in kolesarskih društev o tem, da kolesarjenje čez Gorjance ob koničnih urah dneva ni niti primerno niti varno.


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.