Češča vas: Tovorni vlak trčil v kombi, sopotnik poškodbam podlegel


''Tovorni vlak, ki je nekaj pred 15. uro odpeljal iz Straže je na nivojskem prehodu v Češči vasi naletel na kombinirano poltovorno vozilo, ki je zapeljalo na prehod točno v trenutku, ko je nanj pripeljal tudi tovorni vlak,'' je današnjo hudo prometno nesrečo komentiral šef Železniške postaje Novo mesto Darko Povše.
Nesreča se je zgodila na nezavarovanem železniškem prehodu oz. označenim le z Andrejevim križem. Po izjavah očividcev voznik kombiniranega vozila vlaka ni opazil in je na prehod zapeljal z nezmanjšano hitrostjo. Strojevodja tovornega vlaka je kombi sicer opazil in nemudoma sprožil zvočni signal, hkrati pa aktiviral t.i. hitro zavoro, žal pa s tem ni mogel preprečiti nesreče.
Na kraju nesreče so bili ob 16.20 še vedno policisti in novomeški poklicni gasilci. Po neuradnih podatkih sta bili v vozilu dve osebi. Voznik naj bi nesrečo preživel, sopotnik pa ne. Kot so danes še povedali domačini, so bile v preteklosti na tem prehodu že nesreče in dodali so tudi to, da vozniki ta prehod praviloma prevozijo z nezmanjšano hitrostjo.
Predvsem v začetku letošnjega leta smo na Lokalno.si poročali o številnih tovrstnih nesrečah.
V torek, 29. januarja se je železniška nesreča zgodila na nezavarovanem železniškem prehodu v Birčni vasi pri Novem mestu, oziroma na prehodu, zavarovanim le z Andrejevim križem. Potniški vlak je trčil v gasilsko vozilo, in sicer cisterno Prostovoljnega gasilskega društva Vavta vas. Na PU Novo mesto so takrat potrdili, da je prostovoljni gasilec, ki je bil v vozilu, ranjen (na srečo le lažje) in so ga prepeljali v novomeško bolnišnico. Prve informacije so sicer govorile, da naj bi bila v nesreči udeležena dva gasilca.
Podobna nesreča se je zgodila deset dni pred tem. Pri Vrhpeči v občini Mirna Peč je 18. januarja potniški vlak trčil v osebno vozilo. Po poročanju novomeškega RCO, se je železniška nesreča zgodila nekaj pred 15. uro. V trčenju nihče ni bil poškodovan.
Februarja je bilo tovrstnih nesreč še več. V nedeljo, 10. februarja nekaj po 20. uri se je nesreča zgodila na nezavarovanem železniškem prehodu na Veliki Loki pri Trebnjem. V osebno vozilo je trčil potniški vlak. Nesreča se je končala brez hujših posledic - voznik avtomobila je bil lažje ranjen, oskrbeli so ga reševalci ZD Trebnje.
Dober teden dni kasneje, v ponedeljek, 18. februarja je bilo še huje, saj sta se v enem dnevu zgodili kar dve železniški nesreči.
Prva se je zgodila ob 8.15 v Štefanu pri Trebnjem. Potniški vlak, ki je vozil proti Ljubljani, je trčil v tovornjak na železniškem prehodu, označenem le s svetlobnim prometnim znakom. Ranjenih k sreči ni bilo, tudi šofer tovornjaka pomoči reševalcev ni potreboval. Dobrih 100 metrov od kraja nesreče je namreč železniška postaja v Štefanu in vlak je v trenutku trčenja že močno upočasnil vožnjo.
Druga nesreča pa se je zgodila v Potočni vasi, in sicer le dobrih 30 minut kasneje. V tej nesreči je vlak trčil v avtobus mestnega prometa. Po prvih informacijah sta bila dva potnika poškodovana, sicer pa so bile v času trčenja na avtobusu tri osebe. Po naših podatkih je omenjeni prehod čez progo označen z opozorilno tablo in svetlobnimi znaki, a jih je -kot kaže- voznik mestnega avtobusa spregledal.
O naslednji nesreči smo poročali dan kasneje, 19. februarja, nesreča se je zgodila v Trebnjem, na železniškem prehodu pri Trimu. Ta ni zavarovan z zapornicami ali s svetlobnimi ter zvočnimi signali, pač pa le z Andrejevim križem (gre za križanje železnice in lokalne ceste Trebnje - Gorenji Podboršt). Do nesreče je prišlo ob 13.45, ko je potniški vlak trčil v tovornjak. Ranjenih je bilo več ljudi - strojevodja, eden od sprevodnikov in pet potnikov. Vlak je bil poln šolarjev, ki so se vračali domov. Poškodbe vseh so bile na srečo le lažje.
Kot nam je takrat povedal eden od obeh strojevodij, Dušan Pucelj (tudi sam lažje ranjen, vendar ne toliko, da bi ga odpeljali v bolnišnico), nesreče na vlaku niso mogli preprečiti. S kolegom sta imela le še čas zavreti in zbežati iz kabine strojevodje ... Ta je bila povsem uničena, prav tako prikolica tovornjaka, ki je polna debel prečkala pot vlaku. Voznik tovornjaka Joško Lampe s Cola pa je pojasnil, da je - ko se je prepričal, da je prehod ob slabo preglednem desnem ovinku železniške proge prost - s tovornjakom zapeljal preko tirov, v tistem trenutku pa je opazil vlak. Vrniti se ni mogel, zato je poskušal rešiti, kar se je dalo, vendar je bil prepozen, saj je vlak trčil v zadnji del prikolice. Po njegovi sodbi je šlo za nerešljivo situacijo.
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se
Šef ŽP Novo mesto Darko Povše