Belokranjci bi tretjo razvojno os potrebovali že včeraj




Socialni demokrati Črnomelj so včeraj v Vinici pripravili javno tribuno z ministrom za promet dr. Patrickom Vlačičem. Beseda je tekla predvsem o arbitražnem sporazumu ter o problematiki prometne infrastrukture v Beli krajini.
Kot je dejal Vlačič, je najslabše, kar se nam v povezavi z arbitražnim sporazumom lahko zgodi, da ohranimo status quo, torej takšno stanje, kot je sedaj. Po njegovem bo Slovenija, če pride do arbitraže, dobila večji del Piranskega zaliva, izhod na odprto morje in pravično mejo na kopnem. "Največ, kar bomo dobili, pa je urejeno stanje. Meja je resna stvar in potrebno jo je urediti in spoštovati. In arbitražni sporazum bo prinesel mir med državama," je dejal Vlačič.
Belokranjce je seveda zanimalo, kakšna je usoda tretje razvojne osi, ki bi jo potrebovali že včeraj, in kdaj bodo uredili kar precej kilometrov državnih cest po Beli krajini, ki so v slabem stanju. Minister je dejal, da je za del tretje razvojne osi od Novega mesta do Malin v izdelavi idejni projekt, ki naj bi bil razgrnjen julija 2011. Potrebovali bodo še dobrega pol leta za njegov sprejem, potem pa naj bi, po Vlačičevih besedah, lahko cesto zgradili zelo hitro. Za odseke tretje razvojne osi Maline-Črnomelj, Maline-Metlika in Črnomelj-Vinica pa pripravljajo študijo variant. Metliška županja Renata Brunskole pa je povedala, da so vsi trije belokranjski župani naslovili na vlado pismo, da bi prioritetno začeli graditi tunel pod Gorjanci, za katerega potrebujejo tudi več časa kot za gradnjo cest.
Viničani so opozorili na slabo, še vedno makadamsko državno cesto od Špeharjev do Radencev. Minister je povedal, da naj bi bila zgrajena leta 2015, kar pa se zdi domačinom predolg rok. Vse večje težave Viničanom povzroča gost promet skozi njihov kraj, še posebej v turistični sezoni in okrog praznikov. Kolona vozil, ki čakajo na prehod čez mejo, namreč povzroči v kraju pravi prometni infarkt. Poleg tega pa je v slabem stanju tudi most čez Kolpo, ki, kot je dejala ena od krajank, lahko postane smrtno nevaren, če se bo tako gost promet nadaljeval. Sedaj gre skozi mejni prehod v Vinici po 250.000 vozil na leto.
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se