Svet24
© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.

Most v Mršeči vasi: Nekateri bi lesenega, drugi betonskega


Besedilo in foto: L. Markelj
30. 1. 2014, 10.30
Posodobljeno
31. 01. 2014 · 13:05
Deli članek
Facebook
X (Twitter)
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

most001.jpg
Arhiv Dolenjskega lista
MOST001
most001_0001.jpg
Most bo prihodnji teden zaprt za ves promet in tudi pešce.

Da je lesen most čez reko Krko v Mršeči vasi dotrajan in v slabem stanju, je jasno že nekaj časa, zlasti od poplav leta 2010, ko je na mostu, ki je bil poškodovan, prepovedan promet za vozila, težja od petih ton. Občina Šentjernej je pred kratkim dobila odločbo Inšpektorata za okolje in prostor RS, da je most nevaren za promet in ga je potrebno zapreti.

most007_0001.jpg
Stane Galič, Franc Hudoklin, Janez Hrovat.

Da bo od prihodnjega tedna zaprt za vse, tudi za pešce, je župan Franc Hudoklin povedal na sinočnjem zboru občanov v prostorih mizarstva Cvelbar, ki ga je občina sklicala za krajane vasi, ki most največ uporabljajo: to so Mršeča vas, Zameško, Hrvaški Brod, Čučja Mlaka, pa tudi Ostrog in Šentjakob, saj imajo prav ti prebivalci veliko zemljišč na drugi strani reke Krke. Če bi bil most zaprt, bi morali narediti tudi od 15 do 20 kilometrov daljšo pot.

Kaj pa pontonski most?

Udeleženci, veliko se jih je zbralo, so menili, da mostu ne smejo zapreti, ne da bi jim omogočili npr. vojaški oz. pontonski most – o tej možnosti je župan obljubil, da se bo pozanimal na obrambnem ministrstvu.

most010_0001.jpg
Vesna Mrak Šeruga.

Vesna Mrak Šeruga je v imenu CI za ohranitev lesenega mostu v Mršeči vasi predstavnikom občine povedala, da so se krajani povezali zaradi izjave župana v medijih, da bo občina gradila betonski most, za kar je na kulturno ministrstvo že podala vlogo za soglasje za preklic statusa mostu kot kulturnega spomenika, kar je ovira pri rušenju sedanjega lesenega.

Lesen most verjetno vsa leta ni bil dobro vzdrževan, zato sedaj tak drastičen ukrep, meni. Skupaj z drugimi vaščani je opozorila, da ti kraji vsa leta niso dobili kaj dosti od občine, zato je nujna ureditev prometne infrastrukture, predvsem pa želijo, da tu ostane mirno stanovanjsko okolje brez težkega prometa, ki se ga vsi bojijo.

Župan Hudoklin je zanikal, da občina ni vzdrževala mostu, skupaj s sodelavcema Janezom Hrovatom in direktorjem občinske uprave Stanetom Galičem pa je povedal, kakšne so prednosti novega betonskega mostu, h kateremu se nagiba občina, in kakšne lesenega. V vsakem primeru bo obstoječi most treba podreti in ga dvigniti za pol metra, kar zahteva Agencija RS za okolje in prostor. Možnosti so še vse odprte, so dejali.

Bojijo se povečanega prometa

most008_0001.jpg

Mnenja občanov, ali so za lesen ali za betonski most, so bila različna – eni so menili, da je treba ohraniti kulturno dediščino, spet drugi, da ne more iti razvoj desetletja nazaj. Vsi pa so izrazili bojazen o povečanem prometu v kraju v primeru močnejšega mostu, zlasti kamionov. Želijo še, da se uredijo pločniki, križišče in javna razsvetljava. Nekaj od tega je že predvideno tudi z gradnjo novega mostu, za katerega je v proračunu za leto 2014 zagotovljenega dobrih 197 tisoč evrov, prihodnje leto 265.000 in v letu 2016 še sto tisoč evrov.

Ob koncu dvourne razprave so predstavniki vasi sestavili odbor, ki bo sodeloval z občino – ta jih bo seznanjala o nadaljnjem dogajanju. Župan je obljubil, da bodo iskali najbolj optimalno rešitev za most.

Več o problematiki lesenega mostu v današnjem Dolenjskem listu, več o razpravi z zbora krajanov v Mršeči vasi pa v prihodnjem časopisu!


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.