Čedno dekle: Zveza mlade prostitutke in bogatega moškega
Film Čedno dekle (“Pretty Woman”) iz leta 1990 velja za enega najbolj ikoničnih romantičnih filmov, danes pa je deležen številnih kritik zaradi svoje osnovne premise. Zgodba o mladi prostitutki Vivian (Julia Roberts), ki jo bogati poslovnež Edward (Richard Gere) »reši« iz njenega življenja na robu družbe, je prežeta z neravnotežjem moči. Edward je upodobljen kot rešitelj, medtem ko Vivian zadovolji vsako njegovo potrebo, kar sodobni gledalci vidijo kot problematično romantizacijo razmerja, v katerem je ženska predstavljena zgolj kot nekdo, ki želi ugoditi moškemu.
Ljubezen je slepa: Romanca, ki temelji na poniževanju telesne teže
Ljubezen je slepa (“Shallow Hal”) iz leta 2001 se na prvi pogled zdi kot lahkotna romantična komedija, vendar so gledalci v zadnjih letih film označili kot problematičen. Hal (Jack Black) se zaljubi v Rosemary (Gwyneth Paltrow), vendar je njegovo dojemanje njene lepote popolna iluzija. Film tako po mnenju kritikov nima resnega sporočila o pomenu notranje lepote, temveč gradi humor na poniževanju zaradi telesne teže.
Prvi poljub: Razmerje učitelja in učenke
V filmu Prvi poljub (“Never Been Kissed”) iz leta 1999 Drew Barrymore igra Josie, novinarko, ki se kot odrasla pod krinko odpravi v srednjo šolo, da bi lahko napisala članek. Medtem ko njen učitelj Sam (Michael Vartan) ne ve, da je Josie pravzaprav odrasla, se med njima razvije očitna privlačnost. Čeprav na koncu Sam izve resnico, ostaja po mnenju mnogih njuno razmerje problematično, saj temelji na domnevno romantičnem odnosu med učiteljem in učenko.
Prijatelji: Romanca z očetovim prijateljem
V kultni seriji Prijatelji (“Friends”) gledalci danes s precej bolj kritičnimi očmi ocenjujejo odnos med Monico Geller (Courteney Cox) in očetovim prijateljem Richardom Burkeom (Tom Selleck). Kljub očitni kemiji in ljubezni med likoma se številni gledalci ne morejo izogniti občutku nelagodja zaradi velike starostne razlike in dejstva, da je Richard Monico poznal, ko je bila še otrok. Sodobno občinstvo v tem razmerju vidi dinamiko moči in vprašanja meja, ki jih serija nikoli zares ne naslovi.