Strokovni program 21. Festivala slovenskega filma tudi z novomeškim pridihom

##IMAGE-3876082##
Tudi letošnji festival slovenskega filma bomo pospremili z dogodki za filmske strokovnjake, ki bodo s svojo vsebino zagotovo zanimivi tudi za širšo javnost. Skupno bo strokovni program potekal štiri dni, od srede, 12. septembra do vključno sobote, 15. septembra 2018.
Še posebej izpostavljamo drugo koprodukcijsko srečanje, ki bo letos potekalo v sodelovanju s Filmskim centrom Srbije. Na njem se bodo predstavili slovenski projekti v razvoju in v iskanju koprodukcijski partnerjev iz Srbije. V času letošnjega 21. FSF bo v Portorožu gostovalo tudi mednarodno strokovno usposabljanje MAIA Workshop za obetavne producente, ki se ga bo udeležila tudi mlada slovenska producentka Jerca Jerič. V okviru strokovnega programa 21. FSF bo, z odprtim strokovnim predavanjem v dveh sklopih, svoje izkušnje s trženjem filma in digitalnim marketingom delil Daniel Díaz, gostujoči strokovnjak MAIA Workshop.
V uvodnem delu strokovnega programa, v sredo 12. septembra, bo potekala okrogla miza slovenskih filmskih publicistov FIPRESCI: Pogledi in podobe slovenskega filma. Statistika je namreč pokazala, da je med prejemniki javnih sredstev za celovečerne filme v zadnjih dveh desetletjih manj kot 12 odstotkov žensk, kar pomeni, da v približno 90 odstotkih primerov v Sloveniji gledamo pripovedi skozi oči moških režiserjev – četudi so v njih upodobljene zgodbe žensk. Gosti okrogle mize Pogledi in podobe slovenskega filma, ki jo prireja društvo FIPRESCI, bodo ob slovenskih filmih vse od Vojka Duletiča in knjižnih predlog Ivana Cankarja, prek Tovarišev, Maškarade in Varuha meje, Dvojine in Odraščanja do govoric o Františku Čapu in drugih nepričakovanih in pozabljenih kotičkov slovenskega filma razglabljali o tem, kdo vpliva na nastajanje podob v slovenskem filmu in kakšne te podobe so. Na okrogli mizi bodo sodelovali članice in člani društva FIPRESCI z gosti in gostjami. Pogovor bo povezovala predsednica društva Tina Poglajen.
Naslednji dan, v četrtek 13. septembra, bo potekal strokovni posvet AIPE z naslovom Kje smo? Kam Gremo? V državah, nastalih po razpadu Jugoslavije, so nekdanji skupni zakon nadomestili novi zakoni o avtorski in sorodnih pravicah. Konkretne ureditve vprašanj, povezanih z uveljavljanjem pravic iz naslova avdiovizualnih del, so v posameznih državah bivše Jugoslavije različne. Po primerjalnem pregledu pravnega stanja bomo s sogovorniki preverili, kakšno je dejansko stanje uveljavljanja nacionalnih zakonodaj. Poleg domačih, bodo izkušnje z nami delili tudi profesorica Romana Matanovac Vučković z Univerze v Zagrebu, Nataša Hasura in Ivana Gajić, predstavnici Urada za intelektualno lastnino iz Beograda, člani kolektivnih organizacij iz omenjenih držav in drugi.
Na isti dan v popoldanskih urah bo potekala okrogla miza Društva postprodukcijskih ustvarjalcev (DPPU): Montažerji slike in zvoka (so)avtorji. Montaži slike in zvoka še vedno pripada primarna vloga v procesih postprodukcije. Zaradi zakonsko nepravilne umestitve montažerja slike in zvoka ter neumestitve oblikovalca zvoka avdiovizualnih del v kategorijo »soavtorjev avdiovizualnega dela«, so ti filmski poklici prikrajšani za vse zakonske pravice, ki jim kot ključnim soavtorjem pripadajo. Sodelujoči pri okrogli mizi so predstavniki različnih generacij, ki so s svojim delom nedvomno pustili ustvarjalne sledi v slovenski kinematografiji: Hanna Preuss, Janez Bricelj, Miloš Kalusek, Julij Zornik, Miha Jaramaz, Matic Drakulić, Jurij Moškon ter Andrej Nagode. Pridružila se jim bo posebna gostja, odvetnica Špela Grčar, priznana strokovnjakinja s področja avtorskih pravic, ki bo s pravnega vidika podala možne poti k spremembi obstoječe poklicne klasifikacije znotraj veljavnega Zakona o avtorskih in sorodnih pravicah (ZASP). Okroglo mizo bo povezovala Olga Toni, podpredsednica društva DPPU.
V petek, 14. septembra dopoldan, se boste lahko udeležili koprodukcijskega srečanje – Fokus: Srbija, leto pozneje: Avstrija, ki bo potekalo v angleškem jeziku. Slovenska kinematografija od ustanovitve Slovenskega filmskega sklada tvorno sodeluje s filmskimi ustvarjalci sosednjih držav. Prvo koprodukcijsko srečanje je bilo posvečeno avstrijskim ustvarjalcem, producentom in filmskim ustanovam. Drugo koprodukcijsko srečanje FSF pa usmerja pogled v srbsko kinematografijo s predstavitvijo možnosti financiranja, filmskih lokacij in primerov uspešnih koprodukcijskih filmov med Srbijo in Slovenijo ter drugimi državami. V prvem delu srečanja bo Boban Jevtić, direktor Filmskega centra Srbije, predstavil delovanje centra in njihov koprodukcijski potencial na mednarodnem področju. Sledil bo krajši povzetek lanskoletnega koprodukcijskega srečanja z avstrijsko kinematografijo, ki se ga je udeležilo osem avstrijskih producentov in ga bo predstavila predstavnica Avstrijskega filmskega inštituta Iris Zappe Heller. Udeleženci srečanja, ki bodo predstavljali srbsko kinematografijo so: Boban Jevtić (Filmski center Srbije), Dragan Bjelogrlić (Cobra film), Nataša Damjanović (Dart Film), Miloš Ivanović (Platfroma), Jovana Karaulić (Akcija produkcija), Marko Jocić (Viktorija film), Milan Stojanović (SENSE Production). Na srečanju bodo prisotni tudi številni pomembni poslovni gostje iz regije, ki bistveno vplivajo na filmsko dejavnost v posameznih sosednjih državah: direktorji nacionalnih in regionalnih filmskih centrov (Daniel Rafaelić, Gorjan Tozija, Ylljet Alicka, Sehad Čekić, Alessandro Gropplero) ter predstavniki pomembnih filmskih ustanov in festivalov.
V drugem delu bodo potekale osebne predstavitve projektov v razvoju, kjer se bodo predstavili izbrani slovenski projekti v razvoju, ki želijo v koprodukcijsko konstrukcijo vključiti koproducenta iz sosednjih držav; predvsem pa imajo koprodukcijski potencial za sodelovanje s srbskimi producenti.
Koprodukcijsko srečanje s fokusom na Srbijo se bo sklenilo v soboto dopoldan s poslovnimi pogovori med producenti obeh držav.
V petkovih popoldanskih urah bo prav tako v angleškem jeziku potekal strokovni seminar MAIA Workshops letos v Sloveniji: Strokovni seminar o filmskem marketingu. MAIA Workshops je priznano mednarodno strokovno usposabljanje za obetavne producente s podporo podprograma MEDIA Ustvarjalne Evrope. Zaključno srečanje letošnjega cikla usposabljanj MAIA, ki se posveča marketingu in distribuciji filmov, gostuje v Portorožu prav v času 21. Festivala slovenskega filma. Prisotnost izkušenih mednarodnih strokovnjakov in skupine izbranih producentskih talentov iz Evrope in širše (ki bodo pet dni sodelovali na sicer zaprtem usposabljanju) je neprecenljiva priložnost za izmenjavo znanj in navezovanje stikov z domačo strokovno javnostjo. Zato Motovila (Center Ustvarjalna Evropa v Sloveniji), Festival slovenskega filma, RE-ACT in MAIA Workshops v okviru strokovnega programa FSF za vse zainteresirane organizirajo odprti seminar z MAIA tutorjem za digitalni marketing Danielom Díazom.
V soboto, 15. septembra, bo potekal strokovni posvet z naslovom Kavo si boste pa že sami kuhali – strokovni posvet o nazivu, delokrogu, razvoju in pomenu poklica tajnice/tajnika režije v sodobni produktivni kinematografiji. Posvet v soorganizaciji Društva slovenskih režiserjev, Društva postprodukcijskih ustvarjalcev, Center ustvarjalne Evrope in Akademije za gledališče, radio, film in televizijio bo tokrat osvetlil poklic tajnika/tajnice režije, v katerega reflektorske luči običajno niso usmerjene – a le ugibamo lahko, kam bi bile usmerjene luči, če ga pri ustvarjanju filma ne bi bilo. S posvetom želimo opozoriti na pomembnost poklica in spodbuditi njegov razvoj. Sodelujejo tajnica režije Petra Trampuž Bocevska, montažerka in izr. prof. mag. Olga Toni ter strokovnjakinja iz tujine. Posvet bo usmerjala in povezovala scenaristka in režiserka Urša Menart.
V soboto popoldan bo potekala predstavitev in uradni zaključek scenaristične delavnice Scenarnica - intenzivna scenaristična delavnica, ki se posveča verjetno najtežjemu delu ustvarjalnega procesa – od ideje do prve verzije scenarija −, je šest vikendov od aprila do septembra v Ljubljani že tretjič zapored potekala v organizaciji Društva slovenskih režiserjev in Slovenskega filmskega centra, javne agencije RS.
Programski vodja Matevž Luzar in mentor Srđan Koljević bosta uvodoma predstavila delavnico, sledile bodo osebne predstavitve projektov letošnjih udeležencev. Sodelujejo Ester Ivakič, Nika Jurman, Vojko Anzeljc, Suzana Kokalj, Juš Premrov, Áron Horváth, Varja Hrvatin, Lara Vouk, Maja Martina Merljak ter igralca Nika Rozman in Jurij Drevenšek. Dogodek bo sklenila slovesna podelitev diplom.
Na ta dan se bo že tradicionalno podelila tudi nagrada kosobrin za dragocene filmske sodelavce. Do sedaj so nagrado prejeli scenski tehnik Janez Petretič, kolorist Emil Svetlik in dokumentalistka - raziskovalka Jožica Hafner, letošnja nagrajenka ali nagrajenec pa bo znan 1. septembra.
Prav tako bo vse dni festivala potekala Filmsko-kritiška delavnica: Ostrimo pogled na slovenskem filmu. Že peto leto zapored bomo na 21. Festivalu slovenskega filma z dijaki primorskih srednjih šol ostrili pogled in brusili peresa. Končni izdelki bodo objavljeni na spletnem portalu ostrenjepogleda.wordpress.com in na festivalski spletni strani. Še posebej zavzeto si bomo ogledali in premleli sklop kratkih mladinskih filmov, zbranih v sekciji »Podmladek«, ter ob koncu festivala razglasili zmagovalca! Filmsko-kritiško delavnico izvaja Društvo za širjenje filmske kulture Kino! Mentorica je dr. Maja Krajnc, odg. urednica revije KINO!, izvajalka pedagoškega programa Kino-katedra za osnovnošolce in srednješolce ter koordinatorica in izvajalka projekta Razumevanje filma v Slovenski kinoteki.
Vodja letošnjega strokovnega programa je Nika Gričar.
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se