Svet24
© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.
Čas branja 2 min.

Na OŠ Grad gostili učence iz Porabja


vestnik
Vestnik.si
13. 12. 2024, 08.15
Posodobljeno
09:15
Deli članek
Facebook
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

Osnovna šola (OŠ) Grad je v sklopu sodelovanja s šolami s Porabja organizirala srečanje na temo Spletamo vezi – gradimo mostove, na katero je povabila Dvojezično osnovno šolo (DOŠ) in vrtec Števanovci ter DOŠ Jožefa Košiča Gornji Senik.

oš-grad, doš-števanovci, doš-jožefa-košiča-gornji-senik, sodelovanje
Arhiv OŠ Grad
Spletamo vezi – gradimo mostove na OŠ Grad.
Šolo na Goričkem je obiskalo 12 učencev omenjenih šol, ravnateljica DOŠ in vrtca Števanovci Agica Holecz ter učitelja slovenščine Ladislav Domjan in Beata Bajzek Safar. Na srečanju je v okviru naravoslovnega dne sodelovalo tudi 12 učencev 8. razredov OŠ Grad.
oš-grad, doš-števanovci, doš-jožefa-košiča-gornji-senik, sodelovanje
Arhiv OŠ Grad
Spletamo vezi – gradimo mostove na OŠ Grad.
Za učence so pripravili aktivnosti s področja naravoslovja in medkulturnosti. Pomembnejši cilji tega dne so bili spoznavanje jezika držav sodelujočih učencev, razvijanje medkulturnosti sodelujočih učencev ter razvijanje boljšega socialnega in jezikovnega delovanja učencev vseh sodelujočih šol. Po uvodnem srečanju in pozdravu so se učenci razdelili v dve skupini, ki sta se nato zbrali v naravoslovni in tehnični učilnici, kjer sta učitelja Valerija Danč, vodja in organizatorica srečanja, ter učitelj Andrej Cifer z obema skupinama izvedla aktivnosti na omenjeno temo.
oš-grad, doš-števanovci, doš-jožefa-košiča-gornji-senik, sodelovanje
Arhiv OŠ Grad
Spletamo vezi – gradimo mostove na OŠ Grad.
Obe skupini sta se pri aktivnosti Seme prijateljstva razdelili na dvojice učencev, vsako od teh je sestavljal en učenec s porabske šole in eden z OŠ Grad. Učenci so se poučili o zgradbi semen enokaličnic in dvokaličnic, kalitvi, pogojih za kalitev, prehranjevanju kalečih rastlin pod zemljo in nad njo. Sledil je eksperiment dokaza škroba v živilih in sajenje semen ameriškega slamnika, melise in ognjiča v že pripravljene lončke, pri čemer so si učenci medsebojno pomagali in sodelovali. Istočasno so učenci druge skupine sodelovali pri aktivnostih s področja medkulturnosti. Pri aktivnostih so se učenci s pomočjo neverbalnih pozdravov spoznavali ter se drug drugemu približali, oblikovali skupen plakat z imeni vseh sodelujočih v skupini v obliki križanke ter predstavljali in spoznavali svoje in kulturne značilnosti gostov ter se o njih pogovorili. Pri zadnji aktivnosti so izbrali sebi najljubšo misel v svojem jeziku, jo prilepili na že pripravljeno leseno palčico in jo zapičili v sveže zasajeni cvetlični lonček, ki so ga podarili v dar učencu, s katerim so bili v paru. Vsi sodelujoči učenci so posajene lončke s semeni ob koncu dobili v dar in skrb kot simbolično darilo o sodelovanju, upanju, rasti in prijateljstvu med učenci in šolami, predvsem pa med vrstniki istih korenin, ki jih je tok zgodovine ločil z državno mejo. Po opravljenih aktivnostih v šoli so nato učenci obiskali Doživljajski park Vulkanija oz. Javni zavod Krajinski park Goričko.
oš-grad, doš-števanovci, doš-jožefa-košiča-gornji-senik, sodelovanje
Arhiv OŠ Grad
Spletamo vezi – gradimo mostove na OŠ Grad.
Dolga zgodovina sodelovanja
Sodelovanje OŠ Grad s šolami iz Porabja sega v leto 2006, ko je pobudo za to dal ravnatelj Viktor Navotnik. Takrat so začeli sodelovati z DOŠ Jožefa Košiča Gornji Senik, nato pa razširili meddržavno povezovanje še z DOŠ Števanovci. Šole in vrtci so se družili ob različnih priložnostih (športnih, kulturnih, naravoslovnih). Namen sodelovanja je razvoj in izboljšanje slovenskega jezika, razvijanje sodelovalnih/komunikacijskih, socialnih veščin, ohranjanje kulturne dediščine, tradicije in običajev. Zadnja leta je sodelovanje z DOŠ Števanovci kakovostnejše in pogostejše. S srečanji si na OŠ Grad prizadevajo za razvoj jezikovnega znanja in kompetenc 21. stoletja.

© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.