Svet24
© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.

Odkar je delo prevzela stroka, se stvari premikajo veliko hitreje


dolenjski-list
Besedilo in fotografije: M. Bezek Jakše
27. 2. 2019, 09.15
Posodobljeno
03. 03. 2019 · 18:42
Deli članek
Facebook
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

20190212_7116_000.jpg
Arhiv Dolenjskega lista
20190212_7116_000
img_8156_2_1_000.jpg
Arhiv Dolenjskega lista
Gostje javne tribune.
img_8159_5_1_000.jpg
Arhiv Dolenjskega lista
img_8177_10_1_000.jpg
Arhiv Dolenjskega lista

Društvo Proteus, gibanje za naravo in okolje Bela krajina, je včeraj v sodelovanju z občino Črnomelj pripravilo v okviru občinskega praznika javno tribuno o tem, kakšni bodo razvojni in okoljski učinki tretje razvojne osi v Beli krajini. Uvodoma so tematiko predstavili črnomaljski župan Andrej Kavšek, direktor Gospodarske zbornice Dolenjske in Bele krajine Tomaž Kordiš, vodja sektorja za investicije v ceste na DRSI Tomaž Willenpart, vodja projekta tretje razvojne osi na DARSu dr. Lidija Kegljevič Zagorc in vodja oddelka za prostorsko načrtovanje v podjetju Acer Jelka Hudoklin.

Kot je dejal predsednik Proteusa Niko Šuštarič, je bil poglavitni namen tribune, da bi bili ljudje čim bolje obveščeni o poteku tretje razvojne osi južni del, zlasti pa 3. in 4. etape, torej od priključka Osredek do priključka Maline. Natančne letnice, kdaj bodo Belokranjci dobili sodobno hitro cesto, si ni upal napovedati nihče, a po predvidevanjih naj bi bil leta 2024 zgrajen predor, pet let pozneje pa tudi cesta do Metlike in Črnomlja. Metliški župan Darko Zevnik je ob tem dejal, da so predlagali, da bi skupaj s predorom gradili tudi dobra dva kilometra metliške obvoznice. Sicer se lahko zgodi, da bo kolona pred mednarodnim mejnim prehodom odrezala Metliko od sveta ne le pred prazniki in v poletni turistični sezoni, ampak kar za ves teden.

Razpravljavci so imeli več pomislekov o trasi, o tem, kakšno cesto Bela krajina sploh potrebuje, predvsem pa so bili prepričani, da se dogovarjanje o gradnji vleče predolgo. Vendar so gostje pojasnili, da je bilo do leta 2015 iz ust politikov večkrat slišati govorjenje o tretji razvojni osi, a ni bilo nič iz tega. A ko je bil dosežen tudi politični konsenz in je delo vzela v roke stroka, se stvari premikajo znatno hitreje. Ob tem ne gre prezreti obljube Darje Kocjan, direktorice Direktorata za kopenski promet, ki je dejala, da se bo tretja razvojna os prej kot na Koroškem začela graditi v Beli krajini ali vsaj hkrati v obeh pokrajinah. Willenpart pa je pohvalil, da so bili Belokranjci zelo enotni pri odločitvi o trasi, v danih razmerah pa je izbrana optimalna varianta.


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.