Odgovor SŽ: Zapornice so delovale pravilno

##IMAGE-3882806##
V četrtek smo tako na lokalno.si kot v tiskanem Dolenjskem listu v rubriki Halo, tukaj bralec Dolenjca! objavili pismo bralke o prečkanju železniške proge na Uršnih selih - ob dvignjenih zapornicah, a bi ju s hčerko ob tem vlak skorajda povozil. Po nekajdnevnem čakanju na odgovor Slovenskih železnic, ki smo jih za pojasnilo zaprosili takoj po dogodku (29. maja), smo tega prejeli včeraj. Objavljamo ga v celoti:
Zahvaljujemo se vam vaše opozorilo in skrb glede pravilnega delovanja naprav za zavarovanje cestnega prometa. Vaše pisanje smo takoj vzeli zelo resno, saj je naša glavna skrb varnost v prometu in bomo tudi v prihodnje, v kolikor boste opozorili na morebitne nepravilnosti, delovanje sistemov takoj preverili.
Trditve, katere ste posredovali nam po e-pošti dne 29.5.2018, smo proučili in po analizi ugotovili sledeče:
Do 12.05 2018 je bil omenjen nivojski prehod z uradno oznako NPr 64.5 (NPr DK-PO Uršna Sela) opremljen z mehansko napravo, 12.5. 2018 pa je bil vključen elektronski nivojski prehod s semaforji in polzapornicami.
Do 12.5.2018 je omenjen prehod deloval tako, da so bile zapornice zaprte že pred odhodom vlaka iz postaje, zato je bila čakalna doba na prehodu dolga (tudi do 15 min). Na dolgoletno pobudo krajanov in vseh udeležencev v prometu, se je 12.05.2018 prehod zavaroval z moderno elektronsko napravo, ki omogoča svetlobno signalizacijo in ima polzapornice. Vlak pri približevanju k prehodu z navozom na vklopne kontakte vključi zavarovanje, pri tem se prižgejo rdeče luči na semaforju, kar pomeni da se morajo vozila pred prehodom/semaforjem ustaviti. Po nekje 15 sekundah po navozu vklopnih kontaktov se pričnejo spuščati polzapornice kar traja 8-10 sekund in nato po približno 6 sekundah pripelje vlak na prehod. Po prevozu se zavarovanje avtomatično izklopi in polzapornice se dvignejo. Naprava na prehodu nam tudi omogoča vpogled stanja naprave za nazaj za približno 1 mesec s t.i. diagnostično napravo dogodkov.
Pri kontroli teh dogodkov smo ugotovili:
Dne 28.05.2018 ob cca. 11. uri:
- 11:02:08 vklop zavarovanja NPr z navozom na vklopno mesto D1, D11, vklopijo se cestni signali
- 11:02:24 polzapornice se pričnejo spuščati
- 11:02:34 polzapornice dosežejo spodnjo lego
- 11:02:52 vlak navozi na izklopno mesto
- 11:02:55 vlak zapusti izklopno mesto
- 11:02:58 polzapornice se pričnejo dvigovati
- 11:03:07 polzapornice so v zgornji legi in cestni signali ugasnejo.
Na podlagi teh ugotovitev je naprava za zavarovanje NPr 64.5 je v času vožnje pravilno delovala.
V kolikor bi pri delovanju naprave prišlo do nepravilnosti (vlak pripelje na nezavarovan prehod - poudarjamo, da so osnovno in glavno zavarovanje rdeče luči na semaforju in ne spuščene/dvignjene polzapornice) bi se to javilo kot napaka v prometnem uradu. Glede vsake takšne napake so naše strokovne službe iz področja signalnovarnostnih naprav takoj obveščene (tokrat tega ni bilo).
Možno je, da je ste zapeljali na prehod v trenutku, ko je vlak navozil na vklopne kontakte ali pa ko so že utripale rdeče luči na semaforjih. V tem primeru se za razliko od prejšnjega načina zavarovanja (pred 12.5.2018) iz prehoda že vidi prihajajoč vlak.
Lep pozdrav!
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se