Odziv podjetja

Znano podjetje slovenske kupce zavajalo z oglasi za vzmetnice

G.G.
23. 1. 2025, 10.59
Posodobljeno: 23. 1. 2025, 12.40
Deli članek:

Ker se je več kupcev pritožilo nad poslovnimi praksami podjetja Kanes, ki prodaja vzmetnice znamke Swiss+Bed, so se na Zvezi potrošnikov Slovenije (ZPS) odločili za podrobno analizo njihovega početja in njihovih izdelkov. V podjetju so se že odzvali.

Jure Klobčar
"V resnici gre za precej preprosti vzmetnici, ki ne ustrezata tistemu, kar piše v oglasnem obvestilu," je ugotovitve laboratorija povzel Okorn. Petra Lovišček je še opozorila: "Na zvezi vedno poudarjamo, da ko so tako visoki popusti, sploh če so stalno prisotni, to za potrošnika običajno ne pomeni nič dobrega."
Vse izdelke, ko jih prejmejo, pošljejo v akreditirane laboratorije, ki pri preverjanju sledijo standardom in zakonodaji.

Na ZPS so ugotovili, da se oglaševane lastnosti vzmetnic v nekaterih primerih ne ujemajo z realnimi specifikacijami teh vzmetnic. V laboratorijsko analizo so poslali naključno izbrani vzmetnici, modela Mönch in Monte rosa, ki so ju pred spleta kupili kot navadni potrošniki, tako da prodajalec ni vedel, da so jih kupili za namene testa.

Že pri samem nakupu so naleteli na oviro, saj najnižje cene iz oglasa sploh niso mogli doseči, ker najmanjša vzmetnica ni bila na voljo. »Zato smo izbrali prvo, ki je bila na voljo, in smo za njo plačali 50 evrov več, kot je bilo zapisano v oglasu,« je dejal Boštjan Okorn, vodja laboratorijskih testiranj pri ZPS.

Prvo neskladje, ki so ga zaznali pri analizi: ko so vzmetnici prerezali so ugotovili, da sta bistveno drugačni od tistih, ki sta na oglasnih plakatih in spletnih reklamah. Okorn je pri vzmetnici Mönch izpostavil, da Swiss+Bed oglašuje 13 plasti, kar so sicer potrdili v akreditiranem laboratoriju, vendar je sestava »bistveno drugačna«. »Vzmeti je štirikrat manj, kot jih obljubljajo v oglasu, plasti pa so drugačne kot je zapisano,« je povedal Okorn in dodal, da gre pri tej vzmetnici za osnovni model s klasično konstrukcijo, ki sploh nima poletno zimske strani.

Pri vzmetnici Monte rosa so zaznali še več nepravilnosti. Imela naj bi 17 plasti, dejansko jih ima 13. Vzmetnica »nima mikro žepkastih vzmeti«, je nadaljeval Okorn in razložil, da je vzmeti tudi manj, kot jih oglašujejo. Poleg tega v vzmetnici ni sledi o kamelji volni, konjski dlaki, naravnem filcu in naravnem lateksu, vse to pa obljubljajo na oznaki na vzmetnici. Okorn je poudaril, da vzmetnic s tako zelo napačno sestavo doslej še niso prejeli za laboratorijsko analizo, čeprav teste izvajajo že vrsto let.

Drug problem je, da podjetje ponuja ogromne popuste. Vodja pravne pisarne na ZPS Petra Lovišček je povedala, da so popusti visoki tudi od 65 do 80 odstotkov, trgovec pa nima označene najnižje cene v zadnjih 30 dneh. S tem ustvarjajo lažni vtis, da so izdelki na volj s popustom, čeprav ga ni in gre za redne cene. Najnižja cena, kot v primeru nakupa vzmetnic Mönch in Monte Rosa pa sploh ni dostopna. »Gre za zavajajočo poslovno prakso,« je sklenila Lovišček, zaznali so namreč »zavajanje glede sestave izdelka in tudi glede predstavitve cenovnih prednosti«.

5-nasvetov-za-varno-shranjevanje-kljucev

Njena.si

Prvi koraki v samostojno življenje: Kako zavarovati svoje stanovanje?

Na ZPS so zato podali kazensko ovadbo na tržni inšpektorat. V primeru ugotovitev kršitev je predpisana globa od 5000 do 50.000 evrov. V kratkem bodo podali tudi kazensko ovadbo zaradi goljufije oziroma preslepitve kupcev.

Odziv na očitke: oglaševane cene ustrezajo dejanskemu stanju

V podjetju Kanas so v odzivu na opozorila o domnevnih neskladjih med oglaševanimi lastnostmi in tehničnimi specifikacijami izdelkov za STA poudarili, da so njihove vzmetnice izdelane iz vrhunskih materialov, kar potrjujejo laboratorijske analize in mnenja zadovoljnih strank. Tržnemu inšpektoratu bodo posredovali vse zahtevane informacije in dokumentacijo. Prav tako bodo pregledali in po potrebi posodobili vse marketinške materiale, da zagotovijo skladnost z zakonodajo ter jasno predstavitev lastnosti izdelkov.

Glede vzmetnic, ki sta bili predmet testiranja, so pojasnili, da pripadata novi liniji za leto 2025, ki še ni bila uradno predstavljena na trgu. Ker je ZPS naročila vzmetnici v dimenziji 70 x 190 centimetrov, ki ju v tem trenutku niso imeli na zalogi, so morali naročiti izdelavo po meri v tovarni. Zaradi tega so po pomoti prejeli modela iz linije za leto 2025. "To je bila naša napaka, za katero prevzemamo odgovornost, in v prihodnje se bomo še bolj trudili, da se tovrstne ali podobne situacije ne bodo ponovile," so zapisali.

Glede cenovne politike so poudarili, da oglaševane cene ustrezajo dejanskemu stanju - najnižje cene veljajo za dimenzijo 80 x 160 centimetrov. "Na ZPS niso upoštevali te dimenzije, kar bi lahko razjasnilo njihovo zmedo," so navedli. V konkretnem primeru, ko je bila naročena nestandardna dimenzija, je bila cena višja, kar je običajno pri manj pogosto naročenih izdelkih, so pojasnili. Kot zagotavljajo, to potrjuje tudi njihova evidenca, ki jo lahko predložijo pristojnim organom.