Po tistem, ko je septembra s spremembo avtobusnih voznih redov nastala zmeda in so se vrstile pritožbe potnikov zaradi (izvajanja) novih povezav, so na DUJPP, ki je z novim koncesijskim obdobjem v začetku julija prevzela sestavljanje voznih redov, uvedli notranji nadzor. Nadzor nad koncesionarji je v veljavi sicer že vrsto let, a so ga do prevzema DUJPP izvajali zgolj koncesionarji sami, je pojasnil direktor DUJPP Miran Sečki.
Med vsemi štirimi koncesionarji, Nomago, Arriva, AP Murska Sobota in LPP, sta se za najbolj problematična pokazala prva dva, ki sta tudi največja, a so pri obeh našteli več kršitev.
Kazni se seštevajo
Obseg kršitev koncesijske pogodbe še preverjajo, nadzor je potekal za vsako linijo posebej. Za vsako ugotovljeno kršitev bodo koncesionarji po Sečkijevih besedah odgovarjali. Po koncesijski pogodbi je predvidena kazen 1000 evrov na kršitev, kazni pa se seštevajo.
Sečki je že večkrat opozoril, da prevozniki določenih s pogodbo predvidenih prevozov niso opravili. Prevoznik sicer za neprevožene kilometre ne dobi nadomestila. Po Sečkijevih besedah morajo koncesionarji na mesec opraviti določeno število kilometrov voženj. »Česar ne opravijo, ne plačamo,« je zatrdil.
Nadzornica DUJPP je sicer nadzor nad koncesionarji opravila na podlagi informacijskih podatkov iz poslovne inteligence in nadzora na terenu. V nadzoru preverja kršitve na področju objavljanja voznih redov, odhode, zamude, ustavljanje na postajah, peronih in postajališčih, zasedenost avtobusov, validiranje vozovnic.
DUJPP je nadzor nad koncesionarji zaradi suma kršitve obveznosti zagnala tudi prek inšpektorata za okolje in prostor. Na inšpektoratu so potrdili, da je nadzor končan in da je pokazal, da sta Nomago in Arriva kršila zakon o prevozih v cestnem prometu. Zaradi neopravljenih prevozov na s pogodbo predvidenih povezavah je inšpektorat Nomagu in Arrivi izrekel 1250 evrov globe. Zaradi hitre poravnave sta oba prevoznika plačala polovičko, torej 625 evrov. Odgovornima osebama prevoznikov so izrekli za 500 evrov kazni.
Vozni red in potrebe potnikov
Inšpektorat za okolje in energijo je še pojasnil, da bo nadzore nadaljeval, dokler ne bosta začela opravljati prevozov potnikov na linijskih povezavah, ki so uradno registrirane in za katere imata prevoznika izdane licence, a jih ne izvajata, oziroma dokler z DUJPP ne bosta drugače uskladila izvajanja manjkajočih linij po voznem redu.
V Nomagu so pojasnili, da se je na podlagi njihovega lastnega nadzora izkazalo, da so dejanske potrebe potnikov odstopale od predvidenih voznih redov in da se je večina pritožb potnikov nanašala na spremembe voznih redov, ne na samo izvajanje prevozov.
Na pristojnem inšpektoratu so glede tega navedli, da morajo biti vozni redi čim bolj usklajeni s potrebami potnikov, obenem pa morajo biti tudi delovne naloge primerne za vozno osebje ter upoštevati kombinacije šolskih in medkrajevnih linij.
DUJPP pa še vedno ni pripravila poenotenega pravilnika o izvajanju nadzorov, Sečki pa vseeno upa, da bo skupni pravilnik o izvajanju notranjih nadzorov podpisan do konca leta. Na DUJPP si medtem želijo z naslednjim letom zaposliti vsaj dva svoja kontrolorja, ki bosta opravljala nadzore pri vseh koncesionarjih.