Jadrolinija

So trajekti res v tako slabem stanju, ali bo Jadrolinija krivdo zvalila na človeški faktor?

A. M.
13. 8. 2024, 10.51
Posodobljeno: 13. 8. 2024, 11.11
Deli članek:

Trenutno še vedno potekata kar dve neodvisni preiskavi trajektne nesreče na Malem Lošinju, v kateri so umrli trije ladijski delavci, eden pa je bil huje poškodovan. Včeraj so na okrožnem državnem tožilstvu in ministrstvu za morje, promet in infrastrukturo potrdili, da se preiskava nadaljuje.

Nel Pavletic/Pixell/Bobo
Nesreča trajekta Lastovo v Malem Lošinju.

Spomnimo, v nedeljo okoli 15.30 je vhodna rampa trajekta Lastovo v Malem Lošinju padla na štiri zaposlene, pri čemer so umrli vodja strojnice, dva krmarja, prvi častnik palube pa je bil hudo poškodovan.

Do nesreče je prišlo zaradi padca rampe

Iz do sedaj zbranih podatkov je moč povedati, da je do nesreče na trajektu Lastovo prišlo zaradi padca rampe za vstop vozil na trajekt, pod katero so bili v tistem trenutku oba krmarja ter vodja strojnice in prvi častnik krova, ki sta rampo pregledovala.

Na vseh ladjah Jadrolinije so v opomin na dogodek in v čast žrtvam zastave spuščene do polovice drogov, na upravni stavbi v Reki pa so izobesili črno žalno zastavo. V mestu Mali Lošinj so razglašeni dnevi žalovanja - 12., 13. in 14. avgust, v katerih bodo na stavbi mestne uprave, javnih zavodih in gospodarskih družbah spuščene zastave, vsi javni, kulturni in zabavni programi pa so za te dni odpovedani.

Novinarka Al Jazeere Marina Barukčić Stričević je na Facebooku objavila zapis, v katerem je povedala, da je bila pred dnevi tudi sama na trajektu Lastovo. Zapisala je še, da so bile težave z rampo že tisti dan, ter da posadka ni bila videti presenečena. Pojavile pa so se tudi neuradne informacije, da bi lahko bil vzrok za tragedijo tudi človeški faktor, torej da klančina ni bila zavarovana z varovalnim klinom. Menda naj bi poveljnik šel zaposlene na to opozoriti in je rampa padla ravno v tistem trenutku.

Nel Pavletic/Pixell/Bobo
Nesreča trajekta Lastovo v Malem Lošinju.

Inšpektor: Kaj takega se ne bi smelo zgoditi, tudi če je hidravlična črpalka izklopljena

A državni inšpektor in predstavnik hrvaškega sindikata pomorščakov v Jadroliniji trdita, da kaj takega tehnično ne bi smelo biti mogoče.

»Če ne gre za tehnično težavo ali okvaro črpalke, ventila ali počene hidravlične cevi, se kaj takega ne bi smelo zgoditi, ker v primeru nezavarovane rampe, torej tudi če hidravlična črpalka ne deluje, bi se morala rampa spustiti počasi, ljudje pa bi se lahko umaknili,« je za RTL povedal Antun Aljinović.

»Človeškega faktorja ne bom komentiral, podjetja vedno poskušajo vse zvaliti na človeški faktor in vedno skušajo vse zvaliti na hrbet pomorščakov. Sami smo priče, da je tista rampa padla, kot je padla. In tu ne moremo samo govoriti o človeškem faktorju,« je za RTL povedal generalni sekretar hrvaškega sindikata pomorščakov Neven Melvan.

Na novinarjevo vprašanje, ali bi rampa lahko padla, če bi bila v dobrem stanju, Melvan odgovarja: »Seveda ne. Rampa, ki je pod ustrezno delujočo hidravliko, ne more pasti tako, da bi v eni sekundi ubila tri mornarje.«