Krajani ugotavljajo, da je odsek med Kozlovičevo ulico in ulico Dolga reber eden redkih, ki razen prometnega znaka nima nobene druge fizične omejitve hitrosti. To se po njihovih besedah odraža v prehitri vožnji rednih in občasnih voznikov motornih vozil. Pravijo, da je cesta široka, dokaj ravna, dolga in navidezno pregledna. Vse to pa omogoča visoke hitrosti vseh motornih vozil, so kritični domačini.
»Počutimo se vse manj varne, prav tako nas skrbi varnost drugih udeležencev v prometu, predvsem pešcev in otrok. Nič manj ogroženi niso tudi vozniki motornih vozil, ki se na cesto vključujejo iz drugih cest, stranskih ulic ali zasebnih in javnih parkirišč,« opozarja stanovalka ob Krožni cesti in ena od podpisnic pobude za ureditev razmer Damjana Flego. Pravi, da je ta cesta postala dirkalni poligon tudi za nedomačine, torej voznike od drugod, ki si dajo duška pri pritiskanju na plin.
Krajani so prepričani, da bi lahko z varnostnega vidika zadeve uredili z gradnjo krožišča ob izteku Kozlovičeve ulice na Krožno cesto. Zgledujejo se po dobri praksi krožišč na že urejenem zgornjem delu Krožne ceste, natančneje pri domu upokojencev in pri garažni hiši. V koprski občini pa ne delijo enakega mnenja. Pravijo, da je ta zamisel neuresničljiva, ker je na tej lokaciji premalo prostora za umestitev primernega krožišča.
Prestrm klanec za hitrostne ovire?
Krajani sicer predlagajo namestitev hitrostnih ovir na enem ali več prehodih za pešce na Krožni cesti, saj menijo, da bi tudi takšen ukrep prispeval k zmanjšanju hitrosti cestnih dirkačev. Je občina takšni rešitvi bolj naklonjena? Pojasnjujejo, da bodo krajevni skupnosti Žusterna podali možne oziroma primerne rešitve za umirjanje hitrosti, ki jih bo krajevna skupnost lahko predlagala kot prednostno v načrtu naložb za prihodnje leto.
»Iz občinskih pisarn pričakujem pozitivne in konstruktivne predloge in to čim prej, saj o tej problematiki razpravljamo že pet let,« je jasen predsednik sveta KS Žusterna Igor Čurin. Čudijo ga pomisleki koprske občine, češ da na tej lokaciji ni izvedljiva namestitev cestne grbine, saj je naklon ceste prevelik. »Takšne razlage me ne prepričajo. Mislim, da je to mogoče, le najti je treba primerno gradbeno rešitev,« ocenjuje.