Prisilna elektrifikacija se počasi zažira v vse pore evropskega dojemanja mobilnosti, pa tudi preživljanja prostega časa ali hišnih opravil. Baterijskega električnega orodja je vedno več, sobotnemu in nedeljskemu ropotanju z motornimi kosilnicami pa želijo pri Hondi narediti konec.
Japonska znamka Honda tako uradno napoveduje, da bodo s septembrom letos prenehali z izdelavo kosilnic za travo na bencinski pogon. Te vrste izdelki so, poleg avtomobilov in motociklov, zelo pomembni za uspešno delovanje podjetja, na trgu pa veljajo Hondine kosilnice za zelo kakovostne s tako rekoč neuničljivimi motorji.
A temu bodo pri Hondi zdaj naredili konec. »Za ta korak smo se odločili zaradi vedno bolj strogih zahtevah o čistosti izpuha, sprememb želja in navad kupcev ter našim ciljem, da se osredotočimo na izdelke, ki prinašajo večji dobiček,« so zapisali pri Hondi.
Težave podobne kot v avtomobilski industriji
Med možne vzroke za ukinitev proizvodnje takih kosilnic pa bi lahko uvrstili tudi težave v dobavnih verigah in s tem povezane višje cene surovin in energije, ki že vse od začetka korone in nato vojne v Ukrajini pestijo tudi avtomobilsko industrijo. Istočasno pa niso začeli razvijati kosilnice in drugo vrtno ali profesionalno orodje z baterijskimi pogoni, tako da ni še povsem jasno, ali se bodo kar v celoti umaknili s tega trga ali pa bodo čez čas na trg poslali svoje izdelke z električnimi pogoni. V ZDA na primer bodo v tovarni, ki je do sedaj izdelovala bencinske kosilnice, proizvodnjo preusmerili na izdelavo terenskih vozil kot so na primer quadi.
Električne kosilnice priljubljene na severu Evrope, pri nas ne
Poznavalec razmer na trgu David Rotar iz podjetja Ramda, ki kupcem ponujajo različne vrste vrtnega orodja, pa pravi, da ga ta odločitev Honde ne preseneča.
»To so napovedovali že zadnjih deset let, pa so v tem času na novo razvili vsaj dve generaciji bencinskih motorjev za kosilnice,« dodaja Rotar. Mogoče zdaj mislijo pri Hondi bolj resno, se še sprašuje, a dejstvo je, da se pri slovenskih kupcih ta odločitev ne bo takoj poznala.
»Seveda pri nas ponujamo kosilnice z obema vrstama pogona. A pri nas električne baterijske kosilnice še niso tako zelo priljubljene, vsaj ne tiste za večje travnate površine. Takih pri nas prodamo vsega deset odstotkov.« Bolj so nad baterijskimi ali električnimi kosilnicami navdušeni na severu Evrope, tam predstavljajo take kosilnice kar 70 odstotkov celotne prodaje.
»Predvsem zaradi bolj ostrih zakonov glede hrupa. Dokler takega zakona pri nas ne bo, bodo Slovenci najverjetneje ostajali zvesti bencinu. Poleg tega prav veliko kosilnic s Hondinimi motorji ne prodamo,« še pravi.