© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.
Čas branja 3 min.

Slovenski čudežni deček brez izpita premaguje profesionalce!


Gaber Kržišnik
23. 11. 2025, 09.01
Deli članek
Facebook
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

Tisti zimski dan ni obetal nič posebnega. Sivo nebo, mraz in vsakdanja rutina, dokler ni zazvonil telefon. Neznana številka.

mark kastelic 2.png
osebni arhiv
Mark Kastelic je najobetavnejši slovenski mladi avtomobilski dirkač.

»Robert Kastelic tukaj, oče dirkača Marka Kastelica. Bi se lahko kdaj dobila na kavi?« je vprašal glas na drugi strani. Srečanje sem brez večjega razmišljanja sprejel. Rad pomagam, kadar le lahko, in nekaj v Robertovem tonu me je prepričalo, da ta pogovor ne bo običajen. Čez nekaj dni mi je ob kavi razložil svoje načrte in predstavil vizijo sinove dirkaške poti.

Najbolj me je pritegnil realen pogled Roberta Kastelica na stvari. »Naš cilj ni formula 1,« je dejal. »Zavedamo se, da je za to verjetno že prepozno. A želimo si dirkanja na najvišji ravni – v razredu GT3 ali morda nekoč med športnimi prototipi. Če bi Mark nekoč nastopil na 24-urni dirki v Spaju ali Le Mansu, bi bile naše sanje izpolnjene.«

Takrat Marka še nisem osebno poznal, le bežno sem spremljal njegove rezultate. Vedel sem, da je hiter, talentiran in predan. Tokrat sem začutil, da se za zgodbo skriva nekaj resničnega, brez pretiranih sanj ambicioznih staršev in praznih obljub, ki jih v svetu motošporta ni malo. In zato sem privolil v sodelovanje in zdaj mineva skoraj leto dni, odkar sodelujem z družino Kastelic in ekipo, ki stoji ob njih.

mark kastelic 1.png
osebni arhiv
Gaber Kržišnik je dobro leto dni spremlja Marka Kastelica na vseh njegovih najpomembnejših tekmah.

Mark, zdaj 18-letni mladenič iz Ivančne Gorice, dirka za izkušeno slovensko moštvo Mapetrol Lema Racing Team, kjer sedi za volanom mercedesa AMG GT4 z več kot 500 konjskimi močmi. Ironično, še vedno nima vozniškega dovoljenja, pa vendar na dirkališčih premaguje izkušene voznike, ki bi mu ga lahko pokazali.

Preberite še

Sezona evropskega prvenstva je za njim. Tekma v italijanskem prvenstvu v Misanu se je končala z zmago in Mark je postal državni prvak Italije v razredu GT4, s tem pa si je zagotovil tudi prepričljivo zmago v GT4 cupu. Pred njim je zdaj le še zadnja letošnja preizkušnja za iberijski pokal v portugalskem Estorilu, kjer za zmagovalcem zaostaja le za tri točke. Ne glede na končni rezultat lahko rečem, da gre za enega največjih uspehov slovenskega avtomobilskega dirkanja v tujini, razlog za uspeh pa je seveda v močni želji, trdem delu, disciplini in odrekanju.

mark kastelic 5.jpg
osebni arhiv
Največjo oporo pa ima seveda pri svoji družini, ki drži pesti zanj.

Mark je za volanom že od mladih nog. Prej kot poštevanko je obvladal dirkalni kart. V kartingu je preživel več kot desetletje in v zadnjih letih osvajal pokale predvsem v tujini, in to med tekmeci z vsega sveta. V času kartinga sta na dirkah prijateljevala z Italijanom Andreo Kimijem Antonellijem, današnjim voznikom formule 1 pri Mercedesu, kjer je zamenjal legendarnega Lewisa Hamiltona.

A dirkanje ni zabava, je način življenja. Tega se zaveda tudi Mark sam in vsak dan začne s treningom, sledi šola, nato ure dirkaškega simulatorja, ki stoji kar v dnevni sobi njihove hiše v Ivančni Gorici. Je izjemno predan, osredotočen in vsak trenutek misli na dirke. Verjame, da bo nekoč sedel za volanom v tovarniškem moštvu in dirkal z najboljšimi.

»Hiter je tale naš Ibro,« mi je rekel njegov oče Robert, ko sva v Barceloni spremljala Markove kroge na semaforju časov. Robert v šali imenuje Marka Ibro, kadar ga skuša nekoliko podražiti in mu ponagajati, saj dobro ve, da Marku ta vzdevek ni ravno pri srcu. »Res je hiter,« sem mu pritrdil, ko je Mark med izkušenimi dirkači prvič sedel v tak dirkalni avto in z rabljenimi gumami postavil drugi čas dneva.

mark kastelic 4.jpg
osebni arhiv
Njegovi rezultati so plod trdega dela in velike želje ter izvrstne ekipe, ki ga spremlja na vsakem koraku in konec koncev skrbi tudi za njegovo varnost.

Z dvajsetimi dirkami na sezono in skoraj vsakim vikendom na stezi Mark že pogleduje naprej. Njegova želja? Prehod v razred GT3, med največje. »Rad bi dirkal z najboljšimi. Prepričan sem, da sem za volanom lahko tako hiter kot oni,« mi je dejal v Imoli, ko sva opazovala dolgo vrsto navijačev pred garažo zvezdnika Valentina Rossija, devetkratnega motociklističnega prvaka, ki zadnja leta dirka tudi z avtomobili.

Naslednji dan sta oba stala na zmagovalnih stopničkah. Sicer vsak v svojem tekmovalnem razredu: Mark za zmago v razredu GT4, Rossi za drugo mesto v razredu GT3. Ko je ob igranju slovenske himne z zmagovalnega balkona gledal proti tribunam, sem se spomnil Robertovih besed in si rekel: »Res je hiter tale Ibro.«

E-novice · Estrada

Lady

Prijavite se na e-novice iz sveta estrade in bodite vedno na tekočem z novostmi iz sveta znanih in slavnih.

Hvala za prijavo!

Na vaš e-naslov smo poslali sporočilo s potrditveno povezavo.


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.