© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.
Čas branja 5 min.

Urška Sršen: Če imajo moški lahko vse, zakaj ženske ne bi mogle?


Jelka Sežun
15. 2. 2023, 07.00
Deli članek
Facebook
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

Pametno zapestnico Urške Sršen je revija Time uvrstila med dvesto najboljših izumov leta 2022. Ampak to ni glavni razlog, zakaj smo jo uvrstili med kandidatke za Slovenko leta.

urška-seršen
Andrej Križ
Urška Sršen

»Ja, mogoče smo v Sloveniji svoje aktivnosti malce zanemarili,« prizna Urška – zato pa jo zelo dobro poznajo v ZDA, tam je glavno tržišče za njen pametni nakit. Pametno zapestnico za ženske Ivy njenega podjetja Bellabeat je revija Time uvrstila med dvesto najboljših izumov leta 2022. Ampak to ni glavni razlog, zakaj smo jo uvrstili med kandidatke za Slovenko leta. Tale je: zato, ker načrtno zaposluje in podpira ženske.

Pisarna visoko pod zagrebškim nebom je prostorna in svetla. No, bila bi svetla, zagotovo, če dan tam zunaj ne bi bil tako zagrizeno siv. Ogromna je pa še vedno – dovolj prostorna za množico ljudi, vsi so zelo mladi ter se vsakomur prijazno nasmehnejo in pozdravijo, pa za dva psa.

»Že od nekdaj smo živalim prijazna pisarna,« pravi Urška Sršen, lastnica enega od crkljivih kosmatincev. »S soustanoviteljem Sandrom imava oba zelo rada pse, opazila pa sva, da je tudi za druge zaposlene bolj praktično, če lahko psa pripeljejo s seboj v službo – bolj so sproščeni, ni jim treba skrbeti, kaj kužek počne sam doma, nam je pa tudi super fino, vsi se radi družimo s kužki, to je sprostitev za vse nas.«

urška-seršen
Andrej Križ
Urškina pot od kiparke do uspešne poslovne ženske.

In se začnejo dogajati dobre stvari

Urška je skoraj postala diplomirana kiparka – po dveh letih študija v Ljubljani in dveh letih v Helsinkih se je vrnila domov pisat diplomo, pa je spoznala Sandra Mura, hrvaškega inženirja, in z njim ustanovila zagonsko podjetje Bellabeat ter se preselila v ZDA. Od kiparke do uspešne poslovne ženske je pa kar velik preskok, pravim. Niti ne, odmahne: »Sandro me je potegnil v svet tehnologije in ta me je začel izjemno zanimati. Tehnologija spaja znanja različnih strok, da doseže cilj oziroma naredi izdelek. Tehnologija sama po sebi je samo medij, pot do rešitve. Zame ta preskok ni bil tako dramatičen, kot ljudje mislijo. Še vedno je veliko prostora za svobodno razmišljanje, kreativnost. Zame je bila ta pot nekako … naravna. Morda je bil največji preskok v poslovnem smislu. Poslovnega razmišljanja sem se morala naučiti – a bi ga bilo pomembno učiti tudi na akademiji za likovno umetnost, ker tudi če postaneš kipar, slikar, samostojni umetnik, moraš biti tudi podjetnik, svoje ideje moraš znati skomunicirati in tudi prodati, čeprav se v umetnosti vsi kar naježijo, ko rečeš 'prodati'. Ampak vsi moramo od nečesa živeti. Potem sem ugotovila, da tudi če bi končala kiparstvo in postala akademska kiparka, je to nekaj, česar bi se morala tako ali tako naučiti.

Preskok v Ameriko je bil kar naporen, ker so v nekaterih pogledih, še posebej kar se tiče poslovnega razmišljanja, zelo drugačni od nas – mi smo navajeni, da moramo biti skromni, ne smemo se preveč hvaliti, oni pa ravno nasprotno. Če jih poslušaš, misliš, da gre vsem najbolje na svetu. Mi na to reagiramo negativno, a je to v bistvu kar pozitiven pogled na svet – veliko lažje ti je, če o sebi misliš, da si v redu, da ti je dobro … Ker potem se začnejo dogajati dobre stvari. To je bilo nekaj, česar smo se morali zelo hitro naučiti – da smo bili bolj odprti pri komunikaciji, bolj pripravljeni izpostaviti pozitivne stvari, ne pa samo govoriti o problemih.«

Pri šestindvajsetih je pristala na Forbesovi lestvici tridesetih najperspektivnejših Evropejcev pod tridesetim letom.

Mamin najboljši nasvet

Potem, nadaljuje, »smo vseeno ugotovili, da Amerika za nas osebno ni najboljša možnost za življenje. Zato sva se s soustanoviteljem vrnila v Zagreb in se odločila, da bova tu imela sedež podjetja, čeprav smo najaktivnejši na ameriškem trgu. To pomeni veliko potovanj, saj imamo proizvodnjo na Kitajskem in Tajvanu, ampak danes je to vse preprosteje in bolj normalno, še posebej v zadnjih dveh letih zaradi korone. Veliko stvari je mogoče rešiti na daleč.«

Zdaj pričakuje prvega otroka, kako bo usklajevala materinstvo, kariero, potovanja? Ne vem še, pravi in prasne v smeh. »Iskreno, ne vem še. Kolikor vidim pri drugih ženskah, mislim, da je zelo odvisno od otroka in situacije, ampak tu je zelo pomemben nasvet, ki mi ga je že mladi dala mama: izjemno pomembno je, s kom se odločiš imeti otroka, torej partnerski odnos. In zaradi tega me ni strah teh izzivov.«

Ampak resno, vrtam, ima ženska lahko vse? Uspešno kariero, zadovoljujoče osebno življenje? »Če imajo moški lahko vse, seveda s podporo ženske, potem bi tudi ženske lahko imele vse, če imajo podporo partnerja ali partnerice,« odvrne. »Najteže je staršem, ki so sami. Zares občudujem starše, ki zmorejo vse. Tudi to je razlog, zakaj sva se oba s soustanoviteljem želela vrniti v Evropo. Tu je podpora, ki jo dobijo starši, veliko boljša kot v Ameriki. Zato je izjemno pomembno, da zaščitimo pravico staršev do starševskega dopusta, da nudimo podporo mladim družinam, poskrbimo za otroke z vrtci in šolami. Če je to dostopno, potem je staršem omogočeno veliko več pri karieri in osebnem življenju. Jaz sem imela srečo, da sem našla partnerja, ki se lahko zelo prilagaja mojemu življenjskemu slogu, se pravi, da je lahko podpora, kadar moram potovati – ali tako, da gre z mano. V življenju je treba vedno postaviti prioritete in sklepati kompromise. Karkoli v življenju počneš, kakršnokoli kariero in osebno življenje izbereš, vsak dan se moraš odločati med več možnostmi in loviti ravnotežje.«

urška-seršen
Andrej Križ
Pametno zapestnico za ženske Ivy njenega podjetja Bellabeat je revija Time uvrstila med dvesto najboljših izumov leta 2022.

Samo za ženske

Pred pametno zapestnico je Bellabeat leta 2015 lansiral Leaf, prvi »wellness tracker« na svetu, oblikovan posebej za ženske, ki se lahko nosi kot obesek, broška ali zapestnica, temu je sledila pametna steklenička Spring, nato je prišla Ivy. »Prvi smo odprli kategorijo pametnega nakita, a se nismo osredotočili samo na oblikovanje izdelka, na njegov videz, temveč smo začeli razvijati funkcije, ki so pomembne posebej za žensko uporabnico. Prvi smo dodali sledenje menstruacijskemu ciklusu in nosečnosti v isti sistem, kot je sledenje korakov, spanja itd. Takrat je bilo to kar revolucionarno. Prvi smo se obrnili izrecno k ženski uporabnici in njenemu zdravju,« pripoveduje Urška, ki je sprva v podjetju sodelovala tudi kot oblikovalka, zdaj pa je »chief product officer«, se pravi direktorica produktov. »Vodim razvoj izdelka, tako v pogledu softverskih rešitev kot fizičnih izdelkov. Moj tim skrbi za koncept od ideje do izvedbe.«

Ne vem in ne povem

Še v nečem so pri Bellabeat zelo posebni: podatkov ne delijo z nikomer. Ne z drugimi podjetji in ne z državo. »Naša politika je bila, da nikoli nismo delili svojih podatkov z drugimi podjetji oziroma storitvami, nikoli jih nismo prodajali. V zadnjem času pa je prišlo, še posebej na ameriškem tržišču, do spremenjenih okoliščin, ki bi lahko pomenile, da bi te podatke v nekaterih primerih lahko zahtevala ameriška sodišča. Za nas, evropske uporabnice, to ni tako pomembno, ker naše osebne podatke ščiti GDPR (evropska uredba o zaščiti podatkov). V Evropi so zakoni glede zaščite osebnih podatkov bolj na strani potrošnikov.«

Celoten prispevek si lahko preberete v reviji Jana, št. 7, 14. 02. 2023.

jana naslovnica 7.jpg
revija Jana
Izšla je nova številka revije Jana. Vabljeni k branju!

© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.