Svet24
© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.
Čas branja 2 min.

Kje nakupujejo slovenski spletni kupci?


T.M.
12. 5. 2025, 17.02
Deli članek
Facebook
X (Twitter)
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

Zaradi hitrega naraščanja dostopa do interneta in njegove uporabe po svetu – trenutno je več kot pet milijard uporabnikov interneta – se število ljudi, ki nakupujejo prek spleta, nenehno povečuje.

posta-slovenija, spletni-nakupi
Pošta Slovenije
Pošta Slovenije

Potrošniki po vsem svetu želijo dostopati do širše ponudbe izdelkov, nižjih cen in edinstvenih blagovnih znamk. S pospešenim razvojem tehnologij, kot so umetna inteligenca, mobilne aplikacije in napredne logistične rešitve, čezmejna spletna trgovina postavlja nove standarde tudi v Sloveniji.

Še posebej izrazit je v zadnjem obdobju porast nakupov na kitajskih trgovskih platformah. Na globalni ravni sicer Amazon ohranja primat, vendar se delež spletnih trgovin s Kitajske vztrajno povečuje. Tudi v Sloveniji je opaziti podoben trend, saj po nekaterih raziskavah slovenski spletni kupci že več kot polovico čezmejnih spletnih nakupov opravijo na platformah Temu, Shein in Aliexpress.

Pri Pošti Slovenije, ki je partner za dostavo največjim svetovnim spletnim trgovinam, pojasnjujejo, da je na to vplivalo več dejavnikov, pri čemer sta ob ugodnih cenah izdelkov znatno k temu prispevala krajši rok dostave in izboljšana kakovost izdelkov ter pestrost ponudbe: »Nekaj let nazaj si na paket s Kitajske čakal dva tedna in več. Dandanes so logistični tokovi tako optimizirani, da ti paketi v Slovenijo prispejo v dobrem tednu. Po prispetju v Slovenijo je paket v dostavi naslednji delovni dan. Dodatno opažamo, da se je razmerje cena – kakovost precej izboljšalo, prav tako so se spremenile nakupne navade, skeptičnost do teh ponudnikov izginja, saj so se tudi sami prilagodili in so nekatere aplikacije že dostopne v slovenskem jeziku,« pojasnjuje direktorica Divizije Prodaja v Pošti Slovenije Petra Mencigar Cvar in dodaja, da se ogromno pozornosti posveča nadgradnji odlične uporabniške izkušnje na področju dostave, kjer prejemnikom ponujajo raznovrstne možnosti za prevzem paketov: »Želimo ostati fleksibilni. Pri nas lahko spletni kupec sam izbere najbolj priročen način prevzema.«

posta-slovenija, spletni-nakupi
Pošta Slovenije
Pošta Slovenije

In kakšne so preference slovenskih spletnih kupcev? »Večina jih še vedno najraje izbere dostavo na dom, vendar so alternativne možnosti, kot so paketomati, vedno bolj popularne in uporabljene. Tudi zaradi tega smo v Pošti Slovenije svojo razvejano mrežo z več kot 1.400 kontaktnimi točkami po vsej državi dopolnili tako, da imamo 236 paketomatov na skrbno izbranih, enostavno dostopnih lokacijah in tudi v prihodnjem obdobju nameravamo mrežo paketomatov širiti v podobnem obsegu,« je poudarila Mencigar Cvar.

Več spletnih nakupov neizogibno prinaša tudi več vračil, saj določen delež izdelkov kupcem ne ustreza, ali pa načrtno npr. pri tekstilnih izdelkih nakupujejo blago v različnih konfekcijskih številkah. Paketi potujejo v obe smeri – od spletne trgovine h kupcu in obratno. Za vračila izdelkov, ki spletnim kupcem ne ustrezajo, Pošta Slovenije uporabnikom omogoča enostaven postopek vračila, pri katerem lahko spletne trgovine spremnice za vračilo priložijo že v paket ob pošiljanju blaga kupcu ali pa jih spletnim kupcem pošljejo na e-naslov kasneje, npr. ko ta sporoči, da želi kupljeno blago vrniti. Spletni trgovini navedena rešitev omogoča popolno sledljivost vračil, kupec pa lahko preprosto vrne blago tako, da ga zapakira in na pošiljko nalepi spremnico za vračilo. »V Pošti Slovenije bomo glede na potrebe in po vzoru iz tujine v kratkem na prvih poštah po Sloveniji vzpostavili tudi samopostrežne cone za pripravo paketov za oddajo oz. pošiljanje. Stranke bodo na teh avtomatiziranih točkah pripravile, opremile in plačale pošiljke, na voljo bo tudi paketna embalaža, prostor za opremo paketa, s čimer bomo skrajšali tudi čakalne vrste. Kasneje bomo na teh terminalih omogočili tudi oddajo pisemskih storitev in hkrati želimo, da bi bile te cone dostopne 24/7.«

posta-slovenija, spletni-nakupi
Pošta Slovenije
Pošta Slovenije

Naročnik oglasa: Pošta Slovenije


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.