V Posavju o prometni problematiki iz prve (ministrove) roke


Predstavnikom območnih organizacij socialnih demokratov Posavja, Dolenjske in Bele krajine je sinoči o stodnevnem delu vlade in uresničevanju projektov s področja prometa v Krškem govoril minister za promet Patrick Vlačič. Svoj uvodni nagovor je zaključil z zagotovilom, da prometno ministrstvo ni zavrglo nobenega projekta prejšnje vlade, a bo v marsikaterem primeru zaradi pomanjkanja denarja potreben zamik.
Vodilni socialni demokrati vse od Radeč, Brežic do Trebnjega, Novega mesta in Metlike so iz prve roke izvedeli več o gospodarski krizi in ukrepih nove slovenske vlade, ki se po sto dneh vladanja že lahko ponaša s prvimi uspehi. Kot uspeh je minister Vlačič izdvojil tudi prepričanje, da so reševanje problematike okrog slovensko-hrvaške meje uspeli vrniti na raven diplomacije.
Zapuščina prejšnje vlade je zlasti na področju prometa zelo slaba, je dejal minister. Kot primer je navedel podatek, da smo za gradnjo avtocest doslej porabili 4,5 milijarde evrov, potrebovali pa bomo še 5,5 milijarde, toda od vinjet za cestninjenje ne bomo iztržili niti toliko, kot znaša poravnava enega kreditnega obroka. Tudi zaradi tega, zaradi pomanjkanja denarja in projektov ter nekoriščenja evropskih sredstev bo marsikatero naložbo v cestno in železniško omrežje potrebno preložiti na poznejši čas. To pa seveda ne velja za Dolenjsko, kajti odsek okrog Trebnjega bi lahko dokončali že letos. Slednje je namreč v marsičem odvisno, je poudaril minister, od dveh lastnikov, ki zavirata gradnjo, a Vlačič verjame, da bo pravočasno dosežen sporazum in bo mogoče dela nemoteno zaključiti.
V razpravi so udeleženci sinočnjega srečanja s prometnim ministrom seveda namenili pripravam na gradnjo tretje razvojne osi, kjer vse podrobnosti še niso dorečene. To velja tudi za odsek od Celja proti Sevnici in okrog Novega mesta, vključno z gradnjo tunela pod Gorjanci. Veliko nedorečenega je tudi na področju železniškega prometa, posebej še, ker za koriščenje evropskih sredstev niso nared niti projekti. Vlačič je poudaril pomen Luke Koper, od koder je mogoče bolj kot doslej prepeljati tovore v srce Evrope, in še zlasti izdvojil odlično prometno lego naše države. Skozi Slovenijo so načrtovani številni koridorji, a moramo storiti vse, da nas ne bi zaobšli.
Vlado Podgoršek
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se