Uspešno predstavili sodoben pristop poučevanja družboslovja



V sklopu Predmetno razvojne skupine za družboslovje na Zavodu RS za šolstvo smo v petek, 19. 6. 2015, na Ekonomski in trgovski šoli Brežice uspešno predstavili sodoben didaktičen pristop poučevanja družboslovja, ki smo ga zasnovali v okviru predmetno razvojne skupine za družboslovje in ga aplicirali pri pouku v šolskem letu 2014/2015. Izvedbo didaktičnega pristopa smo izvedli v različnih programih srednjega izobraževanja na dveh srednjih šolah v Posavju: na Ekonomski in trgovski šoli v Brežicah in na Šolskem centru Krško-Sevnica. Za predstavitveno učno temo smo izbrali Odnos do telesa in zdravja, ki je predpisana po učnem načrtu. Pristop vključuje sodobne in aktivne oblike učenja, s ciljem povezovanja ter uporabe znanja.
Didaktična priprava, izvedba pouka, priprava učnih pripomočkov, evalvacija ter predstavitev pristopa poučevanja je potekala pod strokovnim mentorstvom profesorice in članice predmetno razvojne skupine za družboslovje na Zavodu RS za šolstvo, Mojce Ogorelc. Osnovno strokovno gradivo za izbrane tematike o zdravju in odnosu do telesa so dijaki izbirali in črpali iz različnih strokovnih virov Nacionalnega inštituta za javno zdravje (www.nijz.si) ter se seznanjali tudi z drugimi preventivnimi viri. Celoten prikaz zasnove in izvedbe didaktičnega pristopa smo uspešno predstavili z dijaki obeh sodelujočih srednjih šol. Dijaki Tanita Pajdaš, Mark Gerjevič, Tim Gerjevič, Viktorija Hruševar, Igor Kelbič, Matej Kovačič, Tadej Tihole, Alen Žveglič, Miloš Žveglič, Dejan Hlebec in Žan Hercog so na predstavitvi navdušili s svojimi nastopi, izvrstnimi predstavitvami in zelo pozitivnimi vtisi o obravnavani učni temi o zdravju. Pri pripravi promocijskega gradiva o zdravju pa so sodelovali tudi dijaki Andraž Vogrinc, Miha Mihev, Sara Pinterič in Tamara Zorko. V šolski avli smo postavili tudi promocijsko steno na temo Promocije zdravja v srednjih šolah, z namenom ozaveščanja o zdravem slogu življenja in dviga kakovosti življenja v Posavju.
Svetovalko in vodjo predmetno razvojne skupine ge. Jožico Piko Gramc iz Zavoda RS za šolstvo je predstavitev navdušila. Poudarila je, da se v predstavitvi zrcalijo rezultati številnih izvedenih didaktičnih pristopov učenja in poučevanja pouka družboslovja, ki podpirajo iskanje rešitev in odgovore na številna aktualna vprašanja, ki so povezana tudi z odnosom do zdravja in telesa. Izbrana tema presega kognitivno učenje in vključuje tudi socialni in čustveni razvoj vseh udeleženih v učnem in poučevalnem procesu ter krepi zavedanje o pomenu razumevanja, da je zdravje človekova osnovna in najpomembnejša vrednota in zelo je pomembno, da se tega zavedamo že od zgodnje mladosti naprej.
Za sodelovanje in podporo pri izvajanju didaktičnega pristopa z izvedbo aktivnosti se zahvaljujemo ravnateljem g. Martinu Šošku iz ETrŠ Brežice, ge. Erni Župan Pirkovič in g. Jožetu Pavloviču iz ŠC Krško-Sevnica. Prav tako se zahvaljujemo tudi vsem sodelujočim dijakom za prijetno in aktivno sodelovanje ter pozitivno energijo. Vsi sodelujoči smo skupaj dokazali, kako je lahko aktivno učenje prijetno, pridobljena znanja pa koristna in uporabna za posameznika/-ico ter celotno družbo.
Didaktični pristop bo učiteljem družboslovja predstavljen avgusta 2015 na študijski skupini za družboslovje na Zavodu RS za šolstvo kot primer dobre prakse.
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se