Foto: Policisti motoristi so se pripravili na novo motoristično sezono
Na avtocestnem počivališču Dolinsko Sever so policisti motoristi Postaje prometne policije Murska Sobota (PUMS) izvedli usposabljanje za varno vožnjo z motornimi kolesi.

Motoristična sezona se je že začela, čeprav še temperature niso primerne za varno vožnjo z motornimi kolesi. Kljub temu pa policisti morajo biti pripravljeni za motoristično sezono in so na poligonu predstavili pravilno vožnjo po nevarnih odsekih ter podali preventivne nasvete pred začetkom motoristične sezone.
Pred začetkom sezone je potrebno motorno kolo v prvi vrsti pregledati, ali je tehnično brezhibno. Policisti svetujejo, da je treba preveriti delovanje zavor, tlak v pnevmatikah, delovanje svetlobnih teles na vozilu. Pomembna je tudi ustrezna zaščitna oprema. Motoristična čelada, ki naj bo ustrezne velikosti in naj bo vedno zapeta med vožnjo. Dobro je, da je čimbolj pisanih, vidnih barv. Taki naj bodo tudi kombinezoni oziroma motoristična obleka, ki naj ima odsevne všitke, ustrezni pa morajo biti tudi čevlji, zaščitne rokavice, želva. Na vožnjo mora biti pripravljen tudi voznik motornega vozila. Pomembna je fizična pripravljenost, pomembno pa je tudi, da niso pod vplivom alkohola, drog, zdravil oziroma drugih psiho aktivnih snovi.

Motorna kolesa so vedno bolj varna, opremljena z asistenčnimi sistemi, po drugi strani so potem zmogljivejša, zato je po besedah policistov pomembno, da voznik motornega kolesa spozna kolo, kaj mu ta nudi in kaj od njega zahteva. Prav tako vozniki morajo prilagoditi hitrost vožnje vremenskim razmeram in razmeram vozišča. S tem potem od motornega kolesa lahko pričakujemo dober, zadovoljiv oprijem.
Silhueta voznika je med vožnjo zelo majhna. Na določene razdalje ga lahko skrijemo za velikost svinčnika, torej je neviden. Zato mora imeti motorist v podzavesti, da je pazljiv in opazuje, kar se dogaja, poskuša predvidevati ravnanje drugih udeležencev v prometu.
"Po statističnih podatkih so najpogostejši pomurski motoristični odseki na regionalnih cestah Gornja Radgona - Ljutomer, Gederovci – Murska Sobota, ki je sedaj po rekonstrukciji sicer postala nekoliko manj privlačna za voznike motornih koles," navaja Karel Reihs, vodja oddelka za cestni promet na PUMS.

Milko Osterc, vodja izmene na PUMS in inštruktor za motorna kolesa: "Vsako leto imamo motoristične priprave, in sicer imamo najprej usposabljanje na poligonu, ki traja 8 ur. Zatem sledi kondicijska vožnja, v kateri policist motorist opravi najmanj 250 - 300 km. To je osnovna priprava policista motorista na motoristično sezono. Začnemo jo glede na vremenske razmere. Pred poligonom smo preverili stanje motorja, vse osnovne funkcije - tlak v pnevmatikah, svetlobna telesa ..."

Osterc je navedel najpogostejšo napako motoristov v prvih dneh motoristične sezone. To je, da veliko voznikov ne upošteva, da je podlaga še hladna, kar pomeni, da ni takega oprijema, kot je na primer poleti, ko je asfalt topel. Zaradi tega hitreje pride do zdrsa motornih vozil.
"Prometna varnost na območju Pomurja je dokaj ugodna. Sicer so v zadnjih petih letih v prometnih nesrečah umrli trije vozniki mopedov in štirje vozniki motornih koles. Med voznike enoslednih motornih vozil prištevamo mopediste, voznike mopedov do hitrosti 25 km/h ter voznike motornih koles. V letu 2024 je bilo v prometnih nesrečah udeleženih 32 motornih koles. V lanskem letu je umrl 1 motorist, ta je bil tudi povzročitelj nesreče. Po naših statističnih podatkih v 63 % prometnih nesreč, v katerih so udeleženi vozniki motornih koles, so tudi sami povzročitelji nesreče," tako Karel Reihs.
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se