Svet24
© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.
Čas branja 4 min.

Zgodba o uspehu: podjetje Roto predstavlja inovativne produkte


12. 6. 2025, 10.45
Posodobljeno
13. 06. 2025 · 23:09
Deli članek
Facebook
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

Z direktorjem podjetja Roto Matjažem Pavlinjekom smo se pogovarjali o novih inovativnih produktih, ki so že našli pot do kupcev po vsej Evropi. Z najnovejšo tehnologijo orjejo ledino na področju navtike.

1.jpg
Arhiv naročnika
Ugotavljam, da je napredek tisto, kar me najbolj motivira. Ponosen pa sem, da lahko povem, da to velja tudi za mojo ekipo sodelavcev,« pravi Matjaž Pavlinjek. Foto Jure Kljajić.

Podjetje Roto se že vrsto let ukvarja s proizvodnjo izdelkov iz plastičnih mas za različne gospodarske panoge, najnovejše področje njihovega delovanja je navtika, zato so nedavno razvili novo blagovno znamko Roto Nautica, pod katero prodajajo motorne čolne. Čoln Hydra 450 je denimo prejel zlato priznanje za inovacijo, zanj se zdaj potegujejo še s Hydro 530. Več o njihovih najnovejših produktih nam je zaupal direktor podjetja Matjaž Pavlinjek.

Od kod izvira ideja, da se s podjetjem podate tudi na trg navtike?

Že od mladih nog so me zanimali avtomobili, letala, barke in vedno sem imel željo, da bi naše podjetje z lastnim znanjem vstopilo tudi v ta segment. Začeli smo s proizvodnjo rezervoarjev za plovila, kasneje pa začeli razvijati kajake, kanuje in naslednji logičen korak je bil, da vstopimo tudi na področje motornih plovil. Povezali smo se tudi z naval arhitekti (pomorski inženirji, op. p.) iz Slovenije in Norveške in leta 2019 začeli razvijati prvi motorni čoln dolžine 4,5 m ter ga leta 2021 tudi lansirali na trg.

Leta 2022, ko se je prvi čoln začel uspešno prodajati, smo se odločili iti še korak dlje in začeli razvijati portfelj plovil. Januarja 2024 smo na največjem navtičnem sejmu v Düsseldorfu v Nemčiji predstavili katamaran Korkyra 650 dolžine 6,5 m, pri oblikovanju katerega sta sodelovala brata Jakopin iz podjetja J&J design, letos pa smo na tem istem sejmu predstavili še Hydro 530 dolžine 5,3 m, ki je edinstvena, saj ima trup čolna vgrajeno t. i. air-step tehnologijo, kar omogoča, da ima plovilo bistveno manjši hidrodinamični upor, s tem pa lahko montiramo motorje manjše moči, zaradi česar smo bolj varčni in tudi ekološki.

Roto.jpeg
Arhiv naročnika
Z najnovejšo tehnologijo orjejo ledino na področju navtike.

Na katerih tržiščih prodate največ plovil?

Največ prodamo na Norveškem in v Franciji. Naša plovila izvažamo še v Nemčijo, Poljsko, Madžarsko, Hrvaško … Naš cilj je, da produkte globaliziramo, zato letos razstavljamo na več kot 30 sejmih, večinoma v Evropi, zunaj Evrope pa tudi v Avstraliji.

Kakšen pa je bil doslej odziv trga na vaša plovila?

Trg se je na naše čolne dobro odzval, posebej na novo Hydro 530, ki je izjemen izdelek. O tem se lahko prepriča vsak posameznik, ko plovilo testira, zato potencialnim kupcem omogočamo demo vožnje. Tudi v Sloveniji, v Portorožu, imamo celotno floto naših demo čolnov, tako da imamo tudi Slovenci priložnost testirati ta izjemni produkt. Izpostavil bi še, da smo leta 2021 za Hydro 450 prejeli zlato priznanje za inovacijo pri Gospodarski zbornici Slovenije, zdaj pa na enakem izboru kandidiramo s Hydro 530, pri čemer ponosno povem, da smo na regionalnem izboru že dobili zlato priznanje. Hydra 530 pa je nominirana tudi za mednarodno priznanje BOB (Best of Boats).

2.jpg
Arhiv naročnika
Flota čolnov prekmurske ladjedelnice. Foto arhiv podjetja.

Koliko čolnov trenutno proizvedete na dan in kakšni so vaši cilji?

Trenutno proizvedemo do tri čolne na dan, naš cilj pa je, da pridemo s kapacitetami na osem do deset čolnov dnevno. Za to bomo potrebovali novo proizvodno linijo, ki jo nameravamo zgraditi naslednje leto. Potrebovali bomo tudi kvalificirano delovno silo za proizvodnjo in montažo čolnov. Tu računamo na nove zaposlene iz pomurskega bazena, saj v Rotu verjamemo v sposobnost naših, domačih ljudi, ki znajo izdelati tudi najbolj zahtevne izdelke. Prepričan sem, da je to mikavna karierna priložnost, saj je delo zanimivo, ker gre za atraktiven produkt. 

Kakšno pa je ozadje imen Hydra in Korkyra?

Ko smo bili v Grčiji na dopustu, sem malo brskal, ali je tam kakšno primerno ime, in ugotovil, da ima veliko njihovih otokov zelo lepa imena. Prepričala so me tista, ki vsebujejo črko y, in tako smo za naše čolne izbrali ime Hydra, za katamarane pa Korkyra, kar je tudi staro ime otoka Korčula.

Slogan Roto Nautice je »Motorboat redefined« (nova definicija motornega čolna). Kaj ste želeli poudariti s tem?

Redefined izhaja iz slogana podjetja Roto, s katerim želimo poudariti usmerjenost na razvoj novih tehnologij. V proizvodne procese namreč uvajamo robotizacijo, saj tako dosegamo večjo produktivnost in avtomatizacijo procesov. Zaradi tega smo lahko v zadnjih letih začeli zaposlovati tudi žensko delovno silo. Podoben pristop imamo pri proizvodnji čolnov – želimo biti drugačni z razvojnim in proizvodno-tehnološkim konceptom, kar nam tudi uspeva. V tej tehnologiji proizvodnje smo pionirji in ne sledimo nikomur, temveč orjemo tehnološko ledino, na kar smo zelo ponosni.

Kje vidite največje izzive?

Pred nami je prehod z maloserijske na visokoserijsko proizvodnjo, za kar je potrebne ogromno optimizacije, ki je zdaj v fazi izvedbe, hkrati pa je velik izziv razširiti prodajno mrežo. Naš cilj je globalizirati produkte, za kar pa potrebujemo v vsaki državi dobre promotorje in prodajalce. Ugotavljam, da če je produkt atraktiven, je distributerje lažje pridobiti. To se je pokazalo po sejmu Boot v Düsseldorfu, ko smo v nekaj mesecih našo prodajno mrežo bistveno okrepili.

Roto nautica.jpeg
Arhiv naročnika
"Napredek je vodilo naše družine."

Ste tudi v zasebnem življenju tak, da stremite k napredku?

Gotovo. Napredek je vodilo naše družine. V tem duhu z ženo vzgajava tudi svoja otroka, velikokrat ju vzamem s sabo na sejme, sestanke, v počitnicah pa sta vedno v podjetju vključena v delovne procese. To se mi zdi zelo pomembno, da si zagotovim naslednike, saj ima potem moje delo in trud, ki ga vlagam v podjetje, tudi smisel, in tako upam, da bodo naši otroci nadaljevali zgodbo podjetja Roto.

Naročnik oglasa je Roto d.o.o.

O avtorju


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.