Vestnik
© 2025 Podjetje za informiranje d.o.o. - Vse pravice pridržane.
Čas branja 2 min.

Gorička šola sodeluje v projektu, ki spodbuja kritično razmišljanje


Damjana Nemeš
16. 2. 2025, 13.00
Deli članek
Facebook
X (Twitter)
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli

Med partnerji projekta iz štirih držav je tudi Osnovna šola Šalovci, kjer je lani potekalo državno tekmovanje, ki je bilo osnova za mednarodno tekmovanje.

Osebni arhiv
Na šalovski šoli so pred državnim tekmovanjem pripravili poskusno tekmovanje v reševanju nalog za učence različnih starostnih skupin.

Osnovna šola (OŠ) Šalovci je ena od osmih partnerjev Erasmus+ projekta Brainfinity, ki ga izvajajo osnovne šole in druge nevladne organizacije iz Slovenije, Srbije, Bolgarije in Portugalske. Glavni cilji dve leti in pol trajajočega projekta so opolnomočiti učitelje za motiviranje učencev in njihovo vključevanje v učni proces, pomagati učiteljem, da predavajo snov na inovativen način, hkrati pa motivirati učence, da se navadijo iskati informacije po spletu, da se naučijo izražati svoje ideje, da kritično razmišljajo in sodelujejo v ekipi.

Projekt je pred približno petimi leti zasnoval učitelj iz Srbije, ki je najprej pri matematiki, nato pa še pri drugih šolskih učnih predmetih začel postopoma uvajati inovativne načine poučevanja skozi različne naloge. Ene so bolj logične narave, druge bolj detektivske narave, tretje pa so naloge odprtega tipa, pri katerih ni napačnih odgovorov. Šole, sodelujoče v projektu, tako pri učencih med 6. in 9. razredom pri posameznih predmetih uvajajo tovrstne naloge, kar je po besedah Jane Lazar, koordinatorice projekta na OŠ Šalovci, dobro sprejeto. »Pri nas smo izvajali različne delavnice v okviru pouka, učence smo navajali na iskanje relevantnih informacij po spletu in jih učili uporabe različnih spletnih aplikacij, pripravili smo tudi eno poskusno šolsko tekmovanje za učence različnih starostnih skupin.«

Damjana Nemeš
Jana Lazar, koordinatorica projekta Brainfinity na Osnovni šoli Šalovci.

To je bila namreč priprava na državno tekmovanje, ki ga je morala v okviru projekta pripraviti vsaka sodelujoča država. Na šalovski šoli, ki je edina iz Slovenije, je to tekmovanje potekalo lani decembra. Gostili so učence iz OŠ I Murska Sobota, OŠ Puconci, OŠ Bogojina in OŠ Tišina. Kot je povedala Lazarjeva, se je iz vsake starostne skupine ena ekipa uvrstila na mednarodno tekmovanje, ki bo letos maja v Beogradu. Med slovenskimi udeleženci bosta sodelovali dve skupini iz bogojinske šole, po ena skupina pa iz murskosoboške in tišinske šole. »Učenci so na tekmovanju dobili naloge iz vseh treh sklopov, ki so jih reševali dve uri in pol. Naloge smo sestavljali vsi projektni partnerji, na podlagi točkovanja pa so bile nato izbrane najbolj primerne. Tudi naloga, ki jo je sestavil naš šalovski projektni tim, je bila uvrščena na tekmovanje,« pove Lazarjeva. Poleg nje sestavljata šolski tim še učitelja Maša Merčnik in Dejan Rocner.

Kot je povedala sogovornica, je mednarodno tekmovanje priložnost, da se slovenski učenci spoznajo z vrstniki iz drugih držav, da se utrdijo v poznavanju tujega jezika in da se učijo znajti se v tujem okolju. »Sam projekt prinaša veliko pozitivnega. Pripravili smo namreč tudi poseben priročnik z izobraževalno vsebino, pa priročnik z opisano metodologijo pripravljanja nalog ter zbirko nalog, ki smo jih projektni partnerji sestavljali na naših dosedanjih srečanjih. Vse to spodbuja sodelovalno delo, kritično razmišljanje in uvajanje novosti v pouk. Vsi namreč vemo, da moramo tudi in predvsem v šolstvu iti v korak s časom,« je še sklenila Jana Lazar.


© 2025 Podjetje za informiranje d.o.o.

Vse pravice pridržane.