© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.
Čas branja 3 min.

Osnovnošolka z Razkrižja razvila družabno igro za izražanje čustev


vestnik
Maja Hajdinjak
28. 9. 2025, 06.00
Deli članek
Facebook
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

Zanimanje, da bi igro povej na glas tudi dejansko razvili, je pokazala tudi Zveza prijateljev mladine Slovenije.

oš-janeza-kuharja-razkrižje, nika-haklin, raziskovalna-naloga, povej-na-glas
Arhiv OŠ Razkrižje
Nika Haklin z mentoricama Anito Danč Ismajlovič in Vanjo Vidmajer. Foto arhiv OŠ Janeza Kuharja Razkrižje

V času, ko se mladostniki po vsem svetu pogosto srečujejo s tesnobo, občutki nesprejetosti in vrstniškim nasiljem, prihaja z OŠ Janeza Kuharja Razkrižje zgodba, ki navdihuje. Učenka Nika Haklin je s svojo raziskovalno nalogo Povej na glas – mladostniško izražanje čustev skozi igro pokazala, kako lahko že z majhnimi koraki dosežemo veliko.

V njeni raziskovalni nalogi so zbrani podatki 260 učencev, starih od 11 do 15 let, z več osnovnih šol v Pomurju. Ugotovitve analize so skrb vzbujajoče: kar 40 odstotkov mladostnikov nerado na glas izraža svoja čustva, 22 odstotkov jih pogosto ali vedno čuti zaskrbljenost brez jasnega razloga, skoraj četrtina vprašanih je že pomislila na samopoškodovanje, več kot petina učencev pogosto joka zaradi žalosti in občutenja nesreče, dekleta pa pogosteje kot fantje poročajo o notranjih stiskah, nespečnosti, občutkih nesposobnosti in nezaželenosti. Ti podatki niso zgolj statistika – so ogledalo družbe, v kateri mladostniki živijo, in hkrati opozorilo, da nujno potrebujemo sisteme, ki mladim omogočajo, da se počutijo slišane, videne, sprejete in varne.

Na podlagi ugotovitev je Haklinova razvila družabno igro povej na glas, ki učencem ponuja varen prostor za izražanje čustev in misli. Igra vsebuje karte z vprašanji. Ta so razdeljena v tri sklope – družina, šola in vrstniki –, saj so to tudi področja, na katerih med mladostniki najpogosteje nastajajo stiske. Preizkusi igre so pokazali, da so bili učenci med igranjem sproščeni, bolj iskreni in odprti, kar je izboljšalo medsebojne odnose, to pa zmanjšuje nasilje.

oš janeza kuharja razkrižje, nika haklin, raziskovalna naloga, povej na glas
Arhiv OŠ Razkrižje
Preizkusi igre so pokazali, da so bili učenci med igranjem sproščeni, bolj iskreni in odprti, kar je izboljšalo medsebojne odnose, to pa zmanjšuje nasilje. Foto arhiv OŠ Janeza Kuharja Razkrižje


Preberite še

Velike ideje v majhnem kraju

»Na naši šoli učence spodbujamo in uvajamo v znanstveno raziskovanje, kjer razvijajo občutek svobodomiselnosti in zavedanja, da lahko vplivajo na potek dogodkov. To je dragoceno sporočilo v družbi, ki je danes pogosto negotova in razdvojena. Takšne izkušnje mladim dajejo moč, da ne ostanejo le opazovalci, temveč postanejo soustvarjalci prihodnosti,« pove mentorica Nike Haklin Anita Danč Ismajlovič, profesorica biologije in kemije.

»Število mladostnikov, ki se soočajo s tesnobo in raznimi čustvenimi stiskami, se po svetu povečuje. Prav zato je sproščena vrstniška igra izrednega pomena – ustvarja varno okolje, kjer mladi lažje odpirajo svoja čustva, se medsebojno podpirajo in gradijo občutek pripadnosti. Ker se mladim pogosto zdi težko zaupati odraslim, je prav tak način druženja dragocena priložnost za razbremenjevanje in preprečevanje težav z duševnim zdravjem,« pa je dodala somentorica, psihologinja Vanja Vidmajer.

nasmeh, obraz
Profimedia
Raziskovalna naloga Povej na glas se navezuje na mladostniško izražanje čustev skozi igro.

Nika Haklin je s svojim delom dokazala, da lahko tudi v majhnem kraju nastajajo ideje z velikim vplivom. To so prepoznali tudi v Zvezi za tehnično kulturo Slovenije, saj je Haklinova na 59. državnem srečanju mladih raziskovalcev prejela zlato priznanje in zasedla prvo mesto na področju psihologije ali pedagogike. Njen glas se je razširil onkraj domačega okolja, saj je bila naloga zaradi odličnosti uvrščena tudi na mednarodno tekmovanje, kar je v osnovni šoli, še posebej v odročnih krajih, redkost. To je dokaz, da majhni koraki – iskren pogovor, raziskovalna naloga in igra, ustvarjena s sošolci – lahko premikajo meje in spreminjajo družbo.

oš-janeza-kuharja-razkrižje, nika-haklin, raziskovalna-naloga, povej-na-glas
Arhiv OŠ Razkrižje
Nika Haklin z mentoricama Anito Danč Ismajlovič in Vanjo Vidmajer. Foto arhiv OŠ Janeza Kuharja Razkrižje
Igra povej na glas mladim omogoča, da razvijajo empatijo, gradijo pripadnost in krepijo občutek lastne vrednosti. V Zvezi Anite Ogulin in Zvezi prijateljev mladine Slovenije so izrazili interes za sodelovanje z razkriško šolo, saj so v igri prepoznali inovativno orodje, ki bi ga bilo smiselno razviti in izdelati za uporabo med otroki in mladostniki po vsej Sloveniji.

Raziskovalna naloga Nike Haklin je tako več kot šolski projekt. Je sporočilo, da moramo ustvarjati varna okolja, kjer bodo mladi slišani, sprejeti in podprti. Posebno vrednost nalogi daje dejstvo, da je nastala s sodelovanjem učiteljev in v duhu pomoči med učenci. Prav ta skupna prizadevanja so omogočila, da je iz posamezne ideje nastal projekt, ki je presegel lokalne okvire in postal zgled, kako lahko povezovanje ustvari rešitve za enega največjih izzivov današnjega časa – duševno zdravje mladostnikov.

E-novice · Novice

Prijavite se na e-novice in ostanite na tekočem z najpomembnejšimi dogodki doma in po svetu.

Hvala za prijavo!

Na vaš e-naslov smo poslali sporočilo s potrditveno povezavo.


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.