Ptuj: Nižje bi morale biti tudi cene kanalizacije
Komunalno podjetje (KP) Ptuj ne popravlja samo cen za oskrbo s pitno vodo, temveč tudi cene za kanalizacijo, predvsem na delu storitev čiščenja odplak.
Komunalno podjetje (KP) Ptuj ne popravlja samo cen za oskrbo s pitno vodo, temveč tudi cene za kanalizacijo, predvsem na delu storitev čiščenja odplak.
Po tem, ko ptujska komunala zaradi nižjega stroška električne energije napoveduje znižanje cen vode in kanalščine, na Ormoškem o tem ne razmišljajo, saj so v elaboratu cen za vodo že upoštevali subvencionirano ceno elektrike za vse leto.
V javnosti predstavljene informacije o prihodnji ptujski obvoznici nakazujejo, da projektne dejavnosti napredujejo.
Obnovo glavne državne ceste skozi Spuhljo in Budino so načrtovali že v času, ko je Ptuj vodil župan Miran Senčar. Od tega bo sedaj že šest let. Obnovi, kot je bila predvidena, so krajani, združeni v civilno iniciativo, nasprotovali, saj so indici nakazovali, da bi obnovljena Ormoška cesta lahko postala ptujska obvoznica. Še gostejšega tovornega prometa v tranzitu si skozi svoj kraj nikakor ne želijo, saj že ob obstoječem čutijo številne negativne vplive.
V letošnjem letu Ptujčani ne bodo deležni tako velikega števila investicij na področju cestne infrastrukture, kot si ga želijo. Pravzaprav bodo z občinskimi sredstvi izvedli le dve veliki naložbi.
V proračun Mestne občine Ptuj se je v lanskem letu iz naslova turistične takse steklo 206.463 evrov. To je primerljivo predkoronskemu letu 2019. Pojavil pa se je predlog za podražitev takse, ki trenutno (razen za kamp) znaša 2,5 evra po osebi dnevno. O tej pobudi bodo kmalu razpravljali tudi na mestnem svetu.
Pred praznikom dela, 1. majem, bodo po številnih krajih zagoreli kresovi. Kurjenje kresov, pospremljeno z govori, veselicami in postavljanjem mlaja, predstavlja dolgoletno tradicijo po vsej Sloveniji. Na prvomajsko jutro pa se bo v mestih in vaseh oglasilo igranje prvomajske budnice.
Reševalna akcija
Nagrado mala Veronika za najboljšo dijaško pesem bo letos prejela Doroteja Drevenšek iz II. gimnazije Maribor za pesem Bitje iz treh komponent. Njena mentorica je Nina Medved.
Zadnje v javnosti predstavljene informacije o bodoči ptujski obvoznici kažejo na to, da se aktivnosti na projektu premikajo. Medtem ko bo novo (hitro) cesto Ptuj–Ormož gradil DARS, namerava državna Direkcija za infrastrukturo (DRSI) poskrbeti za cestno povezavo med Forminom in Zavrčem. Tako bi promet, ki v Slovenijo vstopa v Zavrču čez novi most in viadukt na stari strugi Drave usmerili proti Forminu. Tam je v bližini elektrarne predvideno krožišče, kjer bi se na hitro cesto Ptuj–Ormož priključila lokalni promet in nova povezava z Zavrčem.
Zelo nazorno, s konkretnimi številkami, je ptujska županja Nuška Gajšek predstavila, kaj s stroškovnega vidika pomeni izvajanje naložb v mestu, kot je Ptuj. Dragocena arheološka dediščina vpliva na cene zelo „dragoceno“. Zgolj za arheološke raziskave za načrtovano urejanje dveh kilometrov na Mariborski cesti bi po trenutnih cenah odšteli 3,7 milijona evrov.
Na Ptuju so že leta 1976 vzpostavili prilagojeni program za predšolske otroke s posebnimi potrebami. Vsa ta leta je deloval v okviru Vrtca Ptuj, z letošnjim šolskim letom pa je prešel pod okrilje OŠ dr. Ljudevita Pivka. Razvojni oddelek, ki sicer ostaja v enoti Marjetica, so poimenovali Pivkolin. Med na novo uvedenimi novostmi so stalna specialna pedagoška podpora, redna logopedska obravnava in terapevtska telovadba.
V začetku leta so na sedaj že ormoškem mejnem prehodu z vstopom Hrvaške v schengensko območje dvignili zapornice, mejni policisti pa so bili iz kabin preseljeni v notranjost, s čimer so omogočili popolnoma prost prehod, brez osebne kontrole. Toda čezenj lahko zapeljejo le tovorna vozila, ki ne presegajo največje dovoljene skupne mase 3,5 tone.
Vodne izgube predstavljajo velik in nepotreben strošek v distribuciji vode, saj se poleg stroškov načrpane vode povečujejo tudi stroški električne energije. Vse to seveda plačamo uporabniki. Na omrežju komunalnega podjetja Ptuj se je lani izgubilo 23,5 % načrpane vode, kar je 0,5 % več kot leto prej, na Bistriškem so izgube malenkost manjše, še vedno pa se po ceveh izgubi petina vode.
Po tem, ko je Direkcija RS za infrastrukturo (DRSI) pridobila uporabno dovoljenje za del novozgrajene obvoznice, so včeraj prvi tovornjaki zapeljali skozi nov Talumov vhod, ki je neposredno ob obvoznici.
Javne lekarne so prav gotovo ene najbolj dobičkonosnih občinskih podjetij. Ormoška lekarna je lani pridelala 193.000 evrov čistega dobička, ptujska slabih 467.000 evrov, mariborska pa je v primerjavi z letom poprej ustvarila dobrega pol milijona evrov manj dobička, okoli 1,5 milijona evrov, a še vedno precej več kot v predkovidnem letu 2019.
Tudi najmanjše deževje, kaj šele obsežnejše padavine, popolnoma onemogočijo prevoznost povezovalne ceste med Puhovo ulico in Rogozniško cesto. Zato je ta del ceste v času deževja pogosto za promet zaprt, kar naj bi letos vendarle uredili.
Člani ptujskega društva generala Maistra so se letos zbrali že na svoji 12. skupščini. Društvo je bilo ustanovljeno o leta 2008 in letos praznuje 15-letnico svojega delovanja. V tem času je postavilo več obeležij, s katerimi ohranja spomin na generala Maistra in njegove vrednote.
V preteklem letu je Območno združenje VVS Ptuj izvedlo 270 različnih aktivnosti. Podrobno so delovanje v tem obdobju pregledali na zboru članov konec marca, ko so se za dobro delo zahvalili dosedanjemu vodstvu in mu zaupali še en mandat.
Strokovnjaki za varnost v cestnem prometu na ravni Evropske unije se intenzivno ukvarjajo z iskanjem rešitev, kako voznikom e-skirojev zagotoviti večjo stopnjo varnosti v cestnem prometu. Podatki o nesrečah za nekaj let zapored kažejo na to, da e-skiroji ne veljajo za najbolj varna prevozna sredstva.