Spremembe v osnovnih šolah: Nov predmet in strožja pravila
Vlada se je lotila nekaterih ključnih zakonodajnih sprememb v šolstvu, kot so postopno uvajanje novega predmeta Informatika in digitalna tehnologija v osnovnih šolah, za učence iz romske skupnosti pa dopolnilni pouk slovenskega jezika. Nekaj novosti je tudi na področju ocenjevanja in šolskega reda.

V predlogu novele, ki je v obravnavi, je na novo urejeno vzgojno delovanje šol. Formalno se ukinja vzgojni načrt kot samostojen dokument, vsebine vzgojnega delovanja pa se vključujejo v letni delovni načrt šole.
Vzgojni opomin že ob prvi kršitvi
Na novo je definiran vzgojni opomin, ki se lahko izreče tudi ob prvi hujši kršitvi in se lahko prenese v naslednje šolsko leto. Ureja se tudi možnost prešolanja učenca na drugo šolo po treh izrečenih opominih. Predlog daje pravno podlago za pregled osebnih predmetov učencev ob utemeljenem sumu posedovanja nevarnih snovi in nalaga staršem dolžnost nadzora nad predmeti, ki jih otroci prinašajo v šolo.
Uporaba elektronskih naprav med poukom bo dovoljena le, če je to nujno za izvedbo učnega procesa, o čemer odloča učitelj.
Za učence, ki s svojim vedenjem ogrožajo varnost drugih, se uvaja možnost prilagojenega izvajanja pouka.
(Ne)opravičene odsotnosti
S predlogom zakona se prav tako podrobneje opredeli postopek opravičevanja odsotnosti, pri čemer bodo večjo odgovornost nosili starši. Razrednik namreč ne bo več opozarjal staršev, naj opravičijo odsotnost otroka v šoli. Dodan je tudi zapis, da lahko šola ob daljših neopravičenih odsotnostih obvesti pristojni CSD in poda predlog uvedbe prekrškovnega postopka zoper starše. V noveli so jasneje opredeljena tudi pravila glede ocenjevanja učencev, ki so odsotni zaradi neopravičenih razlogov. Neupravičeno odsotni neocenjeni učenci bodo do konca šolskega leta opravljali predmetne izpite iz teh predmetov. Dodana je tudi določba, da učenci 7. in 8. razreda razred ponavljajo tudi v primeru neudeležbe na popravnem izpitu in ne zgolj v primeru neuspešno opravljenega izpita.
Nov predmet v šolskem letu 2026/27
Vladni predlog novele zakona o osnovni šoli prinaša tudi nov predmet na področju obveznega ocenjevanja. Sedmošolci bodo imeli v šolskem letu 2026/27 na urniku nov predmet Informatika in digitalne tehnologije. Mnenja o tem, ali je tak predmet sploh potreben, so različna. »V tem trenutku poteka kurikularna prenova, večina programov je že sprejetih na strokovnem svetu. Prvič smo poleg standardov znanja uvedli tudi skupne cilje, kjer so tudi digitalne veščine. Pri nas je sicer že od Marije Terezije naprej zelo zakoreninjen disciplinarni sistem, torej da mora biti vse po predmetih. Tukaj pa je ideja, da učenci dobijo veščine pri različnih predmetih in na različne načine, tudi z izkustvom,« je pojasnil minister za šolstvo Vinko Logaj in dodal, da učni načrt za novi predmet še ni pripravljen, to bodo storile strokovne komisije. Po njegovem mnenju se bo predmet dopolnjeval z dosedanjim predmetom Tehnika in tehnologija, v katerega je vključena tudi robotika. Ob novem predmetu se postavlja vprašanje, ali bo šolam uspelo zagotoviti ustrezen kader, saj so že do sedaj imele težave z zaposlovanjem računalničarjev. V gospodarskem sektorju so namreč ti bistveno bolje plačani.
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se