Svet24
© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.

Pričakujte gnečo in večkilometrske obvoze


17. 9. 2017, 00.00
Posodobljeno
10:54
Deli članek
Facebook
X (Twitter)
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

(#70320) Montažni krožišči pri glavnem krškem mostu bodo zamenjali s trajnima, v treh mesecih, kolikor bodo predvidoma trajala dela, pa bo vožnja skozi Krško vse prej kot prijetna. (Foto: B. B.)

Krško

Ko so v začetku leta 2014 semaforizirano križišče pri glavnem krškem mostu čez Savo nadomestili z montažnim krožiščem, je bila to z vidika pretočnosti prometa velika pridobitev. Takrat so montažno krožišče postavili tudi na drugem koncu mosta, zdaj pa je na vrsti trajna ureditev obeh rondojev.

»Direkcija za ceste je takrat izdala soglasje zgolj za montažno krožišče, da smo lahko preizkusili, kako to sploh funkcionira. Zdaj vidimo, da se obnese zelo dobro, gneča se je precej zmanjšala in na vrsti je lepša in trajna izvedba krožišč,« pravi mag. Romana Pečnik z oddelka za gospodarsko infrastrukturo.

A do zaključka del bo treba kar malo potrpeti, saj se zaradi urejanja krožišč obetajo prometne zapore, dolgi obvozi in gneča. Tega se na občini zavedajo, a drugače ne gre, pravi Pečnikova.

Dela bodo začeli 18. septembra in bodo predvidoma trajala do konca leta. Izvedba bo razdeljena v tri etape. V prvi se bodo lotili gradnje polovice krožišča na kranjski strani mostu. Promet iz smeri Narpla (Trška Gora) bodo zaprli za ves promet, obvoz pa bo čez Čretež ali Golek na Goro in od tam v Krško, medtem ko bo promet iz smeri Drnovega, Vidma in Brestanice urejal semafor.

Ko bodo zgradili polovico novega krožišča pod Narplom, bodo po njem spustili dvosmerni promet iz smeri Trške Gore, Brestanice in Drnovega, izvoz proti Vidmu pa bodo takrat zaprli, saj bodo začeli graditi drugo polovico krožišča. Na Videm bo tako potrebno prek mostu pri hidroelektrarni in nato po obvoznici do krožišča na nadvozu.

V tretji fazi, ko bodo urejali rondo na Vidmu in celotno vozno površino na mostu in nadvozu, vključno z vsemi šestimi diletacijami, pa bosta zaprta tako most kot krožišče na Vidmu. Iz Krškega na Videm bo tako potrebno najprej na most pri hidroelektrarni, nato pa po obvoznici vse do Vrbine (Gen energija) in od tam čez progo nazaj na Videm. Ta obvoz bo običajno pot podaljšal za kakih sedem kilometrov. Druga možnost bo čez most v Brestanici in od tam čez Sotelsko na Videm.

S tako obsežnimi deli bi bilo morda bolje počakati do dokončanja tretjega mostu čez Savo v Žadovinku, a bodo dela tam trajala še skoraj dve leti (do pomladi 2019). Poleg tega bo trenutno glavni krški most ob odprtju novega prešel v last občine in bi ga morala ta kasneje prenavljati na svoje stroške, zdaj pa bo dobro polovico 497.000 evrov vredne naložbe krila država. Most bo sicer ves čas prenove odprt za pešce in kolesarje.

Projekt, ki so ga izdelali v novomeškem GPI, predvideva gradnjo dveh krožišč enakih dimenzij kot doslej, le da bodo v sredini postavili dve skulpturi, ne zgolj za okras, ampak tudi zaradi boljše opaznosti rondojev. V krožišču na cesti Brestanica–Drnovo je predvidena skulptura, ki bo nakazovala na najdbe v antičnem Neviodunumu, v krožišču na drugi strani mostu, na Vidmu, pa bodo postavili skulpturo v obliki role papirja, ki bo predstavljala papirniško tradicijo, iz katere je zraslo mesto pod Sremičem, kot ga poznamo danes.

Novost v krožišču bodo vozni pasovi za kolesarje. »Dokler ne bo novega mostu, bo to mogoče za kolesarje malo strašljiva pot, a ko se bo tovorni promet preusmeril na obvoznico, bo vse skupaj precej bolj prijetno. Druge možnosti ni bilo. Na enem od pločnikov smo želeli urediti kolesarsko, na drugem pa pešpot, a zaradi previsokega robnika predpisi to onemogočajo,« pojasnjuje Pečnikova in dodaja, da so upali, da se bodo projekta, izvajalec bo Kostak, lahko lotili že v času dopustov, a se je zapletlo pri dobavnem roku diletacij za most.

Boris Blaić


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.