SD: Ukinitve več linij avtobusov niso predstavili ne občinam ne šolam
Na napoved ukinitve več linij medkrajevnega javnega prometa, tudi na Dolenjskem, v Beli krajini in Posavju, so se odzvali tudi v politiki.
Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo naj do priprave celovite analize in usklajenih rešitev zagotovi prehodno ureditev, ki ne bo poslabšala vsakodnevne dostopnosti do javnih storitev, so pozvali v poslanski skupini SD. Zavzeli so se tudi za analizo dejanskega vpliva ukinitve linij.
Avtobusni prevoznik Nomago bo namreč v soboto, kot smo poročali, ukinil skupno 37 linij v 15 občinah. Gre tudi za precej občin naše regije: Brežice, Krško, Metlika, Mokronog, Novo mesto, Sevnica, Šentjernej, Šentrupert, linije bodo ukinjali tudi v občinah Celje, Cerknica, Dobrna, Prebold, Slovenj Gradec, Šoštanj in Velenje.
Kot so zapisali pri prevozniku, morajo to storiti na zahtevo Družbe za upravljanje javnega potniškega prometa (DUJPP), ki da jim razlogov in kriterijev ni podrobneje pojasnila. Prepričani so, da gre za škodljiv in nepremišljen ukrep.
Da razlogi in kriteriji za takšno odločitev niso bili jasno in celovito predstavljeni niti občinam niti vzgojno-izobraževalnim ustanovam, prav tako ne širši javnosti, so v poslanski pobudi s prvopodpisano Meiro Hot, ki so jo posredovali danes, izpostavili tudi v poslanski skupini SD. Takšen način sprejemanja odločitev po njihovih besedah vzbuja resno zaskrbljenost.
"Nenadna ukinitev linij ima neposredne in škodljive posledice za prebivalce, zlasti za otroke, dijake, starejše in vse, ki so vsakodnevno odvisni od javnega prevoza za dostop do šol, delovnih mest, zdravstvenih storitev in drugih osnovnih funkcij. V številnih okoljih medkrajevni avtobusni promet ni dopolnilna, temveč ključna javna storitev," so zapisali.
Kot posebej problematično so izpostavili to, da do ukinitve linij prihaja brez prehodnega obdobja, brez javno predstavljene analize vplivov in brez usklajevanja z lokalnimi skupnostmi. "To ustvarja vtis, da so potrebe prebivalcev in razmere na terenu pri odločanju postavljene v ozadje," so prepričani.
Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo bi moralo po njihovih besedah delovati kot varuh javnega interesa in zagotoviti, da odločitve DUJPP ne vodijo v poslabševanje dostopnosti, poglabljanje regionalnih razlik ali v odmik od ciljev trajnostne mobilnosti, ki jih država javno zagovarja.
Ministrstvo so zato pozvali, naj skupaj z DUJPP nemudoma pojasni razloge, merila in cilje za ukinitev 37 linij medkrajevnega javnega potniškega prometa ter s temi pojasnili seznani DZ, prizadete občine in javnost. Skupaj z Nomagom in lokalnimi skupnostmi je treba preveriti dejanski vpliv ukinitve linij na prebivalce, zlasti šoloobvezne otroke, dijake in starejše.
Poleg tega je treba do priprave celovite analize in usklajenih rešitev zagotoviti prehodno ureditev, ki ne bo poslabšala vsakodnevne dostopnosti do javnih storitev. Ministrstvo bi moralo poleg tega vzpostaviti jasen, pregleden in predvidljiv postopek za spremembe omrežja medkrajevnega javnega potniškega prometa, ki bo temeljil na javnem interesu, pravočasnem obveščanju in sodelovanju z občinami, so prepričani.
V DUJPP so v odzivu na očitke v sredo navedli, da omenjena ukinitev nekaterih linij predstavlja del rednega posodabljanja mreže javnega potniškega prometa in le manjše spremembe. Ukinjene vožnje po njihovih besedah ne bodo vplivale na potovalne navade učencev, dijakov in drugih potnikov.
E-novice · Dolenjska
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se