Svet24
© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.

Tretja razvojna os- več neznanega kot znanega


lokalno
19. 10. 2006, 00.00
Posodobljeno
04. 09. 2007 · 14:45
Deli članek
Facebook
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

Tretja razvojna os, cesta, ki bo povezala regije od Koroške do Bele krajine, je ključnega pomena za razvoj območja ob njej, vključno z Mestno občino Novo mesto in vsemi tremi belokranjskimi občinami, Metliko, Semičem in Črnomljem. O tretji razvojni osi so sinoči na javni tribuni v Novem mestu govorili okoljski in prometni minister, Janez Podobnik in Janez Božič, direktor DARS-a Rajko Siročič in svetovalec uprave CGP Novo mesto Franc Gole.

Kot so pojasnili predstavniki vlade, trenutno pripravljajo študije variant o trasi same ceste, ki so jo razdelili v tri odseke: prvi poteka od avstrijske meje do avtoceste A1 in je vključen v nacionalni (dodatni) avtocestni program, drugi del zajema območje od A1 do A2 pri Novem mestu in tretji od A2 do meje s Hrvaško. Slednja dva odseka nista vključena v nacionalni program, kar pa se mora zgoditi čim prej, da bodo zagotovljeni finančni viri za izgradnjo.

Druge neznanke tretje razvojne osi so njena trasa, kategorija ceste in časovne smernice, kdaj bodo lokacijski načrti dokončani in kdaj projekt zaključen. Helena Šolar iz Urada za prostorsko planiranje na okoljskem ministrstvu je sinoči zbranim pojasnila, da se bodo o vsem odločali na podlagi študij variant in izbrali najbolj kompromisno. Tako Belokranjci še vedno ne vedo, kje bo preboj pod Gorjanci in na kateri mejni prehod se bo cesta navezovala (največ možnosti naj bi imela t.i. Y varianta, ki bo zagotovila povezavo vseh treh občin), za mnenja je urad vprašal vse vpletene občine (naknadno še Dolenjske Toplice in Mirno Peč, sedaj še Stražo). Je pa že zagotovljeno, da bo s tretjo razvojno osjo Novo mesto dobilo zahodno obvoznico (ne pa še vzhodne, kar je ključno za rešitev prometnih težav mesta).

Veliko vprašanj brez odgovorov

Direktor DARS-a Rajko Siročič je sinoči rekel, da bo eden ključnih elementov pri presoji poteka trase gotovo finančna konstrukcija, zato je zbrane pozval, naj čim prej dosežejo konsenz. ''Da se ne bo ponovilo Trebnje,'' opozarja Siročič in dodaja, da ne izključuje možnosti, da bi bila tudi ta cesta cestninjena, saj on drugega vira financiranja za vračanje kreditov ne vidi.

Bolj optimističen je bil prometni minister Božič. Po njegovih besedah, bodo razvojno os kmalu umestili v prostor, potrebno bo pripraviti čim bolj natančno finančno oceno in zagotoviti vire financiranja- večjih težav Božič ne vidi in je sinoči edini govoril o rokih, t.j. leto 2010 oz. 2012.

3RO-BOZIC.mp3

Janez Božič

3RO-PODOBNIK.mp3

Janez Podobnik

3RO-SIROCIC.mp3

Rajko Siročič

3RP-SOLARJEVA.mp3

Helena Šolar


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.