Svet24
© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.

3. razvojna os: Predvidena 1. faza ne daje rešitve za novomeški prometni kaos


Marko Rudman, Novo mesto
3. 9. 2023, 17.00
Posodobljeno
04. 09. 2023 · 11:12
Deli članek
Facebook
X (Twitter)
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

_zzsimulacija.jpg
Simulacija sporne izvedbe hitre ceste tretje razvojne osi s potekom nad Šmarješko cesto (vir: CI 3ROS-jug)

##IMAGE-4023680##

Saga o gradnji tretje razvojne osi – jug med Darsom in civilno iniciativo 3. razvojna os – jug (CI) se nadaljuje, pri čemer se s prstom kaže na CI, ki da zavira gradnjo tretje razvojne osi, s čimer pa se ni mogoče strinjati.

Ta trditev za javnost bi držala, če bi bil že zgrajen odsek ceste od Pogancev do Metlike. Vedeti je treba, da se ta projekt izvaja na osnovi prometne študije iz leta 2012, ki ne ustreza današnjim prometnim razmeram in potrebam. Ne samo, da je trasa sporna, kot je navedeno v pritožbi CI, so tudi druge nelogičnosti. Zelo narobe je to, da je gradnja te zelo kratke prometnice razdeljena na fazno gradnjo in da 1. faza poteka samo do Osredka s priključkom za Revoz. Ta priključek naj bi se navezal na Belokranjsko cesto med Žabjo vasjo in Gotno vasjo, kjer je že zdaj največji prometni zamašek in je na razdalji 500 metrov pet križišč. Taka rešitev nima nobenega strokovnega in gospodarskega opravičila. To je bilo sprejeto za takratne potrebe Revoza, ko je ta tovarna delala v treh izmenah. Danes pa dela samo v eni izmeni, in še ta je negotova.

Tako bi 1. faza morala zajemati gradnjo vključno z rondojem v Pogancih, brez priključka v Osredku za Revoz. Predvidena gradnja 1. faze ne daje nobene rešitve za prometni kaos na Belokranjski cesti. Nasprotno, prometni kaos bo še večji. Dobro se spominjam, da sem sodeloval v javni razpravi, vendar odgovora na moje pripombe nisem nikoli dobil. Tako se politika do civilne družbe obnaša vseskozi in se ni čuditi zapletom, ki so nastali. Prepričan sem, da bi treba 1. fazo te prometnice spremeniti kljub do zdaj vloženim sredstvom in v tem času graditi od Pogancev do Metlike.

Tako kot sem že v zadnjem svojem prispevku zapisal, da če bi Dars res nameraval čim prej graditi tretjo razvojno os – jug, zakaj tega ne začne z 2. fazo (od Pogancev do Malin in dalje do Metlike), v kateri ni zapletov z umestitvijo trase. Tudi gradnja predora skozi Gorjance bi lahko potekala. To potrjuje mojo domnevo, da Darsu zelo ustreza pritoževanje civilne iniciative 3ROS, saj za gradnjo tretje razvojne osi – jug nima zagotovljenih niti sredstev niti kadrovskih zmogljivosti. Izjave Darsa v medijih so samo metanje peska v oči jugovzhodni Sloveniji (Dolenjski in predvsem Beli krajini).

Kakšna je zainteresiranost občine Novo mesto za gradnjo tretje razvojne osi – jug in s tem vzhodne obvoznice Novega mesta, se kaže v tem, da je komentar na pritožbo na gradbeno dovoljenje podal podžupan, in ne župan občine Novo mesto. Očitno mu v DL niste obljubili fotografije ali kamer. Tudi poziv civilni iniciativi v javnem mediju, naj ne vloži pritožbe na gradbeno dovoljenje, zame ni primeren način reševanja spora, temveč bi to moralo potekati osebno s CI. Tudi vnaprejšnje predvidevanje rešitve pritožbe civilne iniciative je neprimerno.


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.