© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.
Ponoči osvetljen
Čas branja 2 min.

Odprli nov most čez Krko v Lokah


dolenjski-list
Uredništvo
9. 11. 2025, 11.25
Posodobljeno
13:13
Deli članek
Facebook
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

Župan Občine Straža, Dušan Krštinc, in direktorica sevniškega gradbenega podjetja Rafael, Marija Možina, sta včeraj popoldne uradno predala v uporabo nov most v Lokah.

most-loke
Karmen Turk
Otvoritev novega mostu v Lokah

Most čez reko Krko je oblikovan po vzoru tistega iz leta 1958, a z bogatejšo ograjo, nekoliko je širši in ponoči osvetljen.

Sprva je bil projekt ocenjen na 1.092.000 evrov z DDV, a zaradi zahtevnejšega temeljenja, kjer so morali vgraditi armiranobetonske pilote, se je strošek povečal na 1.305.000 evrov z DDV.

most-loke
Karmen Turk
Otvoritev novega mostu v Lokah

Gradnja se je zaradi visokega vodostaja spomladi in poleti zavlekla za dva meseca. Pogodbo z izvajalcem Rafael d.o.o. so podpisali 22. oktobra 2024, dela pa so se začela 17. februarja letos. Most bi po prvotnem terminskem planu moral biti dokončan do konca avgusta.

most-loke
Karmen Turk
Otvoritev novega mostu v Lokah

»Najzahtevnejša so bila dela v strugi. Dolgotrajno deževje in visok vodostaj sta večkrat prekinila delo, testne vrtine pa so razkrile glinene žepke v temeljih, zaradi česar smo morali preiti na armiranobetonske pilote dolžine od 5 do 20,5 m,« je pojasnil župan Krštinc.

most-loke
Karmen Turk
Otvoritev novega mostu v Lokah

Direktorica Marija Možina je dodala, da je sprememba tehnologije zahtevala reorganizacijo gradbišča, prilagoditev opreme in dodatno koordinacijo, kar je podaljšalo rok izvedbe in nekoliko zvišalo stroške. Kljub temu so vsa nadaljnja dela na jekleni in leseni konstrukciji potekala brez težav, strokovno in v skladu z normativi. Most je bil dokončan 24. oktobra, uporabno dovoljenje pa izdano 4. novembra.

most-loke
Karmen Turk
Otvoritev novega mostu v Lokah

Most meri 105,8 m, širina vozišča znaša 4,3 m, kar je meter širše kot prej. Niveleta je dvignjena za 0,6 m, kovinska prekladna konstrukcija pa omogoča razpon med stebri 9,6 m, namesto prej 6,3 m. Število podpornih stebrov se je zmanjšalo s 15 na 10. Gradbeniki so vgradili okoli 165 m³ lesa, 220 m³ betona, 32 ton betonskega železa in 50 ton jeklenih elementov, nosilnost mostu pa ostaja 2,5 tone.

Cestne navezave na obeh straneh so bile prilagojene dvigu mostu, strošek pa je znašal 47.500 evrov z DDV. Most v Lokah je že šesti tovrstni projekt podjetja Rafael, ki se ga še posebej ponosno spominjajo. Po ocenah direktorice bo življenjska doba mostu s betonskimi piloti in jekleno podkonstrukcijo 30–50 let, hrastov les pa bo trajal mnogo let; vozno površino iz smrekovega lesa bo treba zamenjati le vsakih deset let.

Leseni most predstavlja pomemben del etnološke dediščine območja reke Krke, še posebej je lep ponoči, ko je osvetljen. Promet bo potekal izmenično enosmerno, kot doslej.

E-novice · Dolenjska

Svet24

Prijavite se na e-novice in bodite vedno na tekočem z novicami, dogodki in zgodbami iz vašega okolja.

Hvala za prijavo!

Na vaš e-naslov smo poslali sporočilo s potrditveno povezavo.


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.