Kdo so ljudje, ki se javijo na 112?


''Regijski center Novo mesto deluje v okviru izpostave Republike Slovenije za zaščito in reševanje. V Sloveniji je še 13 takšnih centrov in pa še zbirni center, ki zbira podatke iz vseh omenjenih. Mi pokrivamo Dolenjsko in Belo krajino, se pravi 14 občin s skupaj nekaj več kot 108 tisoč prebivalci. V centru je trenutno 10 zaposlenih (pogoj za delo je srednja izobrazba in dobro zdravje), in sicer osem operaterjev, pomočnik vodje centra in seveda vodja. Center, ki ga ljudje poznajo po številki 112, deluje neprekinjeno 24 ur na dan, izmena pa traja 12 ur, praviloma sta v njej dva operaterja.'' Tako je vodja centra Borut Kolenc danes predstavil Regijski center za obveščanje v Novem mestu, ki ima svoje prostore v kletnih prostorih stare občine na Seidlovi cesti 1. Kljub temu, da imajo zaposleni torej tako imenovani 'ruski turnus', se ne pritožujejo, kajti po nočni in dnevni izmeni so dva dni prosti.
To je ena redkih številk, na kateri se vam vedno kdo oglasi, kadar ste v takšni ali drugačni stiski. Le v primeru, da operater opravlja nujni sprejem drugega naročila, kar pa se zgodi zelo redko, je treba počakati, ampak ne dolgo. ''Številka 112 je namenjena klicu v sili in ljudje največkrat pokličejo, ko potrebujejo gasilce. Gasilci pa posredujejo pri požarih, prometnih nesrečah, izlitju nevarnih tekočin, neurjih, poplavah ... Za gasilce lahko rečem, da so glavni steber zaščite in reševanja,'' je nadaljeval Borut Kolenc.
Klice za nujno zdravstveno pomoč prevežejo na ustrezen Zdravstveni dom (Novo mesto, Trebnje, Črnomelj, Metlika). Ljudje pokličejo tudi, če najdejo neeksplodirane bombe ali granate, ki jih potem uniči regijski pirotehnik. Tudi, če ste pozabili ključ in ne morete v stanovanje, če ste obtičali v dvigalu, če rabite pomoč jamarjev, gorskih reševalcev, tabornikov ali katerega drugega društva, se je najbolj smiselno obrniti na Regijski center za zaščito in reševanje.
Včasih dobijo tudi kakšen zlonamerni klic, vendar lahko ugotovijo, kdo in kod kliče, vse klice pa tudi snemajo na dveh napravah. Borut Kolenc je še povedal, da predvsem ob polni luni pri njih telefon pogosteje zvoni: ''Ljudje se hočejo pogovarjati in velikokrat nočejo, da jih preusmerimo na ustrezno pomoč, ampak se hočejo pogovarjati prav z operaterjem in v takšnem primeru se tudi pogovorimo in poskušamo klicatelja pomiriti ali potolažiti.''
Na dan sprejmejo približno 70 do 100 klicev, tudi takšne, ko bi se ljudje radi znebili osjega ali sršenjega gnezda in tudi takšne, ki jih ne bodo nikoli pozabili. Zgodilo se je, da jih je poklicala neka gospa, ki je prosila za zdravnika, kajti doma se je začel porod. V naglici enih in v razburjenosti drugih se niso povsem natančno pogovorili in na znani naslov so napotili zdravnika, ki pa je tam presenečeno ugotovil, da sicer gre za porod, ampak ... krava se je telila. Vse se je srečno izteklo, rogato mamo pa menda sploh ni motilo, ko je namesto znanega veterinarja videla neznanega zdravnika.
Nam neukim je bilo v glavni sobi, kjer operaterji sprejemajo klice v sili, jasno samo to, da imajo tam telefone. O vsem ostalem pa nam je pripovedoval pomočnik vodje centra Miroslav Ravbar: ''Kot vidite, je ogromno nekih aparatur, osrednji del je telefonska centrala s tako imenovanim centralnim dispečerjem. Ko človek pokliče, naj bi hitro in jasno povedal, kje in kaj se je zgodilo. Ker so ljudje mnogokrat razburjeni ali so celo v stresu, jih je treba natančno izprašati o vseh okoliščinah, ki pridejo prav pri alarmiranju ustreznih enot. Klice za nujno medicinsko pomoč prevežemo na ustrezno reševalno postajo, s katerimi imamo neposredne povezave, kar pomeni, da tudi v primeru izpada telefonije naše zveze še vedno delujejo.''
V centralni sobi imajo seveda tudi računalnike, ki beležijo vse klice, že omenjeno snemalno napravo in natančen zemljevid območja, ki ga pokrivajo. In še nekaj imajo. Ježka, svojo maskoto, na katero sta nas opozorila operaterja Marija Volf in Matija Zamida: ''Je zaščitni znak republiške uprave za zaščito in reševanje, mi pa ga imamo kar za nekakšnega našega zaščitnika. Zakaj prav ježek, vam pa ne bi vedel povedati; morda zato, ker deluje tako prijazno.''
Res deluje prijazno, prav tako kot zaposleni na centru, ki smo jim ob slovesu zaželeli čim manj dela in se jim, tudi v vašem imenu, zahvalili za njihovo učinkovitost in pomoč. Prosili smo jih, naj to slednje prenesejo tudi na vse tiste službe, ki se odzivajo na njihove, oziroma na naše klice.
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se
Pogovor z Miroslavom Ravbarjem
Pogovor z Borutom Kolencem