Občina Bovec je že sredi julija na državo naslovila prošnjo, naj pove, kakšne so zahteve in pogoji za nadaljnje dogovarjanje pri reševanju čezmejno povezanega gorskega turističnega centra s smučiščem Kanin, ki je od lanske jeseni zaprt. Ker ne obratuje, je Sončni Kanin, ki je v stoodstotni lasti občine, izgubil najmanj 30.000 prevozov potnikov. Ponudba v dolini je brez Kanina okrnjena, celoletni turizem je brez sodobnega smučišča pod velikim vprašajem.
Na potezi je občina
Koordinator v povezavi s Kaninom, minister za Slovence v zamejstvu in po svetu ter podpredsednik vlade Matej Arčon, ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek in minister za gospodarstvo Matjaž Han Bovčanom sporočajo: »Ker trenutno z vsem premoženjem, potrebnim za obstoj oziroma obratovanje smučišča Kanin, razpolaga Občina Bovec, predlagamo, da kot javni partner skladno z zakonodajo o javno-zasebnem partnerstvu izvede predpisani predhodni postopek in na njegovi podlagi opravi oceno, ali je projekt mogoče izvesti kot javno-zasebno partnerstvo.« V pismu navajajo, naj občina v predhodnem postopku na podlagi investicijskega elaborata ugotovi, ali so izpolnjeni ekonomski, pravni, tehnični, okoljevarstveni in drugi pogoji za izvedbo projekta in sklenitev razmerja javno-zasebnega partnerstva, ter opredeli temeljne elemente.
Koncesija je veljavna, toda ...
Kot pravijo, so koncesije za obstoječe žičnice veljavne. »Glede koncesije za novo kabinsko žičnico, zlasti ker je pričakovati zamik trase, opozarjamo, da bo treba zanjo podeliti novo koncesijo, če bo upravni organ odločil, da gre za novogradnjo, za katero je potrebno novo gradbeno dovoljenje. Če bo odločil, da gre za rekonstrukcijo, se lahko sklene aneks k obstoječi koncesijski pogodbi. Gradbeno dovoljenje brez predhodno podeljene koncesije bi bilo nično,« pojasnjujejo. Za podelitev koncesije za 40 let za gondolsko žičniško napravo je pristojna vlada.
Če pride do brezplačnega prenosa z občine na državo, bo lahko slednja prevzela v last vsa zemljišča oziroma se bodo nanjo prenesle služnosti na zemljiščih, potrebnih za gradnjo, obratovanje in vzdrževanje vseh žičniških naprav, ko bo pridobljeno gradbeno dovoljenje za novo kabinsko žičnico. »Na državo bi morala občina v tem primeru prenesti lastništvo vseh žičniških naprav, ki so v njeni lasti, vključno s pripadajočimi nepremičninami in objekti,« sporočajo v pismu. Država bi financirala kabelsko žičnico, zgornji del gorskega centra pa naj bi prevzel zasebni partner. Kot je za medije povedal Arčon, je s strani države za zdaj težko dajati obljube: »Najprej je namera. In potem zaveza države. In ko bo, če bo, bo seveda to razvidno tudi s sredstvi v proračunu. Če gre država v investicijo kabinske žičnice, jo bo financirala v celoti. Za zgornji del bi lahko občina poiskala zasebnega partnerja oziroma se dogovorila z interesenti, ki so že pripravljeni vlagati v smučišče.«
Luč na koncu predora?
»Če bodo svetniki za prenos lastništva in če bo država držala besedo, vidim luč na koncu predora,« ocenjuje bovški župan Valter Mlekuž. Kako se bo izšlo, je še vedno neznanka. Spomnimo, da se za javno-zasebno partnerstvo zanima konzorcij Promotor, v katerem so poleg vodilnega partnerja Leitner Spa še Foris s hotelom Kanin, Riko, Projekt Nova Gorica, Stem International Sas in Soča rafting s hotelom Soča. Pred časom so Bovčanom predstavili natančno vizijo. Za Kanin je zainteresirana tudi ekipa okoli koordinatorja Bojana Križaja, ki sodeluje s srbskim podjetnikom Dejanom Ljevnaićem, direktorjem smučarskega centra Jahorina. Kot so predstavili na seji občinskega sveta, imajo v ozadju investitorja, ki ne računa na slovenski državni denar. Več bo znanega po četrtkovi seji bovškega občinskega sveta.