Cesta Markovci–Ormož

Zgodil se bo trenutek, na katerega v Spodnjem Podravju čakajo dve desetletji

Mojca Zemljarič
10. 7. 2024, 21.35
Deli članek:

Kot kaže, se bo zgodil trenutek, na katerega v Spodnjem Podravju čakajo dve desetletji. Če na Darsovo izbiro gradbinca ne bo pritožbe, bi lahko v občinah Markovci, Gorišnica in Ormož na trasi nove glavne ceste že kmalu zahrumeli gradbeni stroji.

Črtomir Goznik
Če bo odločitev o izbiri izvajalcev postala pravnomočna, bo to za Cestno podjetje Ptuj po besedah direktorja komerciale Roka Sagadina največji projekt doslej.

Družba za avtoceste v Republiki Sloveniji (Dars) je odločitev o oddaji del objavila v četrtek, zdaj teče osemdnevni pritožbeni rok. Če se Kolektor ta teden ne bo pritožil, bo izbira izvajalca gradnje postala pravnomočna. Šestnajst kilometrov nove glavne ceste z dvema mostovoma, več nadvozi in priključki za lokalni promet, v vrednosti 84,7 milijona evrov (z DDV), bo tako najverjetneje gradil konzorcij treh podjetij, na čelu katerega je pomurski Pomgrad, partnerja pa VOC Celje in Cestno podjetje Ptuj. Za CPP bo to največji projekt v zgodovini podjetja, je povedal direktor komerciale Rok Sagadin. »Gre za zelo pomemben projekt tako za Cestno podjetje Ptuj kot za lokalno okolje. Po vrednosti in organizaciji je to doslej naš največji projekt. Zadovoljni smo, da nam je na razpisu uspelo, počakajmo še pravnomočnost,« je dan po objavi Darsove odločitve o izbiri izvajalca gradnje povedal Sagadin.

DARS
Dars je odločitev o oddaji del objavil prejšnji teden, zdaj teče osemdnevni pritožbeni rok.

Celoten odsek zajema 5,73 kilometra dolg pododsek med Markovci in Gorišnico ter 10,36 kilometra dolg pododsek med Gorišnico in Ormožem, kjer so doslej že zgradili viadukt Sejanca. V sklopu gradnje bodo zgrajeni štirje nadvozi, 270 metrov dolg most čez kanal Hidroelektrarne Formin, most prek Pesnice, dva zunajnivojska priključka, ob tem pa bodo prestavili sedanjo glavno cesto in lokalne ceste v skupni dolžni 1,47 kilometra in poljske poti v skupni dolžini 5,58 kilometra.

Župana Vrbnjak in Gabrovec več kot zadovoljna

Novice, da se bliža čas gradnje, so bili veseli tudi občinski veljaki. »To je odlična informacija za našo občino,« je poudaril župan Ormoža Danijel Vrbnjak. »Kot kaže, se bo gradnja ceste Ormož–Markovci res začela. To bo za naš del Slovenije velika pridobitev in velika odskočna deska, da se razvijemo in ustvarimo še boljše pogoje na različnih področjih,« je dodal prvi mož ormoške občine.

Tudi župan Markovcev Milan Gabrovec ne skriva zadovoljstva. Zasluge za napredek pripisuje tudi aktivnostim markovske občine v minulih letih, ko je z odgovornimi pri projektu organizirala redne delovne sestanke. »Dočakali smo tisto, za kar smo si od začetkov srečevanja vseh odgovornih na Občini Markovci prizadevali. Zelo sem vesel, da se bo gradnja končno nadaljevala, bomo pa ponovno naredili vse, da se v prostor čim prej umesti manjkajoči odsek od Markovcev do Ptuja,« je povedal Gabrovec.

Navezava do Zavrča pod vprašajem

In medtem ko je na eni strani treba urediti vprašanje trase od Markovcev do Ptuja, je na drugi odprto vprašanje prometne povezave Formin–Zavrč. V Forminu bo namreč priključek za lokalni promet na bodočo novo glavno cesto. Zamišljeno je bilo, da bi do te točke povezali še Zavrč, kjer v krožišču pred mejnim prehodom krak za to cesto čaka že 12 let. Zagotovila, da bi povezavo z mostom in viaduktom uredili, sicer ni. Projekt je še vedno v idejni fazi.

Nova glavna cesta Markovci–Gorišnica–Ormož bo zgrajena v dveh letih in pol. Če bo terminski plan obveljal, bi jo odprli v začetku leta 2027. V tem času bi bilo smotrno v prostor umestiti še ptujski del, da bi po končanem prvem odseku začeli graditi drugega.