Na Linhartovem srečanju nagrada tudi v Društvo Mali petelin


V soboto, 29. septembra, se je v Postojni končalo 57. Linhartovo srečanje, ki je postreglo z najboljšimi ljubiteljskimi predstavami gledališke sezone 2017/2018.
Matička za najboljšo predstavo je komisija podelila Petelinjemu zajtrku Ferija Lainščka, ki sta ga skupaj izvedla Šentjakobsko gledališče in Gledališče Toneta Čufarja Jesenice.
Za žensko vlogo si je matička priigrala Maša Kavčič, za moško vlogo pa sta bila podeljena dva. Dobila sta ga Damijan Perne in Jure Rajšp, ki je pravzaprav odigral kar štiri vloge v dveh predstavah.
Na srečanju, ki ga je organiziral Javni sklad RS za kulturne dejavnosti (JSKD) v sodelovanju z občino Postojna, se je v treh dneh zvrstilo sedem predstav v tekmovalnem in dve v spremljevalnem programu.
Poleg številnega občinstva, ki je dodobra napolnilo dvorano na prav vseh predstavah, je program spremljala tudi strokovna žirija, ki so jo sestavljali igralca Teja Glažar (predsednica) in Renato Jenček ter igralec in dramaturg Anže Virant.
Za prestižne matičke se je potegovalo sedem predstav, ki jih je že državni selektor Damjan Trbovc ocenil zelo visoko, saj bi po njegovem mnenju z njimi zlahka sestavili izvrsten abonma, ki bi ga sam priporočil vsakomur:
Matjaž Zupančič: GOLI PIANIST ALI MALA NOČNA MUZIKA (KD Loški oder Škofja Loka)
Jera Ivanc: PREVARE (Teater JJ, KD Janez Jalen, Notranje Gorice)
Lewis Caroll: ALICA (KUD Franc Kotar Trzin)
David Harrower: KOS (KUD Fofité, Medvode)
Franc Feri Lainšček: PETELINJI ZAJTRK (Šentjakobsko gledališče Ljubljana in Gledališče Toneta Čufarja Jesenice)
Rok Sanda: SKINER (Društvo Mali Petelin, Mali Kamen)
Maja Gal Štromar: NORCI (Koroški deželni teater, Slovenj Gradec)
V žanrsko pisanem naboru predstav, ki so se sprehodile od satire, commedie dell’arte, realizma, absurda in kabareta, je komisija izluščila najbolj žlahtne. Kot najboljšo predstavo v celoti je prepoznala Petelinji zajtrk Ferija Lainščka, ki je nastala v produkciji Šentjakobskega gledališča in Gledališča Toneta Čufarja Jesenice, ki je na oder izvrstno prenesla zgodbo enega najuspešnejših slovenskih filmov. Hkrati je komisija kot izjemno prepoznala vlogo Lojza iz taiste predstave, ki jo je s samosvojo prepričljivostjo ustvaril Damijan Perne, za kar je bil tudi nagrajen z matičkom za moško vlogo.
Drugi matiček za moško vlogo je šel Juretu Rajšpu, ki je žirijo prepričal s svojo mladostno energijo, a hkrati resnostjo in natančnostjo, s katero je v dveh predstavah odigral kar štiri vloge, Gianluigija Buffona Trapatonija in Maria Ballotelija v predstavi Prevare, KD Janez Jalen in za vlogi Lovrota in Deimosa v predstavi Skiner, Mali kamen.
Matička za žensko vlogo si je prislužila Maša Kavčič za izjemno uprizoritev zahtevne vloge Une v predstavi KOS, KUD Fofite Medvode.
Poleg matičkov je komisija podelila še posebna priznanja predstavam Alica, KUD Franc Kotar Trzin, Norci, Koroški deželni teater Slovenj Gradec in KOS, KUD Fofite Medvode.
Matičke, ki predstavljajo vrhunec ljubiteljske gledališke sezone, so na slovesnosti ob zaključku festivala podelili žiranti Teja Glažar, Renato Jenček in Anže Virant ter podžupan Občine Postojna Andrej Berginc.
Kot je povedala predsednica žirije Teja Glažar, se je državnemu selektorju Damjanu Trbovcu posrečil zanimiv izbor predstav: »Videli smo žanrsko raznolike predstave na izredno visokem nivoju. Komisija je imela težko delo. Nagrad je namreč vsako leto premalo.«
57. Linhartovo srečanje je znova potrdilo visoko kakovost ljubiteljskega gledališča, pa ne le s podeljenimi nagradami, temveč tudi z odličnim obiskom in toplim sprejemom, ki so ga bili deležni ljubiteljski gledališčniki s strani publike.
57. Linhartovo srečanje, Postojna
MATIČEK ZA NAJBOLJŠO PREDSTAVO V CELOTI
Franc Feri Lainšček: Petelinji zajtrk,
Šentjakobsko gledališče in Gledališče Toneta Čufarja Jesenice
Prenesti
filmsko zgodbo na odrske deske je težko. Sploh, če gre za
gledališko priredbo enega najuspešnejših slovenskih filmov. Vendar
predstava Petelinji zajtrk ni iskala vzporednic s svojim filmskim
predhodnikom, temveč je našla svoj edinstven gledališki izraz. In
to zelo uspešno. Celotna ekipa je svoje delo opravila izvrstno.
Premišljena režija je igralcem omogočila, da so našli nove, svoje
vloge, ki so jih odigrali odlično. Nevsiljivo kadriranje prizorov
nas je popeljalo na različna prizorišča, ki jih je dopolnjevala
odlična scenografija. Predstav deluje kot odlična celota, ob kateri
gledalci pozabimo, da smo jo sploh že poznali iz filmskega platna.
MATIČEK ZA MOŠKO VLOGO
Damijan Perne za vlogo Lojza v predstavi Petelinji zajtrk, Šentjakobsko gledališče in Gledališče Toneta Čufarja Jesenice
Ene
najtežjih vlog so tiste, ki so pri gledalcih že zapisane nekomu
drugemu. Prepogosto se zgodi, da jih nehote primerjamo s svojimi
predhodniki. Toda pri vlogi Lojza, ki jo je ustvaril Damijan Perne,
se vsakršna primerjava konča že v uvodnih minutah predstave. Perne
je ustvaril izjemno in samosvojo vlogo, v katere iskrenost ne
podvomimo niti za sekundo.
MATIČEK ZA MOŠKO VLOGO
Jure Rajšp za vlogi Gianluigija Buffona Trapatonija in Maria Ballotelija v predstavi Prevare, KD Janez Jalen in za vlogi Lovrota in Deimosa v predstavi Skiner, Mali kamen.
Jure
Rajšp po eni strani navdušuje s svojo mladostno energijo, po drugi
pa z resnostjo in natančnostjo, s katero oblikuje vloge. Videli smo
ga lahko v dveh predstavah in kar štirih različnih vlogah, ki si
težko ne bi bile bolj različne. Toda Jure Rajšp je vsako izdelal
do potankosti, lahkotno preskakoval iz ene v drugo in z njimi živel
skozi celotno predstavo.
MATIČEK
ZA ŽENSKO VLOGO
Maša
Kavčič za vlogo UNE, v predstavi KOS, KUD Fofite Medvode
Maša
Kavčič se je izjemno spopadla z zahtevno vlogo zdaj že odrasle
Une, ki s seboj nosi ogromno travmo iz otroštva. Zbranost in resnost
njene odrske persone ne popusti niti za hip. Skozi celotno
uprizoritev dvojnost njenih občutij ustvarja napetost, ki gledalca
drži v šahu do konca.
POSEBNA PRIZNANJA
Posebno priznanje žirije za celostni koncept predstave Alica, KUD Franc Kotar Trzin
Predstava
Alica navdušuje z odličnim prepletanjem vseh odrskih prvin –
kostumografije, giba, petja, in seveda natančne igre vseh igralcev.
Posebno priznanje žirije za sodoben družbeno kritičen pristop
Norci, Koroški deželni teater Slovenj Gradec
Ne samo v ljubiteljskem, tudi v profesionalnem gledališču je politična satira odmaknjena na stranski tir. Zato smo vedno veseli kvalitetne, družbeno-kritične predstave. Hvala, ker niste igrali Partljiča!
Posebno priznanje žirije za izjemen umetniški dosežek
KOS, KUD Fofite Medvode
Predstava Kos navdušuje tako iz izbiro tematike kot s kvaliteto izvedbe. Težka tematika, s katero so se spopadli ustvarjalci predstave je nekaj, kar pogosto pogrešamo v gledališču.
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se