Svet24
© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.

Novomeščani na izobraževanju za mladinske delavce in projektne vodje v Mostarju


Polonca Zupančič & Tilen Šerbec Turk (DRPD Novo mesto)
13. 4. 2016, 12.15
Deli članek
Facebook
X (Twitter)
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

_mostar__1_.jpg
Arhiv Lokalno.si
_mostar (1)
_mostar__3_.jpg
Arhiv Lokalno.si

Med 2. in 9. aprilom je v Mostarju potekalo izobraževanje mladinskih delavcev in projektnih vodij. Usposabljanje je v okviru Erasmus+ programa organizirala organizacija LDA Mostar, udeležilo pa se ga je okrog 30 predstavnikov različnih nevladnih organizacij iz Belgije, Češke, Italije, Turčije, Slovenije, Makedonije, Bosne in Hercegovine, Črne gore ter Srbije. Slovenske barve sta zastopala Polonca Zupančič in Tilen Šerbec Turk kot prostovoljca Društva za razvijanje prostovoljnega dela Novo mesto.

Namen izobraževanja je bil usposobiti mladinske delavce in projektne vodje za kvalitetno delovanje znotraj programa Erasmus+ ter tako posredno izboljšati mednarodne mladinske projekte. Udeleženci so se najprej seznanili z osnovnimi informacijami o Erasmus+ programu ter spoznali cilje in značilnosti delovanja znotraj njega. Erasmus+ program podpira tako inovativne projekte kakor tudi nove uporabe dobre prakse, saj oboje vodi do pozitivnega rezultata za partnerje, udeležence in sam program. Med standardi, načeli, prioritetami in vrednotami, ki so nujne za sodelovanje pri programu, so organizatorji izpostavili predvsem enakost, inkluzijo, večjezičnost, ne-formalno izobraževanje, diseminacijo rezultatov, prepoznavnost, varnost, evropsko dimenzijo ter stabilnost mednarodnih projektov.

Ker je velik poudarek Erasmus+ programa na zavzemanju različnih perspektiv in razvijanju lastne refleksije o sebi ter drugih, so se udeleženci ukvarjali tudi s konceptom medkulturnega dialoga. Eden izmed ciljev seminarja je bil namreč povezati organizacije različnih držav ter tako ustvariti podlago za sodelovanje v prihodnosti. Na stojnici »Tržnice nevladnih organizacij«, se je predstavilo tudi Društvo za razvijanje prostovoljnega dela Novo mesto, ki je zaradi raznolikosti in aktualnosti programov poželo veliko zanimanje med ostalimi udeleženci. Po »mednarodnem večeru«, na katerem so se udeleženci seznanili z različnimi kulturami preko hrane in pijače, je sledilo spoznavanje elementov kulture na globljih ravneh. Udeleženci so poskušali poiskati ideje, koncepte oziroma vrednote posamezne kulture, ki niso takoj očitni, a so vselej prisotni. Preko medkulturnega dialoga so tako odkrivali lastne vrednote, način razmišljanja in delovanja ter seveda kulturno pogojene stereotipe oziroma predsodke.

Glavni poudarek izobraževanja je bil na oblikovanju kvalitetnega in relevantnega mednarodnega projekta v okviru Erasmus+. Udeleženci so najprej spoznavali različne stopnje pri zasnovi projekta, od začetnega definiranja ciljev in planiranja pa do dejanske izvedbe in končne evaluacije. Da bi poskrbeli za kvalitetno zasnovane in spisane programe, so organizatorji udeležencem ponudili t. i. NAOMMIE – pripomoček za pisanje, ki pomaga po korakih artikulirati različne elemente projekta. Najprej je treba analizirati, kakšne so potrebe (N = »needs«) neke skupnosti oziroma organizacije, definirati, kakšna je pri tem naša lastna motivacija, kakšne so naše kompetence in vrednote, ter ugotoviti, kako relevanten je projekt za organizacijo, predvsem pa za ciljno skupino. Sledi definiranje splošne namere projekta (A = »aim«) in dalje opredelitev konkretnih, specifičnih in kratkoročnih ciljev (O = »objectives«). Po tem je treba določiti posamezne faze, logične korake in potek projekta ter definirati tudi strategije, kako bomo uresničili zadane cilje (M = »methodology & approach«). V naslednjem koraku je treba zasnovati konkretni načrt projekta, določiti aktivnosti znotraj posameznih faz in jih umestiti v časovno in prostorsko shemo (M = »methods & activities«). Sledi implementacija, dejanska izvedba (I = »implementation«) ter končno še vrednotenje projekta ter nadaljnji načrti za prihodnost (E = »evaluation & follow-up«).

Eden izmed ciljev izobraževanja je bil dejansko oblikovanje projekta glede na interese posameznih organizacij. Udeleženci so v praksi razvijali svoje kompetence in veščine s področja organizacije mednarodnih projektov. Poskušali so zasnovati program, ki bi bil relevanten za Erasmus+ in imel hkrati trajen vpliv ter potencial za nadaljnji razvoj. Udeleženci so v skupinah s pomočjo te sheme v grobem oblikovali svoj projekt, ga predstavili organizatorjem in dobili povratno informacijo. S tem so naredili prvi korak na poti k dejanski zasnovi projekta znotraj svoje organizacije.

Ob vsem tem je bilo nekaj časa namenjenega tudi spoznavanju mesta in njegovih znamenitostih ter seveda druženju, navezovanju stikov in sproščenemu klepetanju ob tradicionalni bosanski kulinariki. Po sedmih dneh intenzivnega izobraževanja smo se vsi udeleženci vrnili domov sicer utrujeni, a s pozitivnimi vtisi in novimi idejami, ki morda v Novo mesto preko mednarodnih partnerstev kmalu pripeljejo nove mladinske projekte.


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.