Krajani skozi Močle in Senovico ne želijo kolesarskega prometa
Krajani dveh naselij v občini Šmarje pri Jelšah so proti označitvi državne kolesarske povezave na lokalni cesti.

Krajani Senovice in Močel so na župana in občinsko upravo Občine Šmarje pri Jelšah naslovili pričakovanje, da ne bo postavljena nobena signalizacija, ki bi kolesarski promet iz smeri Halarjevega hriba preusmerila na lokalno cesto skozi Močle in Senovico ter obratno. Ker je lokalna cesta dotrajana in ker tam številni uporabljajo kmetijske stroje, se bojijo nesreč, v katerih bi bili vpleteni kolesarji. V občini pojasnjujejo, da načrtovane označbe za državno kolesarsko povezavo po javnih občinskih cestah v ničemer ne bodo spremenile njihove rabe. Že zdaj jih v skladu z zakonodajo lahko uporabljajo različni uporabniki, tudi kolesarji.
Lastniki zemljišč niso dali soglasij
Država oz. ministrstvo za infrastrukturo s pomočjo evropskega denarja že nekaj časa ureja kolesarsko povezavo iz smeri Grobelnega proti Rogaški Slatini. Občine so za urejanje predvidene trase morale pridobiti soglasja lastnikov zemljišč. Šmarska občina pri pridobivanju soglasij zemljišč na odseku od Grobelnega proti Šentvidu ter na odseku od Šentvida proti Šmarju pri Jelšah ni bila uspešna. Nekaj prebivalcev, ki živijo v Šentvidu, na območju Halarjevega hriba in Senovice, se s predlagano traso ni strinjalo. Šmarski župan Matija Čakš je povedal, da je v vmesnem času prišlo tudi do spremembe lastništva nekaterih zemljišč. Tako je odsek ureditve kolesarske povezave od Grobelnega do Šmarja pri Jelšah padel v vodo. Da bi država zagotovila zveznost kolesarskih poti med občinami, bo pot predvidoma označila čez Senovico, mimo Jelšingrada in Grajskega loga.
Bojijo se nesreč
A 48 krajanov Senovice in Močel je proti temu, da bi označbe kolesarje usmerjale k vožnji po tamkajšnji lokalni cesti. Občinska svetnica Marjana Skale je na predzadnji seji občinskega sveta pojasnila, da je na odseku veliko prometa s traktorji in z drugimi delovnimi stroji, krajani pa se bojijo morebitnih nesreč, kjer bi bili vpleteni kolesarji. V razpravi so nekateri svetniki izpostavili, da se nekateri kolesarji iz smeri Jelšingrada pripeljejo tudi s hitrostjo 60 kilometrov na uro, zato po prepričanju krajanov obstaja velika možnost za tveganja.

V občinski upravi pravijo, da to, da bo odsek državne kolesarske povezave Halarjev breg–Šmarje pri Jelšah vodil po javnih kategoriziranih občinskih cestah, v ničemer ne bo spremenilo njihove rabe. Različni udeleženci v prometu, med njimi tudi kolesarji, lahko namreč že zdaj v skladu s področno zakonodajo uporabljajo lokalne ceste.
Župan se ne more zavezati, da država ne bo označila kolesarske poti. Občina bi sicer lahko s krajani skušala poiskati zemljišča za morebitno novo traso kolesarske poti s Halarjevega hriba proti Grajskemu logu. To bi pomenilo, da bi morala na svoja pleča prevzeti stroške priprave projekta ter odmere in odkupa zemljišč. »Če bomo zemljišča našli, je direkcija za infrastrukturo pripravljena financirati to povezavo. A v naslednjih dveh letih zagotovo ne.«
Neurejena cesta
Čakš je po sestanku s krajani kot precejšnjo težavo zaznal neurejeno cesto v Senovici. Občina in krajevna skupnost sta naročili popise del. Za cesto v zgornjem delu kraja sta že prejeli predračun. Občina želi postopoma, v nekaj letih, obnoviti to cestno povezavo. »Velik problem v tem kraju je, da ceste nikoli nismo mogli obnoviti tako, kot je treba, saj od nekaterih krajanov nismo dobili soglasij za nekatera gradbena dela, za umestitev jaškov, odvodnjavanja, kopanje … Zato bo skušala občina s pomočjo krajevne skupnosti okrepiti komunikacijo s krajani,« je povedal Čakš. Odsek omenjene ceste je po njegovih besedah zelo pomemben, saj omogoča obvoz, kadar se na glavni cesti zgodi prometna nesreča.
Čakš je še pojasnil, da je urejanje kolesarske povezave od Grobelnega do Šentvida ter od Šentvida do Šmarja pri Jelšah zdaj predvideno v sodelovanju s Slovenskimi železnicami in s pomočjo črpanja kohezijskega denarja. »Iz smeri Grobelnega proti Šentvidu naj bi povezava vodila ob železniški progi. Iz smeri Šentvida proti vrhu Halarjevega hriba naj bi vodila ob glavni cesti. Občina že pridobiva soglasja za zemljišča.«
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se