Peter Gašperšič pred začetkom nastopa mandata razburil strokovnjake
»Iz Slovenije bomo naredili logistično središče srednje Evrope,« je bilo moč slišati v preteklih letih iz ust politikov. A torkova predstavitev novega infrastrukturnega ministra je bila za mnogo šokantna. Po njegovih besedah namreč Luka Koper ne potrebuje drugega tira, prav tako je izključil možnost večjih infrastrukturnih projektov.

Peter Gašperšič je novinec na domačem političnem parketu. Večino svoje kariere je preživel v javni upravi, nazadnje je bil vodja sektorja za vode na ministrstvu za kmetijstvo in okolje. V torek je Gašperšič stopil pred pristojni parlamentarni odbor in spregovoril o svojih pogledih in načrtih za vodenje ministrstva za infrastrukturo, ki mu ga je zaupal Miro Cerar. Člane odbora je po pričakovanjih prepričal, razburil pa je javnost in predvsem logistično stroko.
»Skratka, koprsko pristanišče, ki večinoma servisira trge srednje Evrope, potrebuje za svojo rast zmogljivo in učinkovito železniško povezavo.« Odziv Luke Koper
Poleg tega v koprskem pristanišču pretovorijo največ kontejnerjev med vsemi severnojadranskimi pristanišči. Zato da bi v edino slovensko pristanišče pripeljali še večje kontejnerske ladje, so pred časom uspešno poglobili morsko dno. Obenem v luki načrtujejo za več kot 240 milijonov investicij, ampak za koga? Za državo, katere glavni namen je pobiranje dividend in dobička državnih podjetij?
»Blagovni tokovi so živi in iščejo vedno najugodnejšo pot. Slovenija ima sodobno pristanišče, ki konkurira na svetovnem pomorskem trgu«. Elen Twrdy
Na Gašperšičeve besede se je za Svet24 ostro odzvala tudi strokovnjakinja za logistiko in profesorica na fakulteti za pomorstvo in promet Elen Twrdy. »Škoda, da drugi tir ni bil zgrajen pred 40 leti! Čez 40 let ne bo služil nikomur več. Drugi tir je nujno potreben za nadaljnji razvoj pristanišča ter tudi slovenskega transportnega in logističnega sektorja.« Po besedah Twrdyjeve bi morebitna izguba poslov zaradi neizgradnje drugega tira hudo prizadela slovenska transportno-logistična podjetja. »Država se mora zavedati pomembnosti pristanišča, pomembnosti transportno-logističnega sektorja in mora s svojimi odločitvami spodbujati razvoj tega, nikakor pa ga zavirati. Začeti mora pri drugem tiru,« je poudarila Twrdyjeva.
Mogoče bi bilo ob vsem tem pametno razmisliti o železniški povezavi s Trstom, tako bi se vsaj izognili vožnji po železniških tirih, ki izvirajo še iz časov Marije Terezije.
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se