11. Akademija cvičkovega turizma – Cviček je samo eden
V soorganizaciji Mestne občine Novo mesto, Zavoda Novo mesto, Zveze društev vinogradnikov Dolenjske ter Visoke šole za upravljanje podeželja Grm Novo mesto – institucij, ki s svojimi dejavnostmi pomembno prispevajo k oblikovanju razvojnih modelov za podeželje, temelječih na znanju, raziskovanju, povezovanju in okoljsko, družbeno ter ekonomsko uravnoteženih načelih, je na Visoki šoli za upravljanje podeželja Grm Novo mesto v okviru Festivala cvička potekala 11. Akademija cvičkovega turizma.

Zbrane udeležence so pozdravili: Urban Kramar, podžupan MO Novo mesto; Domen Bohte iz Zavoda Novo mesto; Miran Jurak, predsednik Zveze društev vinogradnikov Dolenjske; Andrej Grabnar, kralj cvička 2024 in 2025; Blažka Ilovar, 25. cvičkova princesa in Blaž Zagmajster, predsednik Zveze društev vinogradnikov in vinarjev Slovenije. Akademijo cvičkovega turizma je moderirala idejna vodja akademije, izr. prof. dr. Lea-Marija Colarič-Jakše, dekanja Visoke šole za upravljanje podeželja Grm Novo mesto. Akademija je temeljila na transdisciplinarnih pristopih, kjer so se prepletali pogledi strokovnjakov, znanstvenikov, lokalnih skupnosti in društev s področij vinogradništva, turizma, sommelierstva, regionalnega razvoja, kulturne dediščine in izobraževanja. Čustveno vez med dediščino in sodobnostjo, med posameznikom in skupnostjo pa so odprle melodije Glasbene šole Marjana Kozine Novo mesto.

Dogodek je bil posvečen razvoju trajnostnega, izkustvenega in identitetno zasidranega turizma na Dolenjskem, s ključnim poudarkom na cvičku kot edinstvenem vinu regije, nosilcu kulturne dediščine in možnemu vzvodu za inovativne turistične prakse. Poudarjal je skladnost z okoliščinami sodobnih izzivov in priložnosti na presečišču vinogradništva, gastronomije, podeželskega razvoja in sonaravnega, zelenega turizma. Ob globalnih trendih vse večje iskanosti avtentičnih, butičnih, lokalno zasidranih doživetij in ob potrebi po trajnostnem upravljanju naravnih, kulturnih in gospodarskih virov, je dogodek iskal odgovore na ključno raziskovalno vprašanje: Kako cviček – kot simbol regijske identitete in vsakdanje dediščine – preobraziti v strateški produkt turistične ponudbe Dolenjske?
Cviček, vino z zaščitenim geografskim poreklom, z izrazito zgodovinsko, družbeno in simbolno vrednostjo, predstavlja priložnost za integrirano razvojno naravnanost, in sicer kot pridelek narave, produkt lokalnega znanja in agroekološke specifike, kot del prehranske identitete in kulturne krajine ter kot element narative, ki povezuje tradicijo, izobraževanje in podjetniško inovativnost.

Strokovne vsebine z izmenjavo mnenj in diskusijami je odprl novi ambasador cvička, direktor Kleti Krško, Jure Grubar s prispevkom Ali nam lahko uspe cvičkov preporod. Njegov absolutni odgovor je - da. Mag. Domen Bajec, iz Službe za varstvo rastlin na KGZS – Zavodu Novo mesto je opozoril na prenašalce zlate trsne rumenice. Kaj je evropski red vitezov vina je pojasnil Legat Legature za Belo krajino, Dolenjsko, Posavje, Franc Sotošek, Eques de vino, Združenje slovenskega reda vitezov vina pa Konzul iz Viteškega omizja Dolenjska, Bela krajina in Posavje, Blaž Žibret, vitez vina I. reda. Damijan Vrtin, direktor KGZS – Zavoda NM, predsednik ocenjevanja vin v okviru prireditve 53. Tedna cvička pa je podal analizo ocenjevanja vin v okviru prireditve.

Obravnavane tematike iz Akademije cvičkovega turizma so predstavljene v strokovni monografiji z naslovom Cviček je samo eden, pod urednikovanjem Petre Krnc Laznik. Monografija, ki je rezultat raziskovalnega dela in povezuje prispevke vinogradniških društev, občin v deželi cvička ter strokovnih in znanstvenih prispevkov, predstavlja nadaljnji korak v poglobljenem razumevanju cvička kot kulturne in turistične ikone Dolenjske, obenem pa je tudi dragocena pisana sled tradicionalne prireditve, 53. Tedna cvička.
Nataša Sokač
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se