© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.

Gimnazijci iz Krškega postali ambasadorji projekta Moja reka si za leto 2019


lokalno
Milena Prša<em> </em>V imenu ekipe Moja reka si foto: arhiv projekta Moja reka si
5. 6. 2018, 10.40
Deli članek
Facebook
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

_zzzzzzza__1_.jpg
Arhiv Lokalno.si
_zzzzzzza (1)
_zzzzzzza__7_.jpg
Arhiv Lokalno.si
Gimnazija Krško - skupinska
_zzzzzzza__4_.jpg
Arhiv Lokalno.si
Gimnazija Krško - podelitev
_zzzzzzza__3_.jpg
Arhiv Lokalno.si
Gimnazija Krško

Organizatorji čistilnih akcij so zbrali več kot 80 ton odpadkov; na letošnjem natečaju je zmagala Občina Žalec, Gimnazija Krško pa je postala ambasador projekta za leto 2019.

S sobotnim dogodkom se je zaključil že tretji natečaj Moja reka si. Ta je na pobudo Coca-Cole v Sloveniji in s podporo Ministrstva za okolje in prostor, Turistične zveze Slovenije in Mednarodne komisije za Savski bazen v letošnji pomladi povezal organizatorje čistilnih akcij in jim pomagal širiti glas za čistejše reke in okolje. Med več kot 40 prijavitelji čistilnih akcij so bili nagrajeni trije finalisti: zmagala je Občina Žalec, drugo mesto je osvojilo Turistično društvo Zalog, srednješolci z Gimnazije Krško, sicer tretji finalisti, pa so postali tudi ambasadorji projekta v prihodnjem letu.

Zaključni dogodek natečaja Moja reka si 2018 je potekal v okviru 23. Srečanja turističnih društev obvodnih krajev Slovenije, ki ga organizira Turistično društvo Zbilje v sodelovanju s Turistično zvezo Slovenije. Čistilne akcije, ki so pod okriljem natečaja potekale med svetovnim dnevom vode 22. marca in svetovnim dnevom Zemlje 22. aprila, je napovedalo 44 organizatorjev. Za uvrstitev med finaliste in osvojitev nagrade so ti morali oddati poročilo po izvedeni čistilni akciji. Iz skupaj 27 prispelih poročil je razvidno, da je letošnji natečaj povezal več kot 11 tisoč udeležencev iz vse Slovenije, ki so zbrali prek 80 ton odpadkov. Očistili so naravno okolje vzdolž več kot 360 km poti, cest in vodotokov ter skupno več kot 240 km2 površine.

Mirjana Brlečić Bujanić, vodja Službe za javne in regulatorne zadeve v poslovni enoti Adria pri družbi Coca-Cola je poudarila: »Kot odgovoren korporativen državljan si družba Coca-Cola prizadeva za zaščito naravnih virov in iskanje načinov, kako prispevati k čistejšemu okolju. V letu 2018 smo predstavili vizijo 'World Without Waste'. V okviru te smo si zastavili ambiciozen cilj, da pomagamo pri zbiranju in recikliranju vseh naših prodanih plastenk in pločevink do leta 2030. Izjemno pomembna med naravnimi viri je voda, zato je nedopustno, da odpadna embalaža konča v morjih ali rekah. V Sloveniji smo z natečajem Moja reka si povezali več kot 40 organizatorjev čistilnih akcij in prav vsem gre globok poklon za zavzetost in aktivno vlogo pri skrbi za okolje. Slovenija je lepa, zelena država, in na vseh nas je, da jo ohranjamo takšno tudi v prihodnje.«

Dogodek je z obiskom počastila tudi ministrica za okolje in prostor Irena Majcen: »Na Ministrstvu za okolje in prostor z veseljem podpiramo projekt Moja reka si. Čestitam in zahvaljujem se vsem prostovoljcem, ki iz leta v leto namenijo svoj prosti čas in sodelujejo v čistilnih akcijah. Organizatorji čistilnih akcij s svojimi dejanji pomagajo širiti sporočilo, da je nujno čistiti in vzdrževati čistočo okolja. Z zavedanjem o pomembnosti varovanja okolja in odgovornejšim ravnanjem vsakogar izmed nas je Slovenija dandanes lepša in čistejša kot pred desetletji.«

»Turistična zveza Slovenije (TZS) že leta izvaja okoljevarstvene projekte. Letos smo drugič tudi podpornik projekta Moja reka si, sicer pa smo pobudniki in nosilci vseslovenske akcije Spomladansko urejanje okolja, katere namen je urediti okolje, prispevati k ozaveščanju in s tem h višji kakovosti življenja. Urejeno in gostoljubno okolje je namreč pogoj za uspešen razvoj turizma. Skozi leta ugotavljamo, da so ljudje vse bolj ozaveščeni in da je smeti v okolju čedalje manj. Veseli nas tudi, da so organizatorji čistilnih akcij pri svojem poslanstvu čedalje bolj inovativni, kar se kaže na primer v obliki organizacije izmenjevalnic izdelkov in aktivnosti za svet brez odpadkov. Uspešno zaključene spomladanske aktivnosti so lep uvod v tekmovanje v urejenosti in gostoljubnosti slovenskih mest in krajev, ki poteka pod sloganom Moja dežela – lepa in gostoljubna in razkriva širino in vsebinski smisel slogana Turizem smo ljudje,« je povedal predsednik Turistične zveze Slovenije Peter Misja.

Svoj posluh za okolje so z organizacijo čistilnih akcij izkazale različne organizacije in družbene skupine. Med njimi so bile občine in krajevne skupnosti, osnovne in srednje šole ter vrtci pa tudi različna interesna združenja, vključno s turističnimi, ribiškimi, športnimi in kulturnimi društvi. Ocenjevalci poročil so imeli težko nalogo pri ocenjevanju čistilnih akcij. Preučili so število udeležencev, površino očiščenega območja in količino zbranih podatkov. Pozorni so bili tudi na celosten pristop k čistilni akciji, vpetost različnih družbenih skupin in izstopajoče posebnosti posameznih čistilnih akcij. Ob upoštevanju vsega naštetega so bili izbrani trije finalisti: Gimnazija Krško, Občina Žalec in Turistično društvo Zalog. Sodelujoči organizatorji čistilnih akcij prejmejo priznanja, trije finalisti, ki so bili izbrani ob upoštevanju vsega naštetega, pa tudi finančne nagrade.

1. mesto: Občina Žalec

Med organizatorji velikih čistilnih akcij je izstopala Občina Žalec, ki je letos organizirala že 25. občinsko pomladansko akcijo urejanja in čiščenja okolja. Ta je potekala v sodelovanju z vsemi krajevnimi skupnostmi in Mestno skupnostjo Žalec, raznimi društvi, osnovnimi šolami, vrtci in podjetji. Čistili so javne površine ob vodotokih, cestah, železniški progi, sprehajalnih in planinskih poteh, okolico šol, vrtcev, športnih objektov, planinskih, lovskih domov in drugih javnih objektov. Skupaj so zbrali 15,5 tone odpadkov. Več kot tri tisoč občanov, ki so bili vpeti v čistilno akcijo, je sledilo skupnim ciljem: osveščati in izobraževati o odgovornem ravnanju z okoljem, spodbujati prostovoljstvo, skrbeti za urejeno, čisto in prijazno življenjsko in naravno okolje, ki bo prijetno za občane in obiskovalce.

2. mesto: Turistično društvo Zalog

Turistično društvo Zalog je navdušilo med organizatorji srednje velikih čistilnih akcij. K čistilni akciji »Za lepšo Ljubljano 2018« so pristopili sistematično. K sodelovanju so prek različnih komunikacijskih kanalov poleg lastnih članov povabili širšo javnost, člane drugih društev in zaposlene v podjetjih. Določili so vodnike za posamezna onesnažena območja in prostovoljce razporejali glede na zahtevnost terena in količino odpadkov. Več kot 140 krajank in krajanov je skupaj zbralo okoli pet ton odpadkov in opravilo približno 440 ur prostovoljnega dela.

3. mesto in ambasador 2019: Gimnazija Krško

Srednješolci z Gimnazije Krško so letos četrtič priredili čistilno akcijo Smetožerka in z njo izstopali v kategoriji manjših čistilnih akcij. Sodelovalo je okoli 80 dijakov in profesorjev, ki se zavedajo, da je odlagališč veliko preveč in da lahko za začetek počistijo »pred svojim pragom«. Pri čistilni akciji, ki so jo izvedli v bližnji in širši okolici šole, so zbrali več kot dve toni odpadkov. Da so zasluženo postali ambasadorji projekta Moja reka si, ki bodo krepili zavedanje o varovanju okolja med mlajšimi generacijami, dokazuje izsek iz njihovega poročila: »Prav je, da skrbimo za svet, v katerem živimo, saj je naš svet in svet vseh ljudi, živali in rastlin na tej Zemlji. Naša dolžnost je, da jo ohranjamo.«

O projektu Moja reka si

Natečaj Moja reka si povezuje organizatorje čistilnih akcij, ki potekajo po Sloveniji. S pomočjo projekta se informacije o okoljskih akcijah, ki so v posredni ali neposredni bližini rek, širijo hitreje, organizatorji pa so bolj slišani. Moja reka si tako spodbuja, da se okoljskim akcijam pridruži čim več prijateljev narave iz vse Slovenije. Spletno mesto mojareka.si služi kot platforma z informacijami o čistilnih akcijah. Na enem mestu so zbrane podrobnosti o tem, kje in kdaj potekajo čistilne akcije in kdo so njihovi organizatorji. Tako se lahko dogodkov udeleži vsak posameznik, ki želi prispevati k čistejšemu okolju.


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.