Protitočno letalo ob neurju dvakrat v zraku, prvič neuspešno. Kaj je bil vzrok?
Letalo, ki izvaja obrambo pred točo, je v zrak poletelo dvakrat.

V neurju, ki se je v torek razvilo na Goričkem, je v zrak poletela tudi Cessna 206 oziroma letalo, ki ga v Letalskem centru Maribor (LCM) uporabljajo za izvajanje letalske obrambe pred točo.
V času, ko se izvaja letalska obramba pred točo, so vsak dan dežurni trije člani LCM, to so pilot, kopilot in radarist, v današnjem primeru so to bili Pavel Knez, Jože Holcman in Alen Bihar Bobinski.
Kot piše v objavljenem poročilu na spletni strani LCM, je prva akcija letalske obrambe pred točo danes potekala med 11.15 in 13.00 na območju Gornje Radgone, Hodoša in Grada, prva akcija pa je bila neuspešna, ker meteorološki pogoji niso bili primerni za izvedbo posipavanja. "Opazovali smo prihod supercelične nevihte. Celico smo skušali obdelati na Goričkem po tem, ko so jo pred nami že obdelovali piloti avstrijske protitočne obrambe. Zaradi nedostopnosti terena je nismo mogli doseči, saj se je pomikala preko ravninskega dela pod gričevnatim pobočjem v smeri od Grada proti Hodošu, kamor zaradi nedostopnosti terena nismo prišli," piše. Nadalje lahko beremo, da se je razvoj dogajal izjemno hitro, predvidoma zaradi močne konvektivne energije, v takšnih primerih pa bi potrebovali letalo za obdelavo supercelic "on top". Ker je nad Gornjo Radgono nastajala nova celica, so poleteli proti njej in jo obdelovali, celica pa je po obdelovanju prešla madžarsko mejo.

Druga akcija, ki je bila popolna, saj točonosen oblak ni razvil pojava, je potekala med 13.20 in 14.30 na območju naselij Moškanjci in Ljutomer. "Po prvem posredovanju smo menjali in pripravili plamenice za ponovno obdelavo oblaka tipa Cb, ki je nastal v okolici Ptuja. Oblak se je zaradi močne konvektivne energije razvil v nekaj minutah in dosegel višine do FL370 z odbojem nad 60 dBz. Pri hitrem potovanju celice proti Ljutomeru in hrvaški meji smo posipavali oblak in zaznali padec višine oblaka na FL240 in zaznano odbojnost. Radarske slike so nakazovale na razpadanje celice," še piše v poročilu.
Kot so še zapisali, zaradi neprimernega terena za zagotavljanje pravil vizualnega letanja celice niso mogli obdelati. V takšnih primeri bi bilo koristno imeti na razpolago več zrakoplovov, saj se celice hitro razvijajo na več območjih. "Akcijo smo zaključili, ko smo porabili večino sredstev za posipavanje celic in bi za uspešno nadaljevanje imeli na razpolago premalo časa za pripravo letala, saj se Letališče Edvarda Rusjana Maribor zapre ob 16.30," lahko še preberemo.
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se