Svet24
© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.

Studio D: Letno na tirih devet smrti. Previdno!


dolenjski-list
Barbara Barbič
25. 6. 2011, 06.05
Posodobljeno
07. 07. 2011 · 15:15
Deli članek
Facebook
X (Twitter)
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

pu_kk___pn_avto_vlak_pijavice_23_2_2011_003.jpg
Februarja letos sta v Pijavicah trčila vlak in avto. 68-letni voznik avtomobila
pu_kk___pn_avto_vlak_pijavice_23_2_2011_004.jpg

V zadnjih šestnajstih letih se je na nivojskih prehodih ceste čez železniško progo zgodilo 646 prometnih nesreč oz. izrednih dogodkov, v katerih je umrlo 147 oseb ali v povprečju devet na leto. Pretežni del prometnih nesreč se je zgodil na pasivno zavarovanih nivojskih prehodih ceste čez železniško progo, označene le z Andrejevim križem. Zakaj? "Prometne nesreče na nivojskih prehodih so 99,9-odstotno pogojene z neprimernim, neodgovornim in nepravilnim ravnanjem udeležencev v cestnem prometu," krivdo vlakovodij izključi republiški inšpektor Vojko Radkovič, ki je na to temo včeraj predaval v trebanjskem gasilskem domu. "V zadnjih 20-tih letih je bil v tovrstnih nesrečah železniški delavec kriv samo enkrat, v vseh ostalih primerih so nesrečo zakrivili vozniki avtomobilov."

Ljudje ob takšnih priložnostih s prstom radi pokažemo na državo, na vlado, češ da bi lahko bila večja varnost, če bi imeli več zavarovanih železniških prehodov, vendar statistika temu ni naklonjena. "V zadnjih 20-tih letih je v pasivno zavarovanih nivojskih prehodih umrlo 127 ljudi, pri aktivno zavarovanih pa 66," pojasnjuje Radkovič in dodaja, da gre za več elementov, ki vplivajo na takšne dogodke. "Pri dvotirnih progah ljudje razmišljamo, da ko je vlak odpeljal mimo, da je že varno. Naredimo slalom mimo spuščenih zapornic, nezavedajoč se, da iz druge smeri lahko pripelje drugi vlak."

Radkovič je v pogovoru za Studio D še dodal, da lahko postavimo tudi Kitajski zid na železniške prehode, vendar tudi ta ne bi preprečil neodgovornega ravnanja udeležencev v prometu. Voznike poziva, da smo previdnejši, nenazadnje tudi zato, ker s svojim ravnanjem vplivamo tudi na ostale udeležence v prometu. Pri tem doda, da je vlakovodja, ki je bil udeležen v eni zadnjih takšnih nesreč na Štajerskem, nekaj časa po nesreči storil samomor, saj ni prenesel pritiska.

Največ izrednih dogodkov s smrtnim izidom, telesnimi poškodbami in materialno škodo se je v zadnjih 15 letih zgodilo na naslednjih odsekih: Domžale - Jarše - Kamnik, Rače - Hoče - Maribor Tezno, Šoštanj - Velenje, Ljutomer - Beltinci, Ljubljana - Brezovica - Preserje, Novo mesto - Mirna Peč - Ivančna Gorica, Novo mesto - Straža.

sd_inspektor.mp3

Studio D: Vojko Radkovič


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.