Monopolizacija trga: Pred desetletjem 30 avtobusarjev, po novem le še dva
Če država ne bi znatno financirala rednih linij javnih avtobusnih prevozov, avtobusi že leta ne bi več vozili po slovenskih cestah. V minulem 10-letnem obdobju je prevoznikom, ki so bili za izvajanje javnih linijskih prevozov izbrani brez razpisov, namenila 520 milijonov evrov.

Država je prve koncesije brez razpisa z avtobusnimi prevozniki sklenila leta 2004, delo je podelila tedanjim izvajalcem javnih linijskih prevozov. Prvič je bil javni razpis objavljen leta 2010, toda koncesionarjev zaradi visokih ponujenih cen ponovno niso izbrali, temveč so pogodbe podaljševali obstoječim. Na pravni kaos in nespoštovanje evropske ter nacionalne področne zakonodaje je leta 2016 opozorilo računsko sodišče. Saga s koncesijami se rešuje ta čas, medtem pa se je trg avtobusnih prevoznikov popolnoma monopoliziral. Vsaj tako je moč sklepati po prijavah za koncesije javnih linijskih prevozov. Trg sta si v glavnem rezdelila Arriva in Nomago. Izmed manjših prevoznikov se za državno koncesijo potegujeta le še dva: Ljubljanski potniški promet – LPP (v partnerstvu z Arrivo) in Avtobusno podjetje (AP) Murska Sobota. Če bo razpis obveljal in se bodo koncesijske pogodbe sklenile, bo tudi slednji najverjetneje izpadel, saj je v primerjavi s konkurentom (Arrivo) predložil višjo ponudbeno ceno.
12 regij, Nomago jih obvladuje šest, Arriva štiri
Preberite več v Štajerskem Tedniku
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se