Svet24
© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.

Ptuj: Vprašanje za milijon evrov: kje v mestnem jedru parkirati


Dženana Kmetec
10. 9. 2020, 21.21
Deli članek
Facebook
X (Twitter)
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

Tudi po množici sestankov kompromisne rešitve, ki je pogoj, da se bo lahko začela gradnja garažnega platoja v Ulici heroja Lacka, ni na vidiku. Konec avgusta so se ponovno srečali predstavniki ptujske občine, občinskega podjetja Javne službe Ptuj in Zavoda za varstvo kulturne dediščine RS (ZVKDS), a stališč niso zbližali. Zavod namreč vztraja, da se lahko gradi le podzemna garažna hiša, kar pa bi investicijo bojda zelo podražilo. 

1599744137_cg_garazna_hisa_1.jpg
Arhiv Štajerskega Tednika

Kot je pojasnil Srečko Štajnhaber, vodja mariborske enote ZVKDS, se s predlogom, ki so jim ga v začetku avgusta predstavili v podjetju Javne službe Ptuj, ne strinjajo. Problematičnih naj bi bilo več aspektov, med njimi predvsem to, da naj bi bil garažni plato – tako kot je načrtovan – previsok in da kot tak ne sodi v to okolje. Po mnenju kulturovarstvenikov je na omenjeni lokaciji možna in najprimernejša le vkopana garažna hiša.

Predlagajo gradnjo drugje; a z zelo strogimi pogoji in dragimi zahtevami

Štajnbaher je izpostavil več drugih možnih lokacij, ki bi bile z njihovega vidika veliko primernejše za gradnjo garažne hiše kot izbrana. Kot je bilo že večkrat povedano, gre za lokacije pri Upravni enoti, za Mercatorjevo blagovnico in za avtobusno postajo. A tudi pri vseh omenjenih lokacijah so postavili zelo zahtevne pogoje. V vseh teh primerih zahtevajo celovito ureditev prostora, ponekod celo posege v objekte, ki so v zasebni in ne občinski lasti. Štajnbaher priznava, da je želja promet umakniti iz mestnega jedra ter da tudi zato lokacija, ki so jo želi občina, zanje ni optimalna:„Stališče ZVKDS je usklajeno z osnutki občinske prometne strategije, ki teži k temu, da se promet povsem umakne iz ožjega srednjeveškega mesta, po vzoru primerljivih evropskih historičnih mestnih jeder, zaradi česar se kaže potreba po umestitvi garažne hiše na zunanji rob zgodovinskega mesta ali v neposredno bližino.“

Iz tega vidika naj bi bila najprimernejša umestitev parkirne hiše za avtobusno postajo, a tudi tam bi morala biti usklajena z okoliškimi zgradbami.

Za Blagovnico le, če se odstranita gostilna PP in kitajska trgovina

Preberite več v Štajerskem Tedniku


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.