Nasilnega otroka ne morejo izključiti iz osnovne šole
»Obstaja velika možnost, da se tragičen primer v Srbiji v prihodnje zgodi tudi na kateri od slovenskih šol. Praktično ni velike razlike med dogodki, kjer prihaja do fizičnega nasilja ali nasilja v šoli z orožjem, kajti v obeh primerih gre v ozadju za veliko jeze nasilneža. V zadnjem času se tudi na naših šolah dogajajo nasilja s predmeti, kot so noži, kladivo … Edina sreča je, da nimamo toliko orožja, kot ga imajo v državah bivše Jugoslavije. Sicer pa – človek je zelo kompleksno bitje … V bistvu pa gre za rezultat celotnega sistema, sodobne tehnologije, predvsem pa vzgoje ter nemoči institucij, ko pride zadeva tako daleč, da otrok postane nevaren za okolico,« je jasen ravnatelj največje ormoške osnovne šole Aleksander Šterman.

Medtem ko smo še pred leti tragične dogodke o strelskih pohodih po šolah v ZDA spremljali le po televiziji, so sedaj tako rekoč pred hišnim pragom. Svet je pretresel tragičen dogodek v Srbiji. Mediji so v zadnjem času poročali tudi o nekaterih incidentih na slovenskih šolah. V začetku leta je na eni izmed slovenskih šol učenec napadel drugega učenca s kladivom. Pred kratkim je po družbenih omrežjih zaokrožil primer medvrstniškega nasilja v Celju. Nasilje v šolah sicer ni redek pojav in nas spremlja od samega začetka. Z njim se srečujejo na vseh šolah. Toda kaj lahko naredijo starši, učenci in učitelji, ko se srečajo z nasilnim učencem? Če otroka ne znajo ali ne zmorejo ustaviti sedaj, kako ga bodo, ko bo odrasel človek?
Ravnatelj OŠ Ormož Aleksander Šterman meni, da se vse začne doma. Z vzgojo. Otrokom je treba nuditi varnost in toplino, hkrati pa jim jasno določiti meje in jih tudi upoštevati: »Šola je prostor, kjer se zgodijo posledice vzgoje v primarnem družinskem okolju. Osebnostne lastnosti se v veliki meri izoblikujejo do 6. leta starosti, kar pomeni, da otrok, z njimi vstopi v šolski prostor. Šola sicer deloma tudi vzgaja, ampak predvsem socializira in uči. In če otrok ni deležen primernih vzgojnih prijemov, odstopa v svojem vedenju od sovrstnikov. Pogosto se pri takšnem otroku pojavljajo vedenjske težave, lahko je tudi nasilen ali pa postane žrtev nasilja. Tega sicer ni možno posploševati, toda velikokrat so nasilneži otroci, ki so tudi sami deležni različnih oblik nasilja ali zlorab."
Šole nemočne
Preberite več v Štajerskem Tedniku