3RO: prednost ima novomeška obvoznica

Belokranjske občine so pred kratkim opozorile, da naj bi vlada umaknila sredstva, predvidena za razvojni program Pokolpje, in da naj bi gradnjo tamkajšnje ceste tretje razvojne osi prestavila na leto 2029. Na pristojnih ministrstvih so pojasnili, da vlada programa ne opušča, pri gradnji navedene ceste pa naj bi prednost dobila novomeška obvoznica.
Na ministrstvu za gospodarski razvoj in tehnologijo so v svojem odzivu za STA zapisali, da podatek, da vlada opušča izvajanje programa Pokolpje 2016, ne drži in da ga bodo izvajali do predvidenega leta 2016.

Vlada je sicer navedeni program doslej dvakrat spremenila, v pripravi pa je tretja sprememba, ki je usmerjena v pripravo enotnega in celovitega programa za vsa problemska območja, med katerimi so navedli Pomurje, Pokolpje, širše območje Maribora in območje občin Hrastnik, Radeče ter Trbovlje.
Od denarja oz. 20 milijonov evrov za obdobje med letoma 2011 in 2016, ki je v proračunu tega ministrstva namenjen za izvajanje prvega programskega ukrepa spodbujanja konkurenčnosti Pokolpja, pa so doslej v Pokolpju porabili polovico, so še sporočili z gospodarskega ministrstva.
Brez datumov
Na ministrstvu za infrastrukturo so za STA medtem navedli, da so za projekt prvega odseka južnega dela ceste tretje razvojne osi od Novega mesta-vzhod do priključka Maline na belokranjski strani Gorjancev izdelali prometno in ekonomsko analizo etap izgradnje.
Pri zaporednosti njegove gradnje so upoštevali, da je treba najprej dokončati priključek na vseevropsko prometno omrežje TEN-T oz. povezavo avtoceste z Novim mestom, nato pa nadaljevati z visoko kakovostno cesto proti Beli krajini oz. Metliki in Črnomlju. Predvidenih datumov gradnje niso navedli.
Kot so pojasnili, želijo boljšo dostopnost do evropskega avtocestnega omrežja zagotoviti predvsem zaradi krepitve regionalnih razvojnih zmožnosti in ohranjanja delovnih mest v vseh slovenskih regijah.
V okviru operativnega programa za izvajanje kohezijske politike do leta 2020 bodo vlagali v izvedbo posameznih delov projekta, v okviru tehnične pomoči pa tudi v pripravo izvedbene projektne dokumentacije za posamezne odseke na različnih delih navedene ceste, ki bodo prostorsko umeščeni in se neposredno navezujejo na evropsko omrežje.
Gradili bi v treh etapah
Predvidevajo tudi izvedbo projekta na južnem delu ceste tretje razvojne osi, ki predstavlja cestno povezavo čezmejnega pomena oz. povezavo z avtocesto Ljubljana-Obrežje pri Novem mestu in na hrvaški strani z avtocesto Zagreb-Dubrovnik.
Prvi del projekta, ki obsega avtocestno vozlišče Novo mesto-vzhod oz. priključek na evropsko omrežje in navezavo pretežnega dela novomeške gospodarske cone, pa je na podlagi strokovnih podlag določen za prednostni ukrep celotnega projekta razvojnih osi.
Projekt novomeške obvoznice namreč zagotavlja neposredno cestno navezavo novomeškega nacionalno pomembnega gospodarskega predela, kakor tudi povezavo središč regionalnega pomena, kot sta Črnomelj in Metlika, so pristavili.
Glede na prometno-ekonomsko oceno posameznih etap pa predlagajo gradnjo v treh delih. In sicer v prvem gradnjo novomeškega vozlišča do priključka Osredek pri tovarni Revoz, v drugem od Osredka do Pogancev in v tretjem od tam do Malin v Beli krajini, so še navedli na ministrstvu za infrastrukturo.
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se