Zavod Jutro: Naše storitve niso ne vprašljive ne predrage
V Zavodu Jutro zanikajo očitke kočevskega župana Gregorja Koširja, da zavod opravlja manj pomoči na domu, kot bi bilo potrebno, in da je kakovost njegovih storitev vprašljiva.

Kot trdi direktor Gregor Levič, pri normativu ur izvajanja storitve za 30 odstotkov presegajo slovensko povprečje, pri tem pa so tudi ves čas pod rednim nadzorom inšpekcije.
Občina Kočevje je namreč nezadovoljna z izvajanjem pomoči na domu, ki jo z občinsko koncesijo v občini izvaja Zavod Jutro. Kot je na nedavni novinarski konferenci ponovil župan Gregor Košir, po njihovi oceni zavod pomoči ne izvaja v potrebnem obsegu, hkrati imajo pomisleke o kakovosti dela.
Zato je občina ustanovila lasten zavod, s katerim je julija pomoč na domu začela izvajati tudi sama. Prekinitev koncesijske pogodbe z Zavodom Jutro namreč še ni more stopiti v veljavo.

Levič očitke zavrača
Direktor Zavoda Jutro Levič očitke o premajhnem izvajanju storitev zanika. "Edino merilo učinkovitosti je doseganje normativa ur, kjer zavod presega slovensko povprečje za 30 odstotkov. Zavod že vrsto let izvaja od 900 do 1300 ur oskrbe mesečno, odvisno od potreb uporabnikov, in je brez čakalnih vrst," je zapisal v odzivu.
Zanikal je tudi navedbe z omenjene novinarske konference, da ima novoustanovljeni občinski Zavod za pomoč in oskrbo na domu Kočevje že 70 uporabnikov, kar naj bi posredno nakazovalo, da Zavod Jutro izvaja premalo pomoči na domu.
"Po informacijah, s katerimi razpolagamo, je dejansko število aktivnih uporabnikov občinskega zavoda precej nižje - okoli 20. Večinoma gre za nekatere dosedanje uporabnike Zavoda Jutro, kar ne predstavlja nobene dodane vrednosti za občanke in občane Kočevja," trdi Levič.
Glede pomislekov o kakovosti storitev Zavoda Jutro pa je navedel, da imajo 25 let izkušenj na področju socialnovarstvenih storitev ter da delujejo pod rednim nadzorom socialne inšpekcije in drugih pristojnih organov.
Zanikal je tudi navedbe župana, da po nekaterih podatkih zavod občini in uporabnikov zaračunava previsoko ceno storitve. "Cene, ki jih oblikuje Zavod Jutro, so usklajene s pravilnikom o metodologiji za oblikovanje cen socialnovarstvenih storitev in jih je v preteklosti potrjevala občina sama," je zapisal.
Grozi izguba pravic ob menjavi?
Dodal je, da je občinski zavod začel aktivno nagovarjati uporabnike k podpisu novih pogodb. "Ob tem opozarjamo, da bi v primeru prehoda na nov sistem dolgotrajne oskrbe lahko nekateri uporabniki izgubili pravico do dodatka za pomoč in postrežbo, kar bi moral vsak izvajalec uporabnikom jasno in pošteno predstaviti," je zapisal.
Na Občini Kočevje odgovarjajo, da občinski zavod uporabnikov ne nagovarja k podpisovanju novih pogodb, pač pa jih stari in novi uporabniki kontaktirajo sami. Glede navedb, da bi lahko v primeru prehoda na nov sistem dolgotrajne oskrbe nekateri izgubili pravico do dodatka za pomoč in postrežbo, pa navajajo, da bo lahko omenjeni dodatek upravičenec po zakonu prejemal le, dokler ne začne uporabljati pravic iz novega sistema dolgotrajne oskrbe. Obe pravici se namreč štejeta kot primerljivi in se ne moreta koristiti hkrati, so navedli. Sicer pa vse, ki jih zanimajo pojasnila glede dolgotrajne oskrbe, usmerjajo na vstopno točko centra za socialno delo na Ljubljanski cesti 7 v Kočevju.
Občina je Zavodu Jutro pred časom prekinila koncesijo za izvajanje pomoči na domu. Prekinitev bi morala začeti veljati 12. julija, a je Zavod Jutro vložil tožbo, ljubljansko okrožno sodišče pa je z začasno odredbo določilo, da prekinitev pogodbe ne velja, dokler ne dokončno odloči o sporu.
E-novice · Dolenjska
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se