Ljubljanska cesta v Novem mestu bo dobila podvoz pod železnico in krožišče
Rekonstrukcija dela Ljubljanske ceste na širšem območju bršljinske železniške postaje postaja stvarnost. Občinski svet je že obravnaval podrobni prostorski načrt.

Bršljinu se obeta velika gradnja. V okviru nadgradnje dolenjske železniške proge, ki je sicer stvar nekoliko bolj oddaljene prihodnosti, bi lahko že pred njenim začetkom uredili nekatere prometne težave. Veliko jih bi rešili z rekonstrukcijo dela Ljubljanske ceste na širšem območju bršljinske železniške postaje in s podvozi pod železnico namesto obstoječih nivojskih križanj s Foersterjevo ulico in z ulico Bršljin. Po optimističnem scenariju bi lahko začeli graditi že leta 2027.
Decembra 2023 je vlada sprejela dolgo in težko pričakovan sklep o začetku priprave državnega prostorskega načrta za nadgradnjo železniške proge od Novega mesta do Ivančne Gorice, ki na tem odseku predvideva dvotirno elektrificirano železniško progo. Gre za nov pomemben korak na poti do obnove železniške proge, ki vseh 130 let od dokončane gradnje leta 1894 ni doživela nobenih večjih sprememb, nekatere naprave na novomeški postaji v Bršljinu, ki so jih tedaj kupili rabljene iz Postojne, pa še vedno delujejo!
Večje spremembe bo železniška proga doživela v Novem mestu, saj dveh tirov med Bršljinom in Kandijo ni mogoče speljati skozi obstoječi predor in po obstoječem železniškem mostu. Čeprav sta ta objekta spomenika kulturne dediščine, sta obsojena na rušenje. Na njunem mestu bodo morali postaviti nov predor in nov most. Novo mesto bo dobilo tudi novo tovorno postajo, ki pa ne bo več v Bršljinu.
Med drugim je načrtovana tudi ukinitev nekaterih železniških postaj in postajališč, npr. Kandija in Center, obenem pa bo Novo mesto dobilo novo potniško železniško postajo pri avtobusni postaji. Novo bi bilo tudi postajališče v Regrških Košenicah, ukinjena pa postaja Hudo. Takrat je bilo tudi rečeno, da je marsikaj mogoče prenoviti že zelo hitro kar v okviru tako imenovanih vzdrževalnih del v javno korist, za kar ni potreben državni prostorski načrt, ampak je dovolj že gradbeno dovoljenje.
Železniška postaja Bršljin
Med projekti, ki jih je mogoče izvesti še pred začetkom celovite nadgradnje železniške proge od Ivančne Gorice do Birčne vasi, je tudi rekonstrukcija dela Ljubljanske ceste na širšem območju novomeške železniške postaje z ureditvijo podvozov pod železnico v ulici Bršljin in Foersterjevi ulici, to je na območju, kjer se od Ljubljanske ceste odcepita cesti proti Prečni in Novoteksu.
Poleg podvozov pod železniškima progama Novo mesto—Ljubljana in Novo mesto—Straža je v dopolnjenem osnutku Odloka o občinskem podrobnem prostorskem načrtu Bršljin, ki ga je novomeški občinski svet obravnaval na marčevski seji, predvidena tudi ureditev območja železniške postaje Novo mesto Bršljin s preureditvijo Kolodvorske ulice in trga pred postajo, dograditev objekta železniške postaje, izvedba dvignjenega perona z nadstreškom, ureditev parkirišča za Slovenske železnice ter pešpovezava z Ljubljansko cesto. Predvidene so tudi gradnje novih stavb s poslovno namembnostjo med železniško postajo in Ljubljansko cesto, gradnja podzemne garaže z ozelenjenimi strehami, ureditev parka in površin za pešce ter ureditev površin za interni promet in druge zunanje ureditve v tem predelu. V projektu je predvidena prenova Ljubljanske ceste, ki bi s tem dobila kolesarske steze in pločnike.
Novo petkrako krožišče
Drugi pomembnejši projekt v sklopu rekonstrukcije dela Ljubljanske ceste na širšem območju novomeške železniške postaje je gradnja petkrakega krožišča na mestu sedanjega križišča oziroma območja križanja Ljubljanske ceste s Kettejevim drevoredom, Kočevarjevo ulico in izvoza za Polje harmonije in Elektro. Gre za prometno izjemno obremenjeno in občutljivo območje, kjer že od nekdaj nastajajo zastoji, predvsem v času prometnih konic, zato bo rekonstrukcija nedvomno velik izziv, tudi kar se tiče ureditve prometa in obvoznic v času gradnje, kar bi bilo bistveno preprostejše, če bi takrat že imeli zgrajeni obe obvoznici, vzhodno in predvsem zahodno, na kateri bi lahko speljali večino prometa.
»Prišli smo do dogovora, da smo država in občina skupaj naročili idejno zasnovo in na podlagi te osnutek občinskega podrobnega prostorskega načrta, ki pa je osnova za pripravo projektne dokumentacije. To je priložnost, da za izvedbo tega za Novo mesto izjemno pomembnega projekta izkoristimo aktualno finančno perspektivo,« pomen novega Odloka o občinskem podrobnem prostorskem načrtu Bršljin komentira župan Gregor Macedoni.
Bo besedah vodje urada za razvoj in prostor na novomeški občini Iztoka Kovačiča bi lahko gradnjo, če bo šlo vse brez zapletov, kar ni odvisno le od občine, ampak tudi od države oziroma Slovenskih železnic, ki bodo soinvestitor, po optimističnem scenariju začeli že leta 2027.
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se