Svet24
© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.

Premier Borut Pahor na jutrišnji otvoritvi dolenjske avtoceste


dolenjski-list
Janja Ambrožič
29. 6. 2010, 15.20
Posodobljeno
08. 07. 2010 · 13:46
Deli članek
Facebook
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

ac.jpg
J. A., arhiv DL
Jutri ob 11. uri bodo odprli dolenjsko avtocesto. (Foto: J. A., arhiv DL)

##IMAGE-3503792##

Jutri ob 11. uri bo v bližini Trebnjega otvoritev novih odsekov dolenjske avtoceste. Trak bodo najverjetneje prerezali premier Borut Pahor, ki je že napovedal svoj prihod, prometni minister Patrick Vlačič in predsednica uprave Darsa Mateja Duhovnik.

Projekt izgradnje 14,8 kilometra dolge dolenjske avtoceste, ki bo stala prek 200 milijonov evrov, se s tem ne zaključuje, saj izvajalce čaka še nekaj dela s priključki. Hkrati z odprtjem avtoceste bodo odprli priključek Trebnje vzhod, medtem ko bosta zaradi faznosti gradnje avtocestna priključka Trebnje zahod in Mirna Peč zaživela kasneje. V tem mesecu je prišel tudi sklep evropske komisije, v katerem piše, da bo za odsek Pluska-Ponikve kohezijski sklad prispeval 53,2 milijona evrov, vrednost del na tem odseku pa znaša129,7 milijona.

Po dolgih letih čakanja bo Dolenjska jutri dobila spodobno povezavo z osrednjo Slovenijo, tega se še posebej veselijo gospodarstveniki, ki so zadnja leta že močno pritiskali na vlado.

Cesta, na katero smo čakali... in čakali

Težav pri tem projektu pa ni bilo malo. Prvič se je o tej avtocesti začelo govoriti v 90. letih, potem pa se je zapletlo pri umestitvi. V letu 2004 sta v Trebnjem nastali kar dve civilni iniciativi, ena se je zavzemala za pobočno varianto, druga za dolinsko. Na koncu je vlada s sklepom potrdila, da je najprimernejša varianta Bukovje – sveta Ana, kar je pomenilo, da bo Dars gradil za okoli 20 odstotkov dražjo avtocesto, kot če bi jo po dolini. Dela so stekla v letu 2008 in že kmalu so se pojavile težave pri odkupu zemljišč.

Pogodbe je Dars brez večjih težav sklenil s prek 400 lastniki zemljišč, zapletlo pa se je pri dveh, Srečku Lužarju in Mirku Kovačiču. Lansko jesen sta tudi ti dve zgodbi dobili srečen konec, Lužarjevi so se preselili v sosednjo hišo, Kovačič je postopoma predal okoli 20.000 kvadratnih metrov zemljišč in dobil dva milijona evrov, del denarja bo moral vložiti v izgradnjo nadvoza.

Trebanjci in Mirnopečani opozarjajo, da mora Dars do izdaje uporabnega dovoljenja izpolniti vse pogoje oz. pogodbene obveznosti, na katere so opozorili pred dvema tednoma, ko je bil tehnični pregled, a za poskusno obratovanje avtoceste zdaj ni več ovir.

Jutri bo promet stekel po moderni cesti, ki vključuje predor Leščevje, viadukta Dole in Ponikve, tam so tudi pomožni objekti, kot so nadvoz in podvozi za promet, nadhod za pešce ter podhod za divjad. Postavili so tudi dobrih 26 kilometrov varovalne ograje ter 14,5 kilometra ograje za preprečevanje prehodov divjadi.


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.