Svet24
© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.

Anderlič: Center Gaj ni muha, ampak potreba 


STA, M. M.
10. 4. 2015, 10.00
Posodobljeno
30. 04. 2015 · 11:45
Deli članek
Facebook
X (Twitter)
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

cerklje_tjg.jpg
T.J.G., arhiv DL
Ob cerkljanskem letališču nastaja novo dirkališče. (Foto: T.J.G., arhiv DL)

##IMAGE-3655339##

Zveza za avto šport Slovenije - AŠ 2005 je na včerajšnji novinarski konferenci odgovorila na nekatere očitke v zvezi z projektom Center Gaj v Cerkljah ob Krki. "To ni neka muha Antona Anderliča ali AŠ 2005, ampak je potreba države. Ta je tovrstne potrebe opredelila že v 90. letih," je poudaril predsednik zveze Anton Anderlič.

Projekt vključuje večnamenski objekt in dirkališče. Anderlič in direktor zveze Dagmar Šuster sta pri tem opozorila, da je Slovenija skoraj edina država, ki takšnega objekta za avtomobilizem nima. Projektne rešitve predvidevajo tudi novosti, kot sta vadbena proga z nevarnostmi za tovorna vozila in avtobuse ter vadbena proga za ABS sistem, ki ju obstoječi poligon oz. centri varne vožnje v Sloveniji nimajo, je navedeno v gradivu z novinarske konference.

Kot je dejal Anderlič, je iz pisanja nekaterih medijev izhajalo, kot da se je vse zgodilo čez noč in sta zadevo uredila dva prijatelja, on in nekdanji obrambni minister Roman Jakič. Poudaril je, da takšne navedbe nikakor ne držijo. "Te aktivnosti potekajo dlje časa, kot je trajanje mandata enega ministra," je opozoril.

Območje Gaj je bilo po njegovih navedbah že v letu 2008 v državnem lokacijskem načrtu opredeljeno za mešano rabo: vojaško za razmestitev letal ter poligonov za šolo varne vožnje in ostale aktivnosti v civilne namene. V sporazumu iz leta 2010 je takratno ministrstvo za promet skupaj z obrambnim ministrstvom predvidelo realizacijo tega dela državnega lokacijskega načrta. Poskrbelo je tudi za pripravo projektnih nalog in idejnega načrta. Ker je država v finančnih težavah, pa ministrstvo za infrastrukturo ne sodeluje kot investitor pri tej zadevi tudi vnaprej, je pojasnil Anderlič.

Pogodba med obrambnim ministrstvom in AŠ 2005 je bila podpisana avgusta lani. Januarja letos je agencija, ki je v sestavu ministrstva za infrastrukturo, dala soglasje k izdelavi načrtov.

Anderlič je zanikal, da bi zadeve potekale mimo javnega razpisa in mimo zakonskih podlag. Mesec dni je bila objava na straneh ministrstva, razen njih pa se ni prijavil nihče, je dejal. Prav tako so projekt po njegovih besedah predstavili tudi lokalni skupnosti. Občina Brežice je dala tudi soglasje k državnemu lokacijskemu načrtu. Dodal je še, da bodo skladno z zakonom izvajali tudi monitoring hrupa.

Glede financiranja je Anderlič pojasnil, da se zavedajo, da sami tega niso sposobni zgraditi. Dodal je, da taka infrastruktura tudi ni namenjena njihovim potrebam. A po njegovem mnenju ni nobenega dvoma, da so v Sloveniji športni objekti delno financirani tudi iz javnih sredstev. K sodelovanju pri projektu bodo povabili zainteresirane domače ter tuje vlagatelje, kandidirati nameravajo tudi za sredstva Mednarodne avtomobilistične zveze, je navedel.

Po načrtih naj bi gradbeno dovoljenje dobili do 30. maja. Do srede junija nameravajo usposobiti obstoječo dvokilometrsko progo za promocijske vožnje ter jo do jeseni preplastiti. V letih 2016 in 2017 pa naj bi med drugim izgradili večnamenski objekt, vadbene poligone za usposabljanje letaliških gasilcev in reševanje s helikopterjem, pa tudi poligone varne vožnje.

Na AMZS so sicer včeraj pojasnili, da v njihovem Centru varne vožnje na Vranskem že vrsto let poleg zakonsko predpisanih programov izvajajo tudi programe varne vožnje za voznike tovornih vozil in avtobusov. Prav tako na omenjenem poligonu omogočajo testiranje ABS sistema na različnih površinah (suhih, mokrih, zasneženih, na asfaltu, na makadamski cesti; kombinacijo oprijemov, ovinek, klanec navzgor, navzdol).

Izvajajo tudi programe varne vožnje za voznike specializiranih vozil, za gasilce, reševalce, kot tudi za voznike avtodomov.


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.